پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
سایپایی ها در این دورانی که فروش خودرو کمی سخت شده، توانسته اند با توسل به روش های جذاب و البته ریسک دار، تیراژ خود را از ناحیه افزایش تقاضا افزایش دهند.
کد خبر: ۱۸۸۵۴
تیتر20 - آمارها نشان می دهند شرکت خودروسازی سایپا توانسته طی حدودا دو سال گذشته، ضمن فاصله گرفتن از بحران تولید، تیراژ خود را صعودی کند.
بر این اساس، میزان تولید گروه سایپا در شش ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، 19.8 درصد رشد داشته و در مقایسه با 6 ماهه نخست سال 94 نیز با 53.9 درصد رشد، جهش قابل توجهی را به خود دیده است.
این روند صعودی در تولید، می تواند دلایل مختلفی از جمله بهبود تقاضا و بهتر شدن اوضاع مالی شرکت داشته باشد.
تردیدی نیست که برای افزایش تیراژ، باید بازاریابی انجام داد و این موضوع نیز شرایط خاص خود را می طلبد.
با این حساب، می توان ادعا کرد سایپایی ها در این دورانی که فروش خودرو کمی سخت شده، توانسته اند با توسل به روش های جذاب و البته ریسک دار، تیراژ خود را از ناحیه افزایش تقاضا افزایش دهند.
طبعا هرچه مشتریان با روش های جذاب تری در بازار خودرو مواجه شوند، میزان استقبال شان بالا خواهد رفت و این موضوع می تواند تضمینی باشد برای افزایش یا حداقل تثبیت تولید.
از سوی دیگر اما بالا رفتن تیراژ نیاز به بنیه مالی قوی نیز دارد، زیرا تامین قطعات پول می خواهد و بنابراین سایپایی ها توانستند با روش های خاص خود، تامین مالی کرده و قطعات موردنیاز برای افزایش تولید را مهیا کنند.
تداوم افزایش تولید سایپا می تواند این شرکت را طی سال آینده به جایی برساند که رکود تولید خود در سال 90 را نیز بشکند.