جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۵
تیتر20 جدیدترین محصول گروه خودروسازی فردا را بررسی کرد؛
فردا موتورز پس از رونمایی از FMC M4 در چهارمین نمایشگاه خودرو شهر آفتاب اقدام به معرفی و رونمایی این خودرو در سایر نمایشگاه های دیگر نیز کرده است.اما به نظر می رسد فردا موتورز برای فرهنگ سازی استفاده از این نوع خودروها راه درازی در پیش دارد.
کد خبر: ۵۸۷۶۶
راه دراز فردا موتورز برای جا انداختن ام 4/ این خودرو ون به شمار می آید یا یک خودروی خانوادگی؟
تیتر20 - فردا موتورز به رغم اینکه یکی از خودروسازان جوان بخش خصوصی به شمار می رود از تجربه بسیار بالایی برخوردار است.این تجربه هم در زمینه خودروهای وارداتی چشمگیر و هم در زمینه تولید قابل توجه است.از منظر واردات گروه خودروسازی فردا موتورز سال های سال در قالب دو شرکت آسان موتور و اطلس خودرو واردات و عرضه کیا و هیوندای کره جنوبی در کارنامه دارد.

جیلی نیز بخش دیگری از این تجربه و فعالیت در زمینه واردات محسوب می شود.از نظر تولید نیز بیش از یک دهه بخشی از تولیدات یکی از خودروسازان بزرگ را انجام می داد.

در واقع فردا موتورز با آگاهی ،توانایی و علم به این مهم پا به عرصه تولید گذاشته است.به همین علت است که این خودروساز توانسته است در کمتر از دو سال 5 محصول را تولید و روانه بازارکند.

به بیان ساده فردا موتورز بدون تکیه به نام و نشانی که گروه دارد،با شناخت از بازار و ذائقه مردم توانسته است نسبت به پتانسیل و ظرفیت جایگاه مناسبی برای خود کسب کند.

البته یک نکته را باید در نظر داشت که این خودروساز در زمانی اعلام وجود کرد که کشور در تحریم قرار داشت.تحریمی که به طور مستقیم صنعت خودروسازی کشور را نشانه گرفته بود. با این حال فردا موتورز با استفاده از تجربه داخلی و جهانی مسیری را آغاز کند که امروز در سبد محصولاتش پنج خودروی قابل عرضه به بازار دارد.

جدیدترین محصول این گروه نیزM4 FMC دارد.خودرویی که طی ماه هایی که از رونمایی اش گذشته است توانسته نظرهای خوبی را به سوی خود جلب کند.چرا که از نظر مشخصات فنی جزء سرآمدان خودروهای موجود قرار می گیرد و از نظر قیمتی نیز با توجه به سابقه فردا موتورز می توان انتظار داشت که به صورت مناسب عرضه می شود.

M4 FMC که در کلاس خودروهای ام وی پی یا چند منظوره قرار می گیرد که مشخصات خوبی دارد.اما در عین حال به نظر می رسد فردا موتورز بیش از بازارسازی برای این خودرو نیاز به فرهنگ سازی داشته باشد.

در واقع M4 FMC یک ام پی وی است که در کشورهای اروپایی و آمریکا طرفداران زیادی دارد. بسیاری از خانواده ها این نوع خودرو را به شاسی بلند ترجیح می دهند.

با این حال هنوز این خودرو درکشورما آنگونه که هست جا نیفتاده و  به چشم ون به آن نگاه می شود.اما باید در نظر داشت که این خودرو ون نیست. با این حال الصاق ون بودن به این خودرو می تواند در فروش این محصول تاثیر گذار باشد.

همانطور که اشاره شد این خودرو قابلیت های فنی بسیار مناسبی دارد و به تعبیری  هر جا که دیگنیتی می تواند برود این خودرو هم می رود.ضمن اینکه فاصله محوری بیشتر این نوع خودروها نسبت به کراس آور،راحتی بیشتری به سرنشین ها می دهد و ضربه های کراس آور را به سرنشینان عقب منتقل نمی کند.

با این حال به نظر می رسد به رغم استقبالی از که این محصول در نمایشگاه هایی که حضور داشته است،آنچنان برند فرداموتورز نتوانسته است  این خودرو را جا بیاندازد.

این یک نکته بسیار مهم و حساس تلقی می شود.چرا که اصولا در ایران  به ون بیشتر به چشم یک خودرو کار نگاه می شود.

به نظر می رسد که این موضوع می تواند با ایجاد بسترهای فرهنگی باز هم همانند محصولات دیگر این گروه، جای مناسبی دربازار پیدا کند. اما نکته دیگری که در این مورد قابل ذکر است نوع معرفی و رونمایی از این خودرو است. 

چرا که بر خلاف بسیاری از خودروسازان معرفی و رونمایی این محصول آنچنان که باید و شاید برگزار نشده است.هر چند در ابتدا در نمایشگاه خودروی شهر آفتاب و در جمع خبرنگاران رونمایی شد.

اما به نظر می رسد در ادامه با توجه به نوع نگاه به این نوع محصولات فردا موتورز باید طی مراسم و برنامه دیگری این محصول را دور از هیاهوی نمایشگاه معرفی می کرد. 

چرا که در جریان برگزاری یک رویداد خودرویی تمام خودروها و غرفه های سوژه به شمار می آیند. به نظر می رسدخبر رونمایی M4 FMC در همان روز و در کنار سایر اخبار منتشر و تمام شد.در سایر نمایشگاه ها نیز تنها بازدیدکنندگان این محصول را از نزدیک لمس کرده و با آن آشنا شده اند.

اما با این حال به نظر می رسد برای اینکه یک محصول که از نظر عامه مردم بیشتر یک ون به شمار می آید تا یک خودروی خانوادگی باید بیش از این ها کار کرد.

یعنی گذشته از بحث بازاریابی و تبلیغات،به شدت در مبحث فرهنگ سازی جای خالی زیادی احساس می شود.این خلاء می تواند برای فرداموتورز به عنوان یک برگ برنده و یک فرصت تلقی کرد.چرا که می تواند با ایجاد بسترهای مناسب در کنار جا انداختن استفاده از این نوع خودرو برای خانواده ها  نام خود را در ذهن مصرف کنندگان ثبت کند.چرا که همیشه اولین ها می مانند.

این خودرو بر پایه دانگ فنگ فنگژینگ (DongFeng Fengxing) در ایران توسط فردا موتورز تولید و عرضه خواهد شد.خودرویی که به گفته برخی کارشناسان  از نظر کیفیت و قیمت به برخی برندهای سطح اول چین مانند جیلی نزدیک دانست.  

ارسال نظرات
موضوعات روز