شنبه ۰۳ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
بازار ایران به گونه ای تغییر کرده که حتی خودروهای محبوب آن زمان که البته هنوز هم در ایران محبوبند، مدل های جدیدیشان با کم لطفی مواجه شدند.
کد خبر: ۵۰۴۱
تیتر20 – آقای ماشین باز - دهه 90میلادی یا همان دهه 70شمسی سال های طلایی برخی از برند ها در ایران بود برندهایی که مطرح بودند و البته خودروهای آنها هنوز هم طرفداران خاص خود را داشته در بازار خرید و فروش می شوند .دو برندی که در ان روزها در بازار ایران بسیار موفق بودند و به اصطلاح خودروهایشان را روی دست می بردند برند هوندا و اپل بود.هوندا با مدل های سیویک و آکورد و اپل با مدل های کورسا، آسترا ،وکترا و امگا به بازار ایران آمده بودند هر دوی این برندها موفق بوده خودروهایشان پر فروش بودند اما بازار ایران دیگر آن بازار گذشته نیست.در این گزارش به سراغ ژاپنی محبوب دهه نودی ایران رفتیم که این روزها با بی مهری همراه است.
بازار ایران به گونه ای تغییر کرده که حتی خودروهای محبوب آن زمان که البته هنوز هم در ایران محبوبند، مدل های جدیدیشان با کم لطفی مواجه شدند.هوندا سیویک یکی از بهترین های ژاپن در دنیاست کیفیت سواری این خودرو به واقع مثال زدنی بوده و از دیگر همکلاسان ژاپنی خود یک سرو گردن بالاتر است این خودرو یکی از محبوب ترین های دهه 90میلادی در ایران بود هنوز هم در بازار ایران مدل های دهه نودی آن در بازار خرید و فروش می شوند و طرفداران زیادی دارند. اما سال 2013که سیویک دوباره پا به ایران گذاشت استقبال زیادی ازآن نشد خودروی پر فروش بازار آمریکا با بی تفاوتی مواجه شد نتیجه اینکه کمتر کسی در هنگام خرید به گزینه ای چون سیویک فکر می کند.این در حالیست که سیویک یک خودروی جذاب و البته کم استهلاک است در این میان نقش خدمات پس از فروش ضعیف این خودرو را هم نمی توان در عدم موفقیت آن بی تاثیر دانست.سیویک در بازار آمریکا به قدری پر طرفدار است که از آن به عنوان پول نقد یاد می کنند.این خودرو در ایران با موتوری 1.8لیتری روانه بازا ر شد موتوری که قادر به تولید 139اسب بخار بوده و 177نیوتن متر گشتاور تولید می کند.این خودرو از یک گیربکس5دنده اتوماتیک بهره می برد و قادر است در مدت زمان 10.4ثانیه از حالت سکون به سرعت 100کیلومتر بر ساعت برسد.آکورد به لطف کلید سبز رنگ اکو مصرف سوخت مناسبی دارد به طوریکه 8.4لیتر در شهر،6.5لیتر در جاده و 6.3لیتر در سیکل ترکیبی در 100کیلومتر بنزین مصرف می کند.هوندا در ایران از خدمات پس از فروش خوبی بهره نبرده و البته قطعات به مراتب گران تر و کمیاب تری در بازار ایران نسبت به رقبا دارد از این رو این خودرو نتوانسته آنطور که شایسته نامش است در بازار ایران موفق ظاهر شود. 
در گزارشات بعدی به سراغ دیگر خودروهای محبوب گذشته و مایوس امروز خواهیم رفت.
ارسال نظرات
موضوعات روز
پرسش