پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
با در نظر گرفتن خدمات متنوعی که درشهرنت ارائه می شود در صورت فراگیری و سهولت دسترسی همه افراد شاید دیگر نیازی به مراجعه به دستگاههای خودپرداز احساس نشود. البته نباید این مزیت بی نظیر را بدون ارتباط بانک شهر با شهرداری ها در شهر تصور کنیم، در کنار همه این مزیت ها باید به مشکلات این طرح از جمله بدسلیقگی های در مکان یابی این پیشخوان ها و ایجاد مشکلاتی برای تردد عابران پیاده در سطح شهر نیز اشاره نمود.
کد خبر: ۲۶۷۱۹
تیتر 20 - این روزها حتما شما هم با تبلیغات گسترده بانک شهر در خصوص شهر نت های بانک شهر یا همان کیوسک های کوچک سفید و قرمز در گوشه و کنار شهر مواجه شده اید اما شاید هنوز برای عده ای این سوال مطرح باشد که در این کیوسک های جمع و جور بانکی دقیقا چه خدماتی ارائه می شود و اساسا اینها چه تفاوتی با ATM یا همان خودپردازهای سایر بانک ها دارند.
خب در واقع همین ابتدای مطلب باید بگوییم که این کیوسک های بانکی که برای نخستین بار توسط بانک شهر در گوشه و کنار شهرها جای گرفته اند در واقع دربردارنده و ارائه دهنده طیف وسیعی از خدمات بانکی بر بستر خدمات بانکداری الکترونیک به مشتریان هستند که عمدتا از دستگاههای VTM برای ارائه خدمات بانکی بهره می برند.
به زبان ساده، خودبانک یا همان دستگاه VTM که مخفف Virtual Teller Machine هست، نسل جدیدتر و پیشرفتهتر دستگاههای خودپرداز است که به خاطر تجهیزات و امکاناتی که دارد مجموعه خدمات بیشتری را نسبت به دستگاههای خودپرداز به مشتریان ارائه میکند.
در حالی که دستگاههای خودپرداز در حال حاضر صرفا خدماتی نظیر پرداخت وجه، امکان پرداخت قبوض خدماتی، خرید شارژ و انتقال وجه را ارائه می دهند پیشخوان های شهر نت بانک شهر طیف گسترده ای از خدمات را بدون نیاز به حضور در شعبه و عمدتا به صورت شبانه روزی برایتان میسر می سازد.
تنوع این خدمات و همچنین گستردگی زمان و مکان دسترسی به خدمات بانکی یک ویژگی مطلوب برای این سرویس محسوب می شود و در صورت گسترش این امکان تا مناطق دور افتاده که دسترسی به شعب در ساعات مختلف شبانه روز تقریبا غیر ممکن به نظر می رسد یک فرصت طلایی ست که در صورت پشتیبانی مناسب، در مقایسه با سایر رقبای بانکی یک گام بزرگ روبه جلو برای بانک شهر محسوب می شود.
همچنین به تازگی این پیشخوان ها به نسل جدیدتری از دستگاههای بانکی با نام ITM نیز مجهز شده اند که با قراردادن همه امکانات آن در کنار یکدیگر می توان از کلیه خدمات سایر دستگاهها بهره برد و به گفته مسیح قائمیان مدیرعامل شرکت توسعه و نوآوری شهر «این دستگاه از تمام سیستمهای خودپردازی که در حال حاضر در سطح شهر وجود دارد، بسیار پیشرفتهتر است که البته فعلا جایگزین VTMها نمیشود و در کیوسکهایی قرار میگیرد که در آن VTM وجود ندارد».
نرخ ارائه خدمات پیشخوان های شهر نت بانک شهر در ابتدای سال جاری به70 درصد افزایش یافت و اعلام شد که 358 دستگاه پيشخوان شهرنت در 180 شهر کشور به فعالیت میپردازد که قطعا این خدمت جدید با توجه به سياست ها و محدوديت هاي بانك مركزي در خصوص عدم توسعه فيزيكي شعب و همچنین با توجه به فضاي رقابتي شديد و تمايل اقشار جامعه در استفاده از ابزارهاي الكترونيكي می تواند یک مزیت رقابتی بی نظیر برای بانک شهر در حوزه خدمات بانکداری دیجیتال محسوب شود.
با همه این توضیحات باید گفت با در نظر گرفتن خدمات متنوعی که شهرنت بانک شهر ارائه می کند در صورت فراگیری و سهولت دسترسی همه افراد به این کیوسک های بانکی، شاید شما دیگر اصلا نیازی به مراجعه به دستگاههای خودپرداز نداشته باشید که البته نباید این مزیت بی نظیر را بدون ارتباط بانک شهر با شهرداری ها در شهر تصور کنیم، حمایتی که فقط برای بانک شهر متصور است و البته در کنار همه این مزیت ها باید به مشکلات اجرایی این طرح از جمله بدسلیقگی های گاه و بیگاه در مکان یابی این پیشخوان ها و ایجاد مشکلاتی برای تردد عابران پیاده در سطح شهر نیز اشاره نمود.
در آخر نباید نقش حمایت های شهرداری ها از بانک شهر برای اجرای این پروژه و استقرار کیوسک ها و پیشخوان های شهرنت را نادیده گرفت. فرصتی که شاید برای سایر بانک ها به این سهولت قابل دستیابی نباشد.
در پایان به برخی از امکانات شهرنت ها که مشتریان می توانند بدون حضور در شعب بانک و از طریق مراجعه به این کیوسک ها که برخی به صورت 24 ساعته فعالیت دارند اشاره می شود.
1.امکان تعویض کارت های بانکی در پیشخوان ها
2.امکان صورت حساب های بانکی و گواهی تمکن مالی به وسیله دستگاه های TMوRTM
3.ارائه خدمات صندوق امانات بانک شهر
4.امکان ارائه دستگاه های کارت خوان(POS) بانک شهر به صاحبان مشاغل توسط راهبران
5.صدور آنی کارت هدیه
6.دسترسی به خدمات اینترنتی بانک شهر
7.خدمات مبتنی بر کارت
8.امکان وصول چک های بانک شهر در هر ساعت از شبانه روز
9.ارایه صورت حساب بانکی با مٌهر خیس به مشتریان در پیشخوانهایی که دارای دستگاههای خودبانک (VTM) و ( RTM) هستند
10. سرمایه گذاری در صندوق گنجینه زرین و امکان دسترسی به اطلاعات حساب در هر ساعت از شبانه روز
11.واریز وجه به حساب و سایر خدمات قابل ارائه بر روی خودپردازها
12.شارژ کارت شهروندی (City Pay) از طریق دستگاه های وب کیوسک (Web Kiosk)