. این سود به لطف پیشرفت در محصولات لوازم خانگی و صوتی و تصویری افزایشی 27 درصدی نسبت به دوره مشابه در سال 2014 داشته است. بخش لوازم خانگی و تهویه مطبوع الجی با گزارش درامد 214.8 میلیارد وونی (185.49 میلیون دلاری) بار دیگر ثابت کرد که ستون این شرکت است. فروشها در تمام بخشهای الجی در مجموع 14.56 تریلیون وون (معادل 12.57 میلیارد دلار) است که 3.8 درصد نسبت به دوره گذشته پیشرفت داشته است. اگرچه شرایط رقابتی و تاثیرات تغییرات قیمت ارز باعث شد تا 4.7 درصد کاهش سود نسبت به دوره مشابه سال 2014 به وجود بیاید.
با وجود ایجاد نقاط قوت با ورود محصولات پیشرو صنعتی در دستههای مهم، 2015 سال چالشبرانگیزی بود. سود عملیاتی سالانه 1.19 تریلیون (معادل 1.03 میلیارد دلار) در سال 2015 در برابر 1.83 تریلیون وون (معادل 1.58 میلیارد دلار آمریکا) در سال 2014 بود. به دلیل رکود جهانی تقاضا برای تلویزیون و کاهش رشد بازار گوشیهای هوشمند در سال 2015، سود سالانه در این سال 59.04 تریلیون وون (معادل 50.98 میلیارد دلار) بود.
شرکت لوازم صوتی و تصویری الجی در گزارش سه ماهه چهارم 2015 درآمد عملیاتی را 109.2 میلیارد وون (معادل 94.3 میلیون دلار) اعلام کرد. سود سه ماهه چهارم برابر 4.74 وون (معادل 4.09 میلیارد دلار) بود که به دلیل پیشرفت در فروش تلوزیونهای OLED و UHD به میزان 11 درصد افزایش داشته است. اگرچه به علت رکود بازار جهانی تلوزیون و تغییرات نامطلوب قیمت ارز، سود نسبت به دوره قبلی کاهش داشته است. با توجه به بازخوردهایی که در نمایشگاه CES 2016 تجربه شد، الجی معتقد است امسال سال بلوغ تلویزیونهای OLED و Super 4K Ultra HD است. الجی در حال توسعه نوآوریهای بازاریابی خود است. نمونهای از این مسئله ساخت اولین آگهی تبلیغاتی سوپر بال توسط ریدلی و جیک اسکات است.
شرکت ارتباطات موبایل الجی فروش قدرتمند 3.78 تریلیون وونی (معادل 3.26 میلیارد دلاری) داشته است که به لطف فروش گسترده در آمریکای شمالی نسبت به سه ماهه قبلی 12 درصد افزایش داشته و نسبت به دوره مشابه در سال قبل بدون تغییر بوده است.
در صحنه جهانی، مجموع 15.3 میلیون گوشی هوشمند الجی در این سه ماهه به اقصا نقاط جهان صادر شد تا آمار فروش سال 2015 در کل جهان به مجموع 59.7 میلیون گوشی برسد. این تعداد در برابر تعداد 59.1 میلیون گوشی در سال 2014 افزایش چشمگیری داشته است. به دلیل ارائه مدلهای پرچمدار رقبا و رقابت بیشتر قیمتها، به نظر میرسد بازار گوشیهای هوشمند در سال 2016 رقابتیتر شود. انتظار میرود معرفی دو مدل پرچمدار و بیشتر شدن زنجیره ارزش رقابتی سودآوری را در سال 2016 افزایش دهد.
شرکت لوازم خانگی و تهویه مطبوع الجی به فروش 3.83 تریلیون وونی (معادل 3.31 میلیارد دلار) در سه ماهه چهارم سال 2015 دست پیدا کرد که نمایانگر افزایشی چشمگیر نسبت به سه ماهه مشابه در سال 2014 است. در کره جنوبی، به دلیل محبوبیت ماشین لباسشویی TWIN Wash و یخچالهای ممتاز نسبت به سال گذشته سود 13 درصد افزایش پیدا کرده است. فروش بالا در بازارهای توسعه یافته نظیر آمریکای شمالی و اروپا کمک کرد تا فروش پایین در بازارهای آمریکای جنوبی، خاورمیانه و کشورهای مشترک المنافع جبران شود. فروش پایین در این کشورها به دلیل کاهش تقاضا ایجاد شده از پایین بودن قیمت نفت و تغییرات قیمت ارز رخ داده بود. سود عملیاتی در این سه ماهه 214.8 میلیارد وون (معادل 185.49 میلیون دلار) و در کل سال 981.7 میلیارد وون (معادل 847.75 میلیون دلار) است. به دلیل معرفی محصولات پریمیوم LG SIGNATURE انتظارات در این بخش در سال 2016 بسیار بالا است.
شرکت قطعات اتومبیل الجی با فروش 520.4 میلیارد وون (معادل 449.4 میلیون دلار) افزایش 9 درصدی در فروش را تجربه کرده است. این افزایش عمدتاً به دلیل توسعه تجارتinfotainment بوده است. با رشد سود در تمام سه ماهههای سال 2015، این بخش سال را با فروش 1.83 تریلیون وون (معادل 1.58 میلیارد دلار) به پایان برده است. الجی با توسعه همکاری با جنرال موتورز در زمینه خودروی الکتریکیChevrolet Bolt و برنامههای این شرکت برای مشارکتهای بیشتر، انتظار دارد تجارت ماشینهای هوشمند و قطعات خودروهای الکتریکی در سال 2016 توسعه یابد.