جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
گزارش ویژه/تیتر 20 بررسی می کند؛
شركت بيمه پارسيان، سعي در ارایه بهترين خدمات در تمامي رشته‌هاي بيمه‌اي از جمله مهندسي، مسئوليت، باربري، آتش‌سوزي، نفت و انرژي، حوادث، درمان، عمر و خودرو دارد و نزديك به 80 نوع محصول بيمه‌اي متفاوت را به بيمه‌گذاران خود عرضه مي‌نمايد.
کد خبر: ۳۴۱۵۵
تیتر20 - شركت بيمه پارسيان (سهامي عام) يكي از اولين شركت‌هايي است كه پس از تصويب قانون فعاليت بيمه‌هاي غير دولتي، در سال 1382 فعاليت خود را به عنوان يك شركت بيمه خصوصي با موضوع فعاليت "انجام عمليات بيمه‌اي مستقيم در انواع رشته‌هاي بيمه زندگي و غيرزندگي، تحصيل پوشش بيمه‌هاي اتکايي در رابطه با بيمه‌نامه‌هاي صادره، سرمايه‌گذاري از محل سرمايه، ذخاير و اندوخته‌هاي فني و قانوني و قبول بيمه‌هاي اتکايي از ساير موسسات بيمه مستقيم داخلي آغاز نمود و با گسترش دامنه فعاليت‌هاي شركت و لزوم حفظ كفايت سرمايه، پس از مدت كوتاهي سرمايه شركت به 3000 ميليارد ريال افزايش پيدا كرد و با توجه به مصوبات مجمع عمومي شركت، اين سرمايه به زودي به 4000 ميليارد ريال افزايش خواهد يافت تا از اين لحاظ نیز بزرگترين شركت بيمه خصوصي كشور باشد. 
شركت بيمه پارسيان در سال 1396 توانست 19.998 ميليارد ريال حق بيمه جذب و بالغ بر 11.609 ميليارد ريال خسارت پرداخت نمايد.

حضور فعال در بازار بورس
شركت بيمه پارسيان در تاريخ 23 آبان 1389 در بورس اوراق بهادار تهران پذيرفته شد. از سهامداران عمده شركت بيمه پارسيان كه هميشه نقطه قابل اتكايي براي اجراي مناسب تعهدات شركت بوده‌اند مي‌توان به گروه مالي بانك پارسيان (20 درصد)، شركت سرمايه‌گذاري تدبير (18 درصد)، شركت صبا تأمین پارسیان (14 درصد)، شركت سرمايه‌گذاري پارسيان (11 درصد)، بانك سرمايه (9 درصد) و مديريت سرمايه‌گذاري كوثر بهمن (8 درصد) اشاره نمود.

قرار گرفتن در میان لیست شرکهای برتر 
بيمه پارسيان از اولين سال فعاليت تاكنون همواره توانسته است نام خود را در ميان 100 شرکت برتر كشور قرارداده و در آخرين رتبه‌بندي اعلام شده توسط سازمان مديريت صنعتي در سال 1397، رتبه 56 را در ليست شركت‌هاي برتر ايران IMI100 به خود اختصاص داده است. 
همچنین این سازمان در ارزیابی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران سطح یک توانگری مالی را به‌دست آورده است. 

کسب جوایز متعدد در صنعت بیمه
در كنار موفقيت‌هاي به دست آمده در زمينه‌هاي فني، بيمه پارسيان توانست در حوزه افزايش بهره‌وري، بهبود فرآيندها و رضايت مشتريان نيز گام‌هاي بزرگي بردارد، كه از نتایج آن مي‌توان به اخذ گواهينامه بين‌المللي مديريت كيفيت ISO9001 از موسسه گواهی‌دهنده 3CERT تحت اعتبار Dakks آلمان و بنیاد جهانی IAF، گواهینامه‌های ISO10002 (مديريت شكايت مشتري)، ISO10004 (مديريت رضایت مشتري) و ISO10015 (مديريت آموزش) از موسسه گواهی‌دهنده ICB ایتالیا، گواهينامه نظام آراستگي محيط كار (5S) از شركت TuVinterCert آلمان، دريافت تنديس زرين جشنواره ملي بهره‌وري، دريافت تنديس برند محبوب مصرف‌كنندگان، كسب عنوان پيشتاز بازار بيمه در جشنواره قهرمانان صنعت ايران، كسب جوايز مديريت سلامت اداري، ملی مدیریت مالی، ملی مدیریت و ...  اشاره نمود.

توسعه و توانمندی شبکه فروش
شركت بیمه پارسیان هم‌زمان با توسعه بيش از پيش حجم فروش خود، در راستاي توسعه شبكه فروش و پرداخت خسارت خود جهت خدمت‌رساني بهتر و سريع‌تر به مشتريان نيز اقدامات قابل‌توجهي انجام داده است، به‌طوري‌كه هم اكنون شركت داراي بيش از 1600 نماينده فعال در سراسر كشور مي‌باشد. از سوي ديگر بيمه پارسيان، داراي 61 مجتمع بيمه‌ای در تمامی استان‌های كشور، جهت ارایه خدمات بيمه‌اي به مشتريان خود مي‌باشد.
در سال‌هاي اخير، شركت بيمه پارسيان، كانال‌هاي ارتباطي خود با مشتريان و بيمه‌گذاران را از طريق توسعه خدمات ديجيتال و الكترونيكي چون اينترنت، موبايل و ... بسط داده است تا هم در زمان صدور بيمه‌نامه و هم در زمان پرداخت خسارت، خدمات سريع و مناسبي را به مشتريان خود ارایه كند. 

در مورد عملكرد بخش صدور و خسارت شرکت نیز مي‌توان به ميزان رضايت 92.55 از خدمات صدور مطلوب و رضایت 91.70 درصدي در بخش خسارت مراجعين اشاره نمود كه با توجه به درنظر گرفتن طبيعت خسارت، رقم قابل توجهي محسوب مي‌گردد.

بيمه پارسيان در سال 1384 در راستاي افزايش كيفيت خدمات به مشتريان حوزه بيمه‌هاي اشخاص، اقدام به تاسيس شركت ياري‌رسان پارسيان، با هدف مديريت خدمات درماني طرف‌هاي قرارداد شركت بيمه پارسيان نمود. با توجه به بسترسازي‌هاي صورت گرفته و افزايش چشمگير فروش شركت در سال‌هاي اخير، فعاليت اين شركت گسترده‌تر شده است. به‌طوري‌كه انجام امور مربوط به ارزیابی خسارت سایر رشته‎‌های بیمه‌ای، خدمات درمان تكميلي بيمه‌گذاران بيمه پارسيان و خدمات كارشناسي پزشكي مرتبط با سلامت متقاضيان بيمه‌هاي عمر و سرمايه‌گذاري، از جمله خدماتي است كه شركت ياري‌رسان پارسيان به بيمه‌گذاران بيمه پارسيان ارایه مي‌نمايد. شركت ياري‌رسان پارسيان اقدام به هوشمندسازي سيستم خسارت درمان نموده است. رضايت دريافت‌كنندگان از خدمات اين شركت، به صورت سيستماتيك ارزيابي مي‌گردد تا از طريق نظرسنجي‌هاي انجام شده، تصويري روشن از نقاط ضعف و قوت شركت به دست آيد.


توجه به مشتری مداری
با توجه به اهميت جايگاه مشتري در شركت بيمه پارسيان و براي ساماندهي تمامي موارد مرتبط با مشتري، در سال 1385، مرکز ارتباط با مشتریان (CRM) راه‌اندازي شد. فرايندهاي ارایه خدمات، حفظ و نگهداشت مشتريان، مديريت شكايات و مديريت رضايت مشتريان به صورت متمرکز در این مرکز انجام می‌پذیرد.

شايان ذكر است كه شركت بيمه پارسيان در راستاي ارایه خدمات كارشناسي و فني بيمه‌اي و مديريت ريسك در حوزه بيمه‌هاي انرژي، با ايجاد مجتمع تخصصي بيمه‌هاي نفت و انرژي و استفاده از مديران و كارشناسان مجرب و تربيت نيروهاي متخصص در اين زمينه، به عنوان شركتي پيشرو و متخصص، گامي مهم در جلب رضايت مشتريان اين حوزه برداشته است. بر همين اساس اين شركت از اعضاي اصلي كنسرسيوم انرژي، جهت پوشش بيمه‌اي پالايشگاه‌هاي نفت و گاز، پتروشيمي‌ها و پروژه‌هاي بزرگ استخراج و انتقال نفت و انرژي مي‌باشد. در بخش بيمه‌هاي انرژي، اين شركت طي سال‌هاي گذشته پروژه‌هاي مهم صنعت نفت از قبيل احداث بخش پروژه فراساحل فازهاي 6، 7 و 8 پارس جنوبي (بزرگترين پروژه صنعت نفت ايران)، كابل‌كشي فيبر نوري همه فازهاي پارس جنوبي، بازسازي عرشه سكوهاي نفتي سلمان، احداث پالايشگاه فازهاي 9 و 10 پارس جنوبي و بيمه باربري آن، ساخت سكوي حفاري نيمه شناور خزر و نصب ايستگاه‌هاي تقويت فشار خط پنجم گاز سراسري را تحت پوشش داشته است و بزرگترين خسارت پرداختي تاريخ صنعت بيمه كشور نيز توسط بيمه پارسيان در صنعت نفت جبران شده است.

تنوع محصولات بیمه ای
يکي ديگر از عوامل مهم بقا و تداوم سودآوري شرکت، متنوع‌سازي محصولات است. شركت بيمه پارسيان، سعي در ارایه بهترين خدمات در تمامي رشته‌هاي بيمه‌اي از جمله مهندسي، مسئوليت، باربري، آتش‌سوزي، نفت و انرژي، حوادث، درمان، عمر و خودرو دارد و نزديك به 80 نوع محصول بيمه‌اي متفاوت را به بيمه‌گذاران خود عرضه مي‌نمايد. بيمه پارسيان هم اكنون در زمينه ارایه انواع خدمات بيمه‌اي در تمامی رشته‌ها فعال بوده و سوابق قابل توجهي نيز در زمينه صدور بيمه‌نامه‌هاي بزرگ با سرمايه‌هاي قابل توجه در سال‌هاي گذشته دارا مي‌باشد. 
همچنين، يکي از مهم‌ترين خدمات شرکت در حوزه دامنه محصولات بيمه‌اي، ارایه خدمات مشاوره مديريت ريسک مي‌باشد. در واقع شرکت در قبال شرکت‌هاي متقاضي، اقدام به شناسايي و تخمين روش‌مند ريسك‌هاي متناظر با فعاليت‌هاي گذشته، حال و آينده ايشان نموده و تمهيدات لازم جهت تعيين روش برخورد با آنها را انديشيده و مشاوره لازم در مورد محصول بيمه‌اي مورد نياز بيمه‌گذاران خود در راستاي مديريت بهينه ريسک‌هاي موجود در دامنه فعاليت‌هاي شرکت‌هاي متقاضي را ارایه مي‌نمايد. 
از سوي ديگر پس از تعيين تركيب محصولات مورد نياز براي شركت‌هاي متقاضي، طراحي لازم در خصوص جزیيات پوشش‌هاي مورد نياز هر محصول نيز انجام شده و در قالب خدمات مشاوره‌اي به مشتريان ارایه مي‌گردد.

منابع انسانی، مزیت رقابتی
علاوه بر موارد یاد‌شده با توجه به اهمیت منابع انساني هر سازمان که منبع اصلي ايجاد مزيت رقابتي است و اين اهميت در سازمان‌هاي خدماتي دو چندان است، به طوري‌که ارایه خدمات متفاوت و با کيفيت، کاهش هزينه‌ها، خلاقيت و نوآوري و افزايش رقابت‌پذيري تا حد زيادي از مزاياي وجود منابع انساني کيفي و دانش‌مدار تلقي مي‌گردد، شرکت بیمه پارسیان دارای 876 نفر پرسنل با‌تجربه مي‌باشدکه از اين تعداد، حدود 84 درصد، داراي تحصيلات كارشناسي و بالاتر هستند كه حاكي از توجه شركت به دانش و تخصص مي‌باشد.
تمامي اطلاعات، آمارها و موارد مذكور نشان‌دهنده روند فعاليت حرفه‌اي، با ثبات، قابل اعتماد و رو به رشد بيمه پارسيان بوده، كه به عنوان پشتوانه و حمايت‌گري توانمند، دنيا، دنيا آرامش را براي بيمه‌گذاران و مشتريان خود به ارمغان مي‌آورد.

ارسال نظرات
موضوعات روز