پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
متخصصان چشم پزشکی در بریتانیا می‌گویند: استفاده روزانه از نوعی قطره چشم می تواند جایگزین عینک مطالعه برای میلیون ها نفری شود که دچار عارضه پیرچشمی هستند.
کد خبر: ۵۰۰۵۲
تیتر20 -  نزدیک به نیمی از جمعیت بزرگسال در انگلیس دچار عارضه پیرچشمی هستند که با افزایش سن و به طور معمول پس از سن ۴۰ سالگی اتفاق می افتد.

این شرایط زمانی ایجاد می شود که عدسی چشم که برای تمرکز نور روی شبکیه و به منظور دیدن واضح اجسام در فواصل مختلف تغییر شکل می دهد، سفت و سخت شود.

در سالهای اولیه زندگی، عدسی چشم نرم و انعطاف پذیر است و به راحتی تغییر شکل می دهد و این امکان را فراهم می سازد تا روی اجسام نزدیک و دور به راحتی تمرکز کنیم. اما با افزایش سن، عدسی چشم از قابلیت ارتجاعی کمتری برخوردار می شود و دیدن اجسام از نزدیک دشوارتر می شود.

در حالیکه می توان این عارضه را با معاینه معمول چشم ها تشخیص داد و با استفاده از عینک، لنزهای تماسی یا حتی جراحی اصلاح کرد، درمانی برای آن وجود ندارد.

اکنون متخصصان چشم پزشکی به یک راه حل جدید رسیده و به قطره چشمی دست پیدا کرده اند که می توان یک بار در روز برای بهبود بینایی در عرض چند دقیقه از آن استفاده کرد.

این قطره موسوم به AGN-۱۹۰۵۸۴ روی عضلات چشم که عنبیه را کنترل می کند، تاثیر می گذارد. این قطره حاوی دارویی به نام پیلوکارپین است که در انقباض برخی عضلات نقش دارد.

این دارو که در اصل ماده اولیه آن در برگهای گیاه پیلکارپوس (pilocarpus) یافت می شود، در حال حاضر برای کاهش خشکی دهان با افزایش تولید بزاق و کاهش فشار چشم ناشی از عارضه گلوکوم استفاده می شود.

 آزمایشی انجام گرفته روی ۷۵۰ نفر در سراسر ایالات متحده نشان داد که استفاده روزانه از این قطره چشم ایمن و موثر است. این قطره در مدت حدود ۱۵ دقیقه اثر می گذارد و بیشترین تاثیر آن پس از گذشت یک ساعت است./  ایسنا به نقل از دیلی میل
ارسال نظرات
موضوعات روز