جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
مشاور عالی انجمن صنایع لوازم خانگی ایران گفت: با خروج دو برند کره‌ای ال جی و سامسونگ از کشورمان در سال گذشته متاثر از تحریم‌ها، باید در راستای تقویت برند‌های ملی در کشور گام برداشت.
کد خبر: ۴۲۶۸۱
تقویت برند‌های ملی با خروج کره‌ای‌ها از صنعت لوازم خانگیتیتر20- عباس هاشمی  امروز افزود: چشم انداز تعریف شده برای سال ۱۴۰۴ در وزارت صنعت، وجود دو تا سه برند قوی لوازم خانگی در کشور است و سایر واحد‌ها باید در راستای تولید قطعات و تجهیزات برای آن برند‌ها فعالیت کنند.

مدیرکل سابق صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان داشت: نقطه ضعف کشور در صنعت لوازم خانگی، تولید محصولات با ظرفیت‌های غیراقتصادی است که آن هم از تعدد واحد‌های تولیدکننده نشات می‌گیرد.

وی که در جریان نشست خبری یکی از گروه‌های بزرگ صنعت لوازم خانگی کشور سخن می‌گفت، ادامه داد: اکنون وزارت صنعت طی ابلاغیه‌ای به همه استان ها، ظرفیت‌های اقتصادی تولید محصولات لوازم خانگی را مشخص و آن‌ها را مکلف کرده که از صدور پروانه‌های تولید با ظرفیت‌های غیراقتصادی خودداری کنند.

هاشمی همچنین به روند بومی سازی لوازم خانگی در سطح جهان اشاره کرد و گفت: این مهم با تولید محصولات تحت لیسانس آغاز می‌شود، با مهندسی معکوس، اصلاح و طراحی محصول ادامه می‌یابد و در نهایت وارد مرحله طراحی پایه و در مرحله آخر نوآوری می‌شود؛ روندی که شرکت‌های صاحب نام ایرانی به خوبی در آن گام برداشته و امروز سبد متنوعی از محصولات تولیدی خود را به بازار عرضه می‌کنند.

وی تاکید کرد: برای کشوری همچون ایران با جمعیت بیش از ۸۰ میلیون نفری و سلیقه‌های مختلف، نیازمند دامنه متنوعی از محصولات هستیم که هوشمندانه طراحی شده و افزایش تولید داشته باشند.

مقام مسوول سابق وزارت صنعت تاکید کرد: ارتقای R&D (تحقیق و توسعه) و تولید محصولات صادرات محور، از واحد‌های صنعتی کشور در عرصه لوازم خانگی انتظار می‌رود.
لزوم تولید محصولات صادرات محور
 سیدمرتضی میری  رئیس اتحادیه صنف توزیع‌کنندگان لوازم‌خانگی ایران نیز در این نشست گفت: هرچند برخی سومدیریت‌ها در اوایل انقلاب مانع حرکت رو به جلوی صنعت لوازم خانگی شد، اما امروز شاهد تولید انواع محصولات با فناوری‌های روز در کشور هستیم.

وی افزود: با این حال، تولیدی که فقط در چارچوب بازار داخلی باشد کافی نیست و وقتی در این صنعت حرفی برای گفتن داریم که قادر به صادرات باشیم.
بیشتربخوانید:کوچ ال‌جی و سامسونگ از بازار لوازم‌ خانگی ایران این مقام صنفی به ممنوعیت دو ساله واردات محصولات لوازم خانگی به کشور اشاره کرد، اما گفت: واردات قاچاق به کشور به ویژه اجناس درجه چندم چینی با برچسب برند‌های مشهور در مناطقی همچون بانه، به شدت به صنایع داخلی ضربه زد.

وی ادامه داد: طرح شناسه کالا برای مبارزه با قاچاق در ماه‌های گذشته اجرایی شد، اما شیوع کرونا آن را متوقف کرد که تداوم اجرای آن فرصتی برای کارخانجات داخلی است./ ایرنا
ارسال نظرات
موضوعات روز