جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۸
سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر ساترا همکاری‌های خود را با کشورهای شرق گسترش می‌دهد و به این منظور جلسه‌ای را با سفیر چین برگزار کرد.
کد خبر: ۴۶۰۰۶
سریال‌های چینی به ایران می‌آیند؟تیتر20- سید صادق امامیان ـ رئیس ساترا ـ در بخشی از این دیدار اظهار کرد: امروز مردم در دنیا با رسانه های جدید خو گرفته اند و دیگر تمام وقت خود را برای دیدن تلویزیون ملی صرف نمی کنند. مردم به خصوص نسل جوان تحت تاثیر رسانه های بین المللی قرار گرفته اند و رسانه های ملی کشور خودشان به سختی در رتبه نخست توجهات قرار می گیرد و به همین دلیل با چالشی جهانی مواجهیم.
امامیان ادامه داد: آمارها نشان می دهد که در کشورهای جهان از هر پنج رسانه نخست، چهار مورد آنها رسانه های بین المللی و غالبا آمریکایی هستند؛ از این رو مردم در این زمینه احساس نگرانی می کنند، حتی در کشورهای غربی خیلی از مردم مداخله حاکمیت از طریق تنظیم گری در حوزه رسانه را لازم می دانند.


ماموریت ساترا مستقل از صداوسیماست

رییس ساترا در ادامه با بیان اینکه ماموریت ساترا مستقل از صداوسیماست، افزود: وظیف رسانه ملی رساندن محتوای ملی به تمام مردم کشور است، اما وظیفه ساترا توسعه صنعت رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایرانی است، به همین دلیل ساترا از بدو تاسیس به شدت فعالیت های بین المللی خود را دنبال می کند. از این رو طی دو سال گذشته بیش از ۴۰ رگولاتور غربی را شناسایی و با آنها ارتباط برقرار کردیم. امروز توسعه همکاری با شرق در دستور کار قرار دارد به ویژه کشورهایی مثل چین که در زمینه نظام رسانه ای خود پیشرفت های قابل توجهی داشته اند.

حکمرانی رسانه ای فقط فیلترینگ و سانسور نیست

امامیان سرمایه گذاری های مشترک را از مبانی مهم توافقات رسانه ای و دو طرفه ایران و چین دانست و افزود: همه ما می دانیم که نمی توانیم حکمرانی رسانه ای خود را فقط به وسیله فیلترینگ و سانسور برقرار کنیم، همکاری های اقتصادی می تواند به رشد رسانه های ما در همه زمینه کمک کند. هم چین و هم ایران دغدغه های مشترک و قابل توجهی هم در زمینه سیاسی و هم در زمینه اجتماعی دارند.

معاون رییس سازمان صداوسیما با اشاره به همکاری های ایران و اروپا افزود: همکاری های ما با شرکای اروپایی همیشه خوب بوده، به همین دلیل علاقه داریم این همکاری ها با شرق نیز برقرار شود. با توجه به اینکه حوزه رسانه های نوین مبتنی بر اینترنت، یک حوزه داینامیک است و لحظه ای تغییر می کند نیازمند ارتباطات پویا و مستمر در این زمینه هستیم تا بتوانیم به روز و لحظه ای تجربیات خود را به اشتراک بگذاریم.

۴۰ درصد محتوای رسانه‌های صوتی و تصویری باید داخلی باشد

وی با بیان اینکه رسانه های VOD این زمینه را دارند که در کنار تولید محتوای ارزشمند داخلی، از محصولات کشور چین هم  استفاده کنند، اظهار کرد: سیاست ما این است که ۴۰ درصد محتوای رسانه های صوتی و تصویری، داخلی و ایرانی باشد؛ این با شرایط قبلی که قالب محتواها، محتوای محتواهای خارجی با محوریت هالیوود بود قطعا متفاوت است از این رو ما تولیدات ارزشمندی در ایران داریم ک در تلاش برای گسترش آن هستیم.

امامیان در ادامه پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترک و انعقاد سند تفاهم نامه در خصوص اهم حوزه های همکاری بین دو کشور ایران و چین را ارائه و اظهار کرد: ما خواستار همکاری فراتر از بحث امنیت فضای مجازی در موضوعاتی از جمله همکاری های رسانه های مبتنی بر اینترنت هستیم.

استقبال از همکاری رسانه ای ایران و چین

در ادامه این جلسه، سفیر چین در ایران درباره همکاری های مشترک دو کشور در زمینه فرهنگی و رسانه ای توضیحاتی ارائه کرد.

چانگ هوا اظهار کرد: در سال های اخیر رسانه های جدید به ویژه رسانه های کشورهای غربی فضای مجازی را کنترل کرده است. ما باید پلتفرم خود را داشته باشیم تا مردم صدای ما را بشنوند. با وجود اینکه رسانه های سنتی هنوز فعال هستند و نقش خود را ایفا می کنند اما نسل جدید کشش بیشتری به رسانه های جدید دارند.

سفیر چین با تاکید بر اینکه دفتر مدیریت اطلاعات فضای مجازی چین در تنظیم مقررات فعالیت شرکت های اینترنتی نقش مهمی ایفا می کند، گفت: سفارت چین از همکاری و ارتباطات بین سازمان های تنظیم گر بین دو کشور چین و ایران استقبال می کند و حتما این تمایل به سازمان تنظیم گر و دفتر مدیریت اطلاعات فضای مجازی چین منتقل خواهد شد.

وی با استقبال از پیشنهادهای همکاری مشترک بین دو کشور نیز بیان کرد:  شرکت های بزرگ اینترنتی و فناوری اطلاعات در چین مثل علی بابا اکثرا شرکت های خصوصی هستند که مطمئنا برای همکاری با شرکت های اینترنتی استقبال خواهند کرد. ما حاضریم یکسری از سریال های چینی را به صورت رایگان برای نمایش در اختیار رسانه های صوتی و تصویری ایرانی قرار دهیم و از نمایش فیلم ها و سریال های ایرانی در پلتفرم های چینی استقبال می کنیم./خبر آنلاین



ارسال نظرات
موضوعات روز