او با اشاره به تاکید معاون گردشگری مبنی بر شتابدهی به فرآیند اعطای تسهیلات به واحدهای آسیبدیده صدرالاشاره از شیوع ویروس کرونا، افزود: بر این اساس طبق ارتباط ویدئو کنفرانس زنده با مدیرانکل و کاربران، روند بهینهسازی استفاده از سامانه برای بررسی مشکلات فنی و تخصصی و ارائه راهکار و راهنماییهای لازم از طریق نمایندگان حوزه فناوری و اطلاعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان مسؤولان سامانه کارا و نیز مرکز فنآوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت متبوع انجام گرفت.
خلدینسب با بیان اینکه طبق اعلام وزارت کار و براساس شیوهنامه ابلاغی، مهلت رسیدگی به پرونده متقاضیان ۳۱ خردادماه تعیین شده بود، اظهار کرد: براساس فهرست ارسالی و پالایششده توسط وزارت کار در حال حاضر حدود ۷۲۰۰ بنگاه اقتصادی و دارای کد کارگاهی در حوزه گردشگری شناسایی شده است. بدیهی است تعداد یادشده منوط به ثبت نام در سامانه کارا و ارسال تقاضاهای خود برای رسیدگی در زمره پروندههای قابل بررسی توسط حوزه گردشگری وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی و انعکاس به بانکهای عامل قلمداد خواهد شد و با برگزاری این نشست ویدئوکنفرانس با تمام استانهای کشور روند رسیدگی سرعت داده خوهد شد. لازم به ذکر است بنگاههای اقتصادی و دارای کد کارگاهی شناسایی شده و ارائه از سوی وزارت کار در حوزههای صنایعدستی و میراثفرهنگی نیز تحت بررسی و رسیدگی هستند.
مسؤول دبیرخانه کمیته پیشگیری و مقابله با کرونا در وزارت میراثفرهنگی،
گردشگری و صنایعدستی بیان کرد: ارائه راهنماییهای فنی و کارشناسی در این
نشست مجازی موجب شد تا به سوالات کاربران استانی سامانه کارا در خصوص برخی
از موانع پیش روی کاربران نظیر عدم مشاهده گزینههای تعریفشده سامانه
کارا، گزارشگیری، عدم امکان تایید پروندهها و سایر مشکلات فنی پاسخهای
لازم اعلام شود./ ایسنا