پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
چطور بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟
تیتر20 - هم‌زمان با گسترش ارزهای دیجیتال، تعداد صرافی‌ها نیز در حال افزایش است. کاربران ایرانی می‌توانند از صرافی‌های داخلی و خارجی برای خریدوفروش ارز دیجیتال استفاده کنند، اما در انتخاب بهترین صرافی با چالش‌هایی مواجه می‌شوند. قانون‌گذاری در صرافی‌های ایرانی هنوز به‌صورت شفاف انجام نشده است و هر روز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود. 

اکثر صرافی‌های معتبر خارجی نیز به دلیل مشکلات ناشی از تحریم، به ایرانی‌ها سرویس نمی‌دهند و در صورت مشاهده ممکن است حساب را بلوکه کنند. باتوجه‌به وجود مشکلات و چالش‌هایی که در حوزه کریپتو وجود دارد، انتخاب صرافی معتبر در میان تمامی پلتفرم‌های موجود اهمیت دارد. اما چطور می‌توانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم؟ ما در این مقاله مهم‌ترین معیارها را معرفی می‌کنیم که در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال به ما کمک خواهد کرد. 

 چرا باید به دنبال بهترین صرافی ارز دیجیتال باشیم؟ 
شروع سرمایه‌گذاری در رمزارزها برای افراد مبتدی کمی ترسناک و گیج کننده است، زیرا در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی با انتشار اخبار کلاهبرداری و مسائل منفی بازار ارزهای دیجیتال در تلاش برای منحرف‌کردن سرمایه‌گذاران مبتدی هستند. اگرچه ممکن است برخی از این اخبار درست باشند، اما تجارت در ارزهای دیجیتال هیچ‌وقت به‌اندازه امروز آسان نبوده است. مهم‌ترین مسئله‌ای که در زمان معامله ارزهای دیجیتال اهمیت دارد، امنیت است. فرقی نمی‌کند هدف ما خرید و نگه‌داری طولانی‌مدت ارز دیجیتال باشد و یا تمایل داشته باشیم که حریم خصوصی ما امن و ناشناس باشد، در هر صورت باید شرایطی با امنیت بالا را برقرار کنیم. صرافی تبدیل یکی از معتبرترین و امن‌ترین پلتفرم‌های ایرانی است که بستری امن برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال را فراهم کرده است. 

12 معیار کلیدی در انتخاب صرافی ارز دیجیتال
برای اینکه بتوانیم بهترین صرافی ارز دیجیتال را انتخاب کنیم باید معیارهای کلیدی را در نظر بگیریم. این معیارهای کلیدی عبارت‌اند از:
 
امنیت (SECURITY)
به طور قطع مهم‌ترین و اصلی‌ترین معیار که در انتخاب صرافی باید به آن دقت داشته باشیم، امنیت است. صرافی‌های ارز دیجیتال هدف اصلی هکرهایی هستند که به دنبال دستیابی به ارزهای دیجیتال هستند. نقض امنیت و همچنین سرقت سایبری در چشم‌انداز مبادلات ارزهای دیجیتال رایج است. به همین دلیل انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال با اقدامات امنیتی قوی ضرورت دارد. 

پشتیبانی از ارزهای مختلف (NUMBER OF COINS)
بازار ارزهای دیجیتال این روزها به بیت‌کوین یا چند آلت‌کوین خلاصه نمی‌شود. اگر به دنبال خرید کوین و توکن‌های زیادی هستیم، قبل از انتخاب صرافی باید به لیست ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده نگاه کنیم. برخی از صرافی‌ها فقط از چند ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کنند، درحالی‌که در برخی دیگر 100 ها ارز دیجیتال لیست شده است.
 
معاملات اهرم یا لوریج (Leverage)
اهرم یا لورج یکی از ابزار مهم در معاملات ارزهای دیجیتال هستند که از طریق آن می‌توانیم مقادیر بزرگ‌تری نسبت به موجودی حساب خود وارد یک معامله کنیم. معامله‌های اهرم دار برای معامله‌گرانی که به دنبال پوزیشن‌های کوتاه‌مدت با مقادیر زادی هستند بسیار مهم است. بنابراین اگر معاملات اهرم دار انجام می‌دهیم باید صرافی‌ را انتخاب کنیم که این قابلیت را داشته باشند. 

پشتیبانی (SUPPORT)
داشتن تیم پشتیبانی یک صرافی از مواردی است که نباید از آن غافل شویم. برای مثال، ممکن است هنگام انجام معاملات با مشکلی مواجه شویم که در این مواقع بهترین کار تماس با پشتیبانی صرافی موردنظر است.
 
احراز هویت در صرافی‌ها (KYC)
ازآنجایی‌که ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز هستند و نمی‌توان آنها را پیگیری کرد، به همین دلیل برخی از افراد از آن به‌عنوان پول‌شویی استفاده می‌کنند. برای جلوگیری از انجام چنین کارهایی، بسیاری از صرافی‌ها مانند بایننس (Binance) احراز هویت انجام می‌دهند. در این حالت مشخص می‌شود که هر کاربر چه معاملاتی انجام داده است و از لحاظ قانونی نیز بهتر است. 

کارمزد (Transaction fees)
 https://tabdeal.org/
اگر حجم معاملات ما زیاد باشد، نرخ کارمزد یکی از معیارهای ما برای انتخاب یک صرافی ایده‌آل تبدیل می‌شود. صرافی‌های ارز دیجیتال کارمزدهای متفاوتی دارند که در طولانی‌مدت روی مقدار دارایی ما تأثیر می‌گذارد.
 
 رابط کاربری (UI)
سرعت در ثبت و انجام سفارش‌ها یکی از اصلی‌ترین موارد برای تبدیل‌شدن به یک معامله‌گر حرفه‌ای است. به همین دلیل رابط کاربری ساده به معامله‌گران کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری معاملات خود را انجام دهند. در نهایت هر چه یک صرافی رابط کاربری ساده‌تری داشته باشد، کاربران بیشتری به سمت آن جذب خواهند شد.
 
 شفافیت (TRANSPARENCY)
هرکدام از صرافی‌های ارز دیجیتال یک تیم متخصص و دفتر مرکزی دارند که در آنجا دور هم جمع می‌شوند و به کارها رسیدگی می‌کنند. شفافیت یعنی ما بدانیم این دفتر مرکزی کجاست و اعضای تیم چه کسانی هستند. بین 2 صرافی معتبر که اطلاعات یکی از آنها در دسترس است و یکی دیگر که هیچ اطلاعاتی از آن در دسترس نداریم، به کدام یک اعتماد می‌کنیم؟ بررسی همین سال‌های به‌ظاهر ساده احتمال کلاهبرداری را کاهش می‌دهند.

 حداقل مبلغ سفارش (MINIMUM ORDER AMOUNT)
باتوجه‌به کاهش ارزش ریال، برخی از صرافی‌ها اقدام به تعیین حداقل میزان معامله کرده‌اند. گاهی ممکن است حداقل مبلغ تعیین شده برای انجام سفارش در صرافی ایرانی از کل مبلغ اولیه ما کمتر باشد به همین دلیل باید صرافی را انتخاب کنیم که مبلغ سفارش اولیه آن کمتر از بقیه باشد. برای مثال، در صرافی تبدیل حداقل مبلغ سفارش 100 هزار تومان است. 

اعتبار صرافی ارز دیجیتال (VALIDITY)
قبل از ثبت‌نام در صرافی ارز دیجیتال بهتر است در مورد اعتبار و شهرت آن تحقیق کنیم. نظرات کاربران دیگر را بخوانیم، تاریخچه صرافی را بررسی کنیم و به دنبال آخرین اخباری باشیم که به اعتبار بیشتر آن پلتفرم کمک کند. 

نقدینگی  (LIQUIDITY)
هرچقدر میزان حجم معاملات در یک صرافی بیشتر باشد، نقدینگی آن بیشتر است و باعث می‌شود معاملات سریع‌تر، آسان‌تر و بدون مواجه به نوسانات قیمتی انجام شوند. این معیار برای کاربرانی اهمیت دارد که معاملات با حجم بالا انجام می‌دهند. چنانچه صرافی موردنظر قابلیت نقدینگی نداشته باشد مجبوریم چندین معامله کوچک انجام دهیم و هزینه بیشتری را برای کارمزد بپردازیم. 

قیمت‌های واقعی  (REAL PRICES)
قیمت ارزهای دیجیتال به‌صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند و این موضوع در معاملات بسیار پراهمیت است. یک صرافی خوب باید قیمت‌ها را واقعی و در لحظه نشان دهد. در این حالت ما می‌توانیم متناسب با نمودار قیمت‌ها، تحلیل‌های درستی را انجام‌ دهیم.
 
معرفی چند صرافی معتبر ایرانی
1. صرافی تبدیل
 https://tabdeal.org/
تبدیل یک صرافی ایرانی و آنلاین ارز دیجیتال است. در این پلتفرم می‌توانیم کیف پول دیجیتالی خود را ایجاد کنیم و از طریق شارژ ریالی کیف پول، وارد بازار معاملاتی ارزهای دیجیتال شویم و با خیالی آسوده معاملات خود را انجام دهیم. تیم توسعه‌دهنده این صرافی را مجموعه‌ای از متخصصین باتجربه در حوزه مالی، سرمایه‌گذاری و تکنولوژی تشکیل می‌دهند. 

2. صرافی نوبیتکس
نوبیتکس یک صرافی معاملاتی دارای کیف پول مخصوص برای هر کاربر است. این پلتفرم ویژگی‌های اصلی خود را بستر امن، سریع و آسان برای خریدوفروش مستقیم ارزهای دیجیتال معرفی کرده است. این صرافی در زمستان سال 1396 راه‌اندازی شد و یکی از بهترین و امن‌ترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی است. 

جمع بندی نهایی
همان‌طور که در این مطلب به آن اشاره شد، برای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال باید معیارهای مهمی را در نظر بگیریم. جدا از تمام این مواردی که گفته شد، انتخاب صرافی تا حد زیادی به اهداف شخصی ما نیز بستگی دارد. خوشبختانه صرافی‌های زیادی در ایران برای انجام معاملات در دسترس هستند که هر کدام مزایا و خدمات زیادی را به ما ارائه می‌دهند. ما می‌توانیم بر اساس اهداف و نیاز خود یکی از این صرافی‌ها را برای انجام معاملات خود انتخاب کنیم.




این مطلب، یک خبر آگهی بوده و پایگاه خبری تیتر20 در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

ارسال نظرات
موضوعات روز