شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۳
تیتر20 بررسی می کند:
فولاد هرمزگان توانست با ریل گذاری دقیق درمسیری جدید گام بردارد که علاوه بر دستیابی به شاخص های ایمنی و فرهنگ سازی در این زمینه به افزایش بهره وری دست پیدا کند که موفقیت اصلی برای یک مجموعه خواهد بود. درواقع امروز این مجموعه در حال قرار دادن تیکه های پازل بهره وری است و توانسته عملکرد موفقی در این زمینه از خود به جای بگذارد.
کد خبر: ۵۶۹۸۴
توجه به شاخص ایمنی و تکمیل حلقه های بهروری در فولاد هرمزگان
تیتر20- ایمنی یکی از اصلی ترین فاکتورها در تولید و توسعه به ویژه درواحدهای صنعتی است. این بخش به دلیل اهمیت آن واحدی به نام «HSE» را ایجاد کرده است.

این موضوع در صنعت فولاد با توجه به مخاطراتی که وجود دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است و بی توجهی به آن می تواند در مسیر تولید مشکلات بسیاری به همراه داشته باشد. 

حال در این بین فولاد هرمزگان با توسعه شاخص های ایمنی توانسته رتبه برتر ایمنی جنوب شرق کشور را به خود اختصاص دهد که برای یک واحد فولادی اتفاق بسیار خوبی خواهد بود. 

اما توجه به ایمنی در فولاد هرمزگان تا چه اندازه حائز اهمیت است؟ 
بهتراست این موضوع را در گام اول ازدیدگاه مسئولیت های اجتماعی مورد بررسی قرار دهیم. ترویج فرهنگ ایمنی از سوی فولاد هرمزگان بی شک با برگزاری برخی دوره های آموزشی و نظارتی برای کارکنان و پرسنل انجام گرفته است.

موضوعی که نشان می دهد سلامت کارکنان و ایمنی در کار برای مدیریت فولاد هرمزگان حائز اهمیت است. این موضوع در ادامه می تواند بر حس تعهد کاری پرسنل افزوده و در افزایش بهره وری اثر گذار باشد. 

درواقع مدیریت فولاد هرمزگان به این نتیجه رسیده است که توجه به موضوعات ایمنی و کارگری می تواند تاثیر مستقیم بر بهره وری داشته باشد. یعنی برای رسیدن به بهره وری باید برخی حلقه ها در مجموعه ایجاد و به صورت زنجیروار در کنار یکدیگر قرار بگیرند که حالا ایمنی یکی از حلقه های اصلی آن محسوب می شود. 

فراموش نکنیم برای افزایش ضریب ایمنی در واحدهای فولادی، علاوه بر آموزش نیروی انسانی، باید فرهنگ سازی جدی در این زمینه صورت بگیرد. زیرا تا زمانی که این فرهنگ در بین پرسنل ایجاد نشود که باید مسائل ایمنی رعایت شود، سرمایه گذاری در این بخش نتیجه ای به همراه نخواهد داشت. 

کسب این رتبه نشان می دهد فولاد هرمزگان در این بخش عملکرد موفقی از خود به جای گذاشته است که احتمالا در کنار اقدامات واحد HSE واحد روابط عمومی نیز نقش جدی ای ایفا کرده است.
 
اما موضوع دیگر در کنار فرهنگ سازی برای توسعه ایمنی به ارتقای تکنولوژی و نوسازی خطوط باز می گردد که اگر به آن توجه نشود نمی توان انتظار داشت اهداف در این حوزه محقق شود.

 درواقع فولاد هرمزگان باید برای دستیابی به شاخص های ایمنی در بخش های مختلفی سرمایه گذاری و وارد عمل شود که حالا کسب این نشان، حاکی از آن است که در بخش های یاد شده اقدامات درست و به جایی انجام شده است. 

اما در راس این موارد تنها یک چیز وجود دارند و آن برنامه ای دقیق و هدفمند که با عزم جدی در دستور کار قرار گرفته است. بارها برنامه های بسیار مهمی مطرح و تدوین شده است اما متاسفانه ریل گذاری برای اجرای آن درست نبود و دستخوش تغییرات بسیاری شد. 

اما فولاد هرمزگان در برنامه های مختلف نشان داده است با تدوین نقشه دقیق و مسیریابی درست می تواند به هدف نهایی و اصلی یعنی افزایش بهره وری و درآمدزایی رسید و حتی می تواند این مدل ها را در اختیار واحدهای دیگر فولادی قرار دهد. 







ارسال نظرات
موضوعات روز