تیتر20- شرکت فیس بوک که مالکیت پیامرسان واتساپ را داراست، روز سهشنبه اعلام کرد که این ویژگی که «مشاهده یکباره»(View Once) نامگذاری شده است. مطالبق اعلام فیس بوک، عکسها و ویدیوهای ارسالی کاربرانی که گزینه مشاهده یکباره را فعال کرده باشند، پس از مشاهده از بین میروند.
به نظر میرسد، ارائه این ویژگی از سوی فیسبوک با هدف کمک به برتری واتساپ در رقابت با اپلیکیشن اسنپچت (Snapchat) انجام گرفته باشد.
اپلیکیشن اسنپچت که پس از اجرای سیاست قرنطینه عمومی به دلیل مقابله با همهگیری ویروس کرونا با استقبال کاربران خانهنشین مواجه شد، به کاربرانش امکان میدهد که تصاویر و فیلمهای خود را در محدوده زمانی مشخصی با دوستان و مخاطبان خود به اشتراک بگذارند.
اسنپچت یک اپلیکیشن به اشتراکگذاری رایگان عکس و ویدیو است که توسط دانشجویان دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا طراحی شده و توسعه پیدا کرده است.