تیتر20- خدمات پس از فروش یکی از مهمترین عوامل در خرید یک کالا به حساب می آید.
در همه جای دنیا شرکت های مختلف برای جذب مشتریان بیشتر سعی در ارائه خدماتی بهتر را دارند.این در حالیست که در ایران خدمات پس از فروش توهمی بیش نیست.
شرکت های تولید کننده و وارد کننده خودرو در ایران نه تنها خدماتی مطابق با حداقل استاندارد های جهانی را ارائه نمی دهند بلکه ممکن است در برخی از مواقع صدماتی را نیز به خودرو و به طبع به صاحب آن بزنند.
شرکت های تولید کننده و وارد کننده موظفند که تا مدت زمان گارانتی همه قطعات را تامین کرده و برای تعویض قطعات غیر مصرفی هزینه ای دریافت نکنند.این در حالیست که در ایران نه تنها برای تعویض این نوع قطعات پول دریافت می شود بلکه ممکن است حتی قطعه تعویضی نیز درست کار نکرده و یا معیوب باشد.
شرکت های وارد کننده نیز رفتاری جالب دارند نمایندگی هایی که خود را به عنوان نمایندگان رسمی شرکت های خارجی معرفی می کنند در هنگام عقد قرار داد رفتاری عجیب دارند.
وقتی خودروی وارداتی می خرید روی برگه گارانتی قید شده است همه قطعات این خودرو شامل گارنتی می باشد به غیر از موارد زیر.نکته همینجاست موارد زیر شامل همه قطعات خودرو می شود پس نتیجه می گیریم که هیچ قطعه ای از خودرو شامل گارانتی نیست.
آمار نشان داده که کمتر کسی راهی نمایندگی های خودروسازان و وارد کنندگان شده باشد وراضی بیرون آمده باشد.
یا قطعه نیست یا اگر هست معیوب است و البته برخی از افراد هم خوش شانسند و مشکلشان حل می شود.در برخی از موارد هم دیده شده که مشکل برطرف شده است اما مشکلات دیگری برای خودروبه وجود آمده است.
این نوع خدمات پس از فروش هم خاص عرضه کنندگان خودرو در ایران بوده و در هیچ نقطه ای در جهان نظیر ندارد.