پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
"روغن سرخ ویژه" به عنوان تازهترین محصول گروه صنعتی و پژوهشی زر رونمایی شد
کد خبر: ۵۰۲۲۰
تیتر20 - روغن سرخکردنی زر اویل محصولی است که کارشناسان گروه صنعتی و پژوهشی زر مبتنی بر استاندارهای سلامت تولید کرده و در اختیار مصرفکنندگان قرار خواهند داد.
چندسالی است که کیفیت روغنهای سرخ کردنی محل مناقشه برندهای مختلف غذایی است. کارشناسان سلامت بارها هشدار داده اند که روغنهای موجود در بازار حداقل کیفیت لازم برای استفاده روزانه را نداشته و مشکلات فراوانی را برای مصرف کنندگان به وجود خواهند آورد.
از این رو برندهای معتبر صنایع غذایی تلاش دارند با تولید روغن با کیفیت، بازار را از نگرانی خارج کرده و برند خود را در موقعیت بهتری قرار دهند.
روغن سرخ کردنی زر اویل تازهترین تلاش گروه صنعتی و پژوهشی زر برای کسب رضایت مشتری است.
ویژگیهای منحصربه فرد روغن سرخکردنی زر اویل
در این رویداد که با همراهی کارشناسان و مدیران گروه صنعتی و پژوهشی زر برگزار شد؛ مزیتهای تازهترین محصول گروه صنعتی زر به نمایش درآمد.
بر این اساس روغن سرخکردنی زر اویل از ترکیب سه روغن ذرت، کنجد و کانولا تشکیل شده است. بر اساس گفتههای کارشناسان این گروه صنعتی، از آنجا که روغن سرخکردنی نیاز به دمای بالا دارد و در کنار آن باید غذا را کم چرب کند؛ باید ویژگیهایی داشته باشد عبارت اند از:
بدون پالم
وجود پالم در صنایع غذایی به یکی از پر بحثترین موضوعات صنایع غذایی ایران بدل شده است. این ماده مجاز که در بسیاری از تولیدات مواد غذایی وجود دارد، به دلیل دارا بودن مقادیر زیادی از اسیدهای چرب اشباع، در دراز مدت میتواند به سلامت مصرف کنندگان آسیب بزند.روغنهای سرخ کردنی یکی از محصولاتی است که پالم در آن به میزان زیادی استفاده میشود.
روغن سرخکردنی زر اویل پدون پالم است و این مسئله میتواند مزیت این تولید غذایی نسبت به تولیدات مشابه باشد.
نقطه دودبالاتر از 220 درجه سانتیگراد
نقطه دود از جمله ویژگیهای مهم روغنهای سرخکردنی است. هرچه نقطه دود بالاتر باشد؛ استفاده از روغن و کارایی آن بیشتر خواهد شد.
نقطه دود روغن های سرخ کردنی می بایست حداقل 220 درجه سانتی گراد باشد که نقطه دود محصول تازه گروه صنعتی زر بالاتر از 220 درجه سانتیگراد است.
پایداری اکسیداتیو و عدم واکنش سریع با اکسیژن در دمای بالا
افزایش پایداری اکسیداتیو روغنهای سرخ کردنی و در کنار آن حفظ کیفیت محصول، از پیچیدگیهای تولید روغنهای سرخ کردنی است.
روغن سرخکردنی زر اویل توانسته این پایداری را بین این دو مولفه به خوبی حفظ کند.
دارا بودن اسیدهای چرب تک غیر اشباع و چند غیر اشباع مانند امگا3، امگا6 و امگا9
روغن سرخکردنی زر اویل علاوه بر دارا بودن کمترین مقدار اسیدهای چرب اشباع در مقایسه با سایر روغن ها، دارای چربیهای غیر اشباع و ضروری مانند گروه امگا است. این روغن میتواند موجب کاهش کلسترول بد خون و جلوگیری از بیماریهای قلبی شود.
مرتضی سلطانی: حفظ کیفیت در کنار قیمت مناسب
مرتضی سلطانی بنیانگذار گروه صنعتی و پژوهشی زر در سخنان کوتاهی با اشاره به محصول تازه این مجموعه غذایی گفت: « خدا را شاکریم که تازهترین تولید گروه صنعتی و پژوهشی زر به زودی در دسترس شهروندان ایرانی قرار خواهد گرفت.» او با اشاره به شعار این برند یعنی « به زبر دستی زر، به جوانی ذرت» گفت:« عملکرد ما به عنوان تولیدکننده ملی باید به گونهای باشد که مصرف کننده ایرانی در کنار کیفیت خوب، قیمت مناسبی هم برای محصولات تجربه کند. این باعث میشود استقبال از برند زر ادامه دار باشد.»/اقتصاد غذا(فود پرس)