پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی و آشامیدنی از افت ۴۰ درصدی تولید آب بستهبندی و عدم افزایش قیمت محصولات تولیدی طی شش ماهه دوم سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۸۴۰۰
تیتر 20 - پیمان فروهر با اشاره به اینکه همواره در شش ماهه دوم امسال تولید و فروش آبهای بستهبندی از جمله معدنی و آشامیدنی با افت مواجه میشود، گفت: بنابر محاسبات انجام شده پس از آنکه وارد شش ماهه دوم سال میشویم به دلیل کاهش دما با کاهش ۴۰ درصدی تولید و فروش آب بستهبندی روبه رو خواهیم شد.
وی ادامه داد: سالانه به میزان یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون لیتر آب بستهبندی در ایران تولید میشود که حدود ۸۰۰ میلیون لیتر آن مربوط به شش ماهه اول سال و ۵۰۰ میلیون لیتر مربوط به شش ماهه دوم سال است.
دبیر انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی و آشامیدنی همچنین در پاسخ به اینکه آیا قیمت آب بستهبندی در نیمه دوم سال با تغییر قیمتی مواجه خواهد بود یا خیر؟ اعلام کرد: هیچگونه تغییر قیمتی در ارتباط با محصولات آب بستهبندی تا پایان سال جاری نخواهیم داشت.
فروهر همچنین در مورد اینکه چه تدابیری باید اندیشیده شود تا تولید آب بستهبندی طی شش ماهه دوم سال با چنین کاهشی روبرو نشود، اظهار کرد: این مساله مربوط به تمامی کشورهایی است که تولید و فروش آب در آنها به دو بخش نیمه اول و نیمه دوم سال تقسیم میشود، بنابراین تنها عامل اثرگذار در رابطه با جلوگیری از کاهش مصرف آب بستهبندی در یک کشور مقوله فرهنگی است و باید به این سمت حرکت کنیم که مردم از مزایای استفاده از آب بستهبندی اعم از آشامیدنی و معدنی مطلع باشند.
وی همچنین در خصوص تعلیق اجرای مصوبه حذف درج برچسب قیمت کالا توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: انجمن تولیدکنندگان آبهای معدنی و آشامیدنی ایران همواره از اجرای طرح مذکور و آنچه مشابه آن در دنیا تلقی میشود حمایت کرده و معتقد است که سود نهایی اجرای آن متوجه مصرف کننده نهایی است؛ بنابراین در همین راستا طی سالهای اخیر انجمن آبهای معدنی و آشامیدنی پیشنهاد خود را مبنی بر اجرای آزمایشی این طرح با صنعت بسته بندی آب به سازمان حمایت ارائه کرده و از آنجا که تنها سه درصد جمعیت کشور مصرف کننده این محصولات هستند، لذا شکست فرضی اجرای طرح حذف درج برچسب قیمت کالا خللی در سبد و سفره مردم که شامل کالاهای اساسی است وارد نمیکند./ایسنا