يکشنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 24
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۳
این روزها که نتایح ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از شرکت‌های خدمات پس از فروش خودرویی کشور اعلام شده، شیطنت برخی از شرکت‌ها، نتیجه نهایی این گزارش را مخدوش کرده و خوانندگان سایت‌ها و روزنامه‌ها بی‌گمان با این پرسش روبرو شدند که به راستی کدام شرکت مقام اول خدمات پس از فروش کشور را به دست آورده؟
کد خبر: ۳۵۷۸۹
تیتر20 - اگر به گزارش رسمی ارائه شده در سایت شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران  نگاهی بیندازیم، خواهیم دید، نتیجه ارزیابی برآیند چهار فرآیند 1)سنجش رضایتمندی مشتریان در حوزه شاخص‌های ادراکی، عملکردی و کارایی؛ 2)ارزیابی سیستم خدمات پس از فروش؛ 3)ارزیابی نمایندگی‌های مجاز و 4)اندازه‌گیری رضایت مدیران نمایندگی‌ها است: 

کدام شرکت واقعا مقام اول خدمات پس از فروش را به دست آورد؟

 در نتیجه امتیاز نهایی اعلام شده، برآیند امتیازهای به دست آمده‌ی شرکت‌ها طبق این شاخص‌هاست و آن‌ها تنها در حالی می‌توانند ادعا کنند مقام اول خدمات را به دست آورده‌‌اند که مجموع امتیازشان در تمامی شاخص‌های فوق بالاترین امتیاز باشد. اما متاسفانه شاهد هستیم برخی شرکت‌ها با تکیه بر امتیاز بالای خود در یک شاخص و به منظور بهره‌برداری تبلیغاتی، آن‌را معیار برتری خود اعلام کرده‌اند؛ به عنوان مثال با کسب امتیاز 88 در شاخص«ارزیابی نمایندگی‌های مجاز» و با امتیاز کل 75، خود را برترین شرکت خدماتی معرفی می‌کنند در حالی‌که ممکن است شرکت دیگری با امتیاز 83، بالاترین امتیاز کل را به خود اختصاص داده باشد.

این نوع اعلام خبر شاید برای اهل فن، شبهه ایجاد نکند، اما برای مردمی که این اخبار را دنبال می‌کنند، زمینه اغتشاش افکار عمومی را فراهم می‌کنند و با تاکید بر آن این‌گونه هم به نظر می‌رسد که هدفی جز این ندارند.

همچنین لازم به ذکر است ارزیابی بین شرکت‌های وارد کننده (خارجی) و تولید کننده (داخلی) سبک و سنگین، انجام می‌شود و تعداد نمایندگی‌ها نیز یک ملاک جدا کننده برای شرکت‌های ارزیابی شونده است و به دو دسته شرکت‌های دارای بیش از 10 نمایندگی و شرکت‌های دارای کمتر از 10 نمایندگی تقسیم می‌شود.

در اینجا برای روشن شدن این موضوع که بالاخره کدام شرکت بر طبق ارزیابی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، حایز مقام اول خدمات پس از فروش در کشور شده است، به یک نکته اشاره می شود؛

شرکت ایساکو (خدمات پس از فروش ایران‌خودرو) با دارا بودن نزدیک به 800 نمایندگی و کسب بالاترین امتیاز حقیقی و تجمیعی از تمام شاخص‌های مورد نظر وزارت صمت، اولین و برترین شرکت ارائه دهنده خدمات در بین تمامی خودروسازی‌های داخلی و خارجی کشور در سال 97 بوده و با کسب امتیاز 82.70 این جایگاه را برای دهمین سال متوالی از آنِ خود کرده است.

پس از آن شرکت پارس خودرو و سایپا یدک در جایگاه دوم و سوم ایستاده‌اند و شرکت پرشیا خودرو نیز در بین شرکت‌های دارای کمتر از ده نمایندگی مقام اول را کسب کرده است.

در پایان پس از اعلام شفاف این آمار و اطلاعات مطلب را با دو پرسش به پایان می‌رسانیم و آن این‌که رقابت در بین شرکت‌های خودروسازی و کسب امتیاز برتر در حوزه خدمات پس از فروش واقعا به چه منظور صورت می‌پذیرد؟ آیا فراموش کرده‌ایم که ارتقا خدمات پس از فروش در سطح کشور و افزایش میزان رضایت مشتریان باید خروجی این رقابت باشد نَه گیج کردن مشتریان و هموطنان؟

کدام شرکت واقعا مقام اول خدمات پس از فروش را به دست آورد؟

ارسال نظرات
موضوعات روز