جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
گویا کمپانی خودروسازی پژو به دنبال نسل بعد 208 است یا اینکه قصد دارد یک خودروی کراس اوور کوچک با کد 1008 به زیرمجموعه خود اضافه کند.
کد خبر: ۱۶۰۷۶
آیا پژو به دنبال عرضه ی یک کراس اوور کوچک است؟

تیتر 20 - گویا کمپانی خودروسازی پژو به دنبال نسل بعد 208 است یا اینکه قصد دارد یک خودروی کراس اوور کوچک با کد 1008 به زیرمجموعه خود اضافه کند. در این رابطه با توجه به استفاده از قفل کاپوت، افزایش ارتفاع خودرو نسبت به زمین، اضافه شدن پوسته های جدید بر روی گلگیرهای خودرو و یا حتی استفاده از خروجی های اگزوز دوگانه، این خودرو دور از استانداردهای معمول 208 است و به نظر نمی رسد که نسل بعد پژو 208 را نشان می دهد، اما همچنان این سوال وجود دارد که آیا این خودروی "فرانکنشتاین" سوپرمینی یک نگاه زودرس از نسل بعد پژو 208 خواهد بود یا اینکه شرکت خودروسازی پژو به دنبال اضافه کردن یک خودروی کراس اوور کاملا جدید به زیرمجموعه خود است؟

صرف نظر از هویت دقیق این خودرو، گفتنی است که شرکت خودروسازی پژو برای تولید محصولات آینده خود از پلتفرم EMP1 استفاده خواهد کرد که توسط گروه خودروسازی PSA و گروه خودروسازی "دانگ فنگ چین" با سرمایه گذاری 200 میلیون یورو (60 درصد گروه خودروسازی PSA و 40 درصد گروه خودروسازی دانگ فنگ) توسعه پیدا کرده است. حال موش آزمایشگاهی پژو که در تصاویر شاهد آن هستید، می تواند یک نشانه جدید از فعالیت پژو و تلاش آن برای تولید یک خودروی کراس اوور کاملا جدید و کوچک باشد که پیش از این در سال 2008 میلادی نیز یک نسخه کانسپت از آن رونمایی کرده بود، اما ناگفته نماند که طرح کانسپت معرفی شده توسط پژو در سال 2008 میلادی، زمین تا آسمان با خودرویی که در تصویر شاهد آن هستید فرق دارد. هرچند این احتمال وجود دارد که این خودرو نسخه های جدید و یا نسل بعد پژو 208 باشد که نسبت به گذشته دارای وزن کمتری خواهد بود.

در این خصوص ژیل لو بورن، مدیر بخش تحقیق و توسعه (R&D) این شرکت خودروسازی فرانسوی نیز سال 2015 میلادی اعلام کرده بود، پلتفرم جدید EMP1 به تنهایی کاهش وزن 50 کیلوگرمی داشته است و همچنین با استفاده از مواد سبک وزن در ساخت این خودرو، می توان 50 کیلوگرم نیز بدنه اتومبیل را کاهش داد تا در مجموع یک کاهش وزن 100 کیلوگرمی برای اتومبیل های جدید این شرکت داشته باشند، هرچند این رقم می تواند بر روی برندهای مختلف تغییر پیدا کند.

در پایان هم گروه خودروسازی PSA و شریک چینی آن اعلام کرده اند که این پلتفرم از سال 2018 میلادی بر روی اتومبیل های جدید آنان مورد استفاده قرار خواهد گرفت که انتظار می رود خودروی داخل تصویر هم یکی از آنان باشد که تا سال آینده و یا حداقل تا دو سال آینده آماده عرضه به مشتریان شود، هرچند کمپانی خودروسازی PSA در حال توسعه حدود 20 دستگاه خودروی مختلف با زیرمجموعه های متعدد خود است که انتظار می رود اکثر آنان از پلتفرم EMP1 استفاده کنند./خودروبانک
ارسال نظرات
موضوعات روز