پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
در روزهای اخیر شاهد انباشت خودرو به علت کمبود برخی قطعات خودرو هستیم. اتفاقی که در سال های قبل هم با وجود تحریم ها و مشکلات پیرامون آن افتاد و هر بار قطعه سازان بزرگ و کوچک مانند کروز آستین همت بالا زدند و کسری قطعات را جبران کردند.
کد خبر: ۴۶۶۵۳
تیتر20 - شرکت صنایع تولیدی کروز با شروع تحریم ها گام های موثری در مسیر پویش داخلی سازی برداشته و سبب تولید داخل بسیاری از قطعات پیشرفته خودرو، کاهش ارزبری و میزان وابستگی به خارج از کشور شده و هنوز این حرکت جهادی ادامه دار است. در همه زمان با وجود مطالبات معوق از خودروسازان، کسری قطعات مربوط به خودروهای تجاری نشده که حتی در تعهدات آن نبودند و قرار بر تامین از طریق منابع دیگر خودروسازان بود و محقق نشد، با توفیق در عمق داخلی سازی قطعات و زحمات شبانه روزی، حتی بیش از سهم توافق شده با خودروسازان را تامین کرد.
علی یوسفی مدیر فروش و توسعه بازار شرکت صنایع تولیدی کروز با اشاره به اینکه این شرکت بزرگترین تولیدکننده قطعات خودرو در کشور است، گفت: امسال میزان تولید را متناسب با شعار جهش تولید و¬ تیراژ خودروسازان افزایش دادیم.
علی یوسفی مدیر فروش و توسعه بازار شرکت صنایع تولیدی کروز با تاکید بر اینکه مطالبات معوق کروز از خودروسازان به 2700 میلیارد تومان رسیده است، اظهار کرد: فشار مطالبات سبب عدم نقدینگی و تاخیر در تامین مواد اولیه و اجزای قطعات شده است. با این وجود در 6 ماهه نخست سال، 14 میلیون به ایران خودرو، 8 میلیون به سایپا و 1 میلیون به گروه بهمن، قطعه برای تولیدات جاری و خروج خودروهای کسری قطعه از کف کارخانه تزریق کردیم و تامین قطعات برای کمک همه جانبه به صنعت خودرو همچنان با تمام قوا در دستور کار است.
وی در خصوص مشکلات و موانع احاطه بر صنعت قطعه سازی از جانب خودروسازان تصریح کرد: عدم به روزآوری به موقع قیمت قطعات بر اساس شاخص های اقتصادی روز و عدم پرداخت به موقع مطالبات از مسائل اصلی است.
یوسفی با اشاره به اینکه در 6 ماه نخست 23 میلیون قطعه به خطوط تولید خودروسازان تزریق کردیم، اظهار کرد: کسری قطعات مربوط به خودروهای تجاری نشده در کارخانه های خودروسازی که حتی در تعهدات تامین ما نبوده و قرار بر تامین از طریق منابع دیگر خودروسازان بوده و به دلیل مشکلات محقق نشده را تامین کردیم. در سه ماه اخیر با تامین قطعات مازاد بر نیاز تولید جاری، بیش از 40 هزار دستگاه خودروی دارای کسری قطعه از کف را تجاری کردیم.
مدیرفروش و توسعه بازار کروز در خصوص برون رفت از مشکلات فعلی بیان کرد: ارائه سبدی از همه ارزهای قابل استفاده شامل ارز نیمایی و ارز حاصل از صادرات و نیز واردات بدون انتقال ارز، سبب باز بودن دست قطعهسازان و حل مشکلات در شرایط تحریمی است.