شاخص رضایت مشتریان آمریکایی (ACSI) نشان میدهد که میزان رضایت مالکان و کاربران گوشیهای آیفون به طور متوسط ۸۲ درصد بوده که نسبت به کاربران سایر برندهای گوشی های هوشمند عدد بیشتری را نشان میدهد. البته اپل و سامسونگ در این شاخص نیز رقابت بسیار تنگاتنگی با یکدیگر داشتند به گونهای که کاربران گوشیهای گلکسی ۸۱ درصد بوده است.
بر اساس گزارش وب سایت 9to5mac ، شاخص رضایت مشتریان در سال گذشته نشان میدهد که رضایت کاربران این دو برند رقیب هر دو ۸۱ درصد بوده ولی در سال جاری اپل توانسته با یک درصد افزایش رضایت بیشتری را در میان کاربرانش ایجاد کند و از رقیب خود سامسونگ که همچنان با میانگین ۸۱ درصد بدون تغییر نسبت به سال گذشته بوده ، سبقت بگیرد.
اپل همچنین به لطف معرفی و عرضه سری جدید آیفون ۱۱ و امکانات پیشرفته و بهبود یافته آن، توانست فروش و رشد درآمدزایی قابل توجهی را در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ میلادی کسب کند.
البته این در حالیست که در میان مدلهای مختلف موجود در بازار، میزان رضایت کاربران و مشتریان آمریکایی از خریداری و استفاده از گوشی گلکسی نوت ۹ سامسونگ از سایر رقبای خود بیشتر بوده و این گوشی با ثبت عدد ۸۵ درصد توانسته بیشترین میزان رضایت از عملکرد یک مدل خاص از گوشیهای هوشمند را در ایالات متحده به خود اختصاص دهد.
طبق جدولی که در زیر آمده است، به نظر میرسد که غیبت آخرین مدل های پرچمدار اپل و سامسونگ در ردههای برتر و نخست نشان میدهند که گوشیهای مذکور نتوانستهاند با توجه به قیمت و زمان عرضه انتظارات کاربران را برآورده کنند./ ایسنا