سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
تیتر20 بررسی کرد؛
یکی بانک های بزرگ کشور که به تازگی با تغییرات مهمی در زیر مجموعه فناوری های خود توانسته عرض اندام شایسته ای در خدمات بانکداری نوین بکند، بانک تجارت است.
کد خبر: ۶۰۷۰۸
بانک تجارت با باجت به بازار BNPL وارد می شود/ خرید به اعتبار بانک تجارت با "باجت" کلید خورد
تیتر20 - تغییرات سبک زندگی، فراگیر شدن فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، و از سوی دیگر مدل کسب‌وکارهای نوین، بانک‌ها را نیز درگیر فرایند تحول دیجیتال کرده است. 

با تغییراتی که در عرصه فناوری در صنعت بانکداری در حال شکل گیری است بانک ها باید برای حفظ زمین بازی و ایجاد مزایای رقابتی در گردونه بانکداری دیجیتال حرکت کنند تا بتوانند همگام با تغییرات بازار و نیازهای مشتریان خود به ارائه سرویس و محصول بپردازند. امروزه مشتریان شبکه بانکی نیز در حال تغییرند و ذایقه و پسند مشتریان نسل جدید گرایش محسوسی به بهره گیری از خدمات نوین بانکداری دیجیتال دارد.

ترندهای جدید در بازارهای مالی نیز بانک ها را در مسیرهای تازه ای قرار داده که اگر در پیوستن به قطار تغییرات کندی و کاهلی کنند خیلی زود عرصه را به رقبای قدرتمندی از جمله نئوبانک ها و فین تک ها واگذار خواهند کرد.

بر همین اساس نوآوری و همگام بودن با نیاز مشتری در عصر نوی خدمات بانکی به یکی از ضروری ترین «بایدها» در بانکداری تبدیل شده است . 

یکی بانک های بزرگ کشور که به تازگی با تغییرات مهمی در زیر مجموعه فناوری های خود توانسته عرض اندام شایسته ای در خدمات بانکداری نوین بکند، بانک تجارت است.

بانک تجارت با همکاری شرکت سیمرغ تجارت که به عنوان بازوی فنی و اجرایی این بانک شناخته می شود، اپلیکیشن باجت را روانه بازار کرده که می تواند در بسیاری از حوزه ها پاسخگوی نیازهای مشتریان بانک باشد.

بانک تجارت برای اولین بار با "باجت" وارد حوزه پرداخت اعتباری شد؛ 
با توجه به رشد عجیب قیمت ها و محدودیت منابع مالی افراد، یکی از دغدغه‌‌‌های عموم ، مدیریت هزینه‌‌‌های ماهانه و امکان خرید در زمان حال و پرداخت وجه آن در آینده است. 

BNPL  یا شیوه خرید اعتباری روش جدید دسترسی به اعتبار ارزان‌قیمت برای مصرف‌کننده است و مکانیزم بسیار ساده‌‌‌ای دارد. در این روش مشتریان می‌توانند به صورت آنی و در لحظه‌‌ اقدام به خرید کالا از اعتبار تخصیص داده شده کرده و وجه آن را بعدا پرداخت کنند.

بر همین اساس بانک تجارت، محصول خرید اعتباری ماهانه تجارت (BNPL) را ارائه کرده تا این دغدغه به سادگی برطرف شود. مشتری، با استفاده از این محصول می‌تواند سبد متنوعی از کالا و خدمات موردنیاز خود را از طیق شرکای تجاری بانک تجارت تهیه و وجه آن را در پایان ماه بدون پرداخت سود، تسویه کند.

این سرویس که از سوی بانک تجارت با همکاری ازکی‌وام و تارا در اپلیکشن باجت به عنوان جدیدترین کانال ارائه ابزارهای نوین مالی در اختیار مشتریان قرار گرفته ، با امکان تعریف امضا و دریافت اعتبار به شکل غیرحضوری، امکان خرید حضوری و آنلاین از فروشگاه‌های طرف قرارداد و پرداخت مبلغ خرید در پایان ماه را برای کاربران فراهم کرده است. 

به گفته «تیم لطیف» مدیرعامل «مکس سرمایه» و رییس هیات مدیره ازکی‌وام، محصول خرید اعتباری کوتاه مدت ماهانه «BNPL» بانک تجارت با هدف افزایش قدرت خرید اشخاص حقیقی و کارکنان سازمان‌ها "محصولی بسیار کاربردی است و می تواند فرصتی ایجاد کند تا در سال ۱۴۰۲ بتوانیم اعتباری در حدود ۴ هزار میلیارد ریال به مشتریان این بانک تخصیص دهیم".

ذکر این نکته نیز ضروری است که سرویس خرید اعتباری ماهانه بانک تجارت می‌تواند موجبات افزایش قدرت خرید و رفاه مشتریان را فراهم آورد و نسبت به سایر ابزارهای تامین مالی خرد، فرآیند بسیار ساده‌تر و دسترسی بهتری دارد. 

عدم نیاز به سنجش رتبه اعتباری، دسترسی به تعداد زیادی فروشگاه و تعداد متنوعی محصول برای خرید و تقویت برند کارفرمایی شرکت ها با تعریف اعتبار برای کارمندانشان از دیگر مزایای استفاده از سرویس خرید اعتباری در باجت است.

امکان دریافت تسهیلات صددرصد غیرحضوری با اپلیکشن باجت بانک تجارت!
 بانک تجارت در آبان ماه سال جاری، از سامانه دریافت غیرحضوری تسهیلات ازدواج بانک تجارت در اپلیکیشن باجت رونمایی کرد. این سامانه که برای اولین‌‌‌بار در نظام بانکی کشور برای پرداخت وام ازدواج، توسط بانک تجارت ارائه می‌شود، بی شک یکی از نوآوری های مهمی است که در حوزه بانکداری در بستر فناوری های نوین شکل گرفته است.

به گفته اخلاقی، مدیر عامل بانک تجارت، «با توجه به پیشرفت‌های تکنولوژیک و امکانات موجود در احراز هویت و ارسال و دریافت الکترونیک اسناد، بانک تجارت امروز با راه‌اندازی سامانه دریافت غیرحضوری وام ازدواج و در آینده نزدیک سایر تسهیلات خرد، دغدغه مشتریان برای مراجعات پرتکرار به شعب را برطرف می‌کند.»

وی با اشاره به نحوه توزیع تسهیلات بانکی و لزوم بهره‌مندی عموم مردم از امکانات دریافت تسهیلات بانکی افزود: اکنون و با راه‌اندازی این سامانه در بستر اپلیکیشن «باجت» بانک تجارت، اطمینان بسیار بیشتری نسبت به تخصیص بهینه منابع قرض‌الحسنه بانک در راستای رفع مشکلات جوانان ایجاد شده است و خدمت‌رسانی به مشتریان با کیفیت مطلوب‌تری صورت می‌گیرد و می‌توان محصولات و خدمات جدید را نیز در بستر این سامانه عرضه کرد.

در واقع باید سامانه دریافت غیرحضوری تسهیلات از بانک تجارت در بستر باجت را به مثابه ایجاد یک بانک تسهیل‌گر پرداخت تسهیلات دانست، چون باجتبانک تجارت به معنای واقعی الزام مراجعه حضوری به شعب را از بین خواهد برد و از طریق این اپلیکیشن، دریافت تسهیلات ازدواج، خرد و در آینده تمامی تسهیلات انجام خواهد شد.

همچنین این سامانه‌ی کاربردی و مفید، مراجعه به شعب و تردد غیرضروری افراد را کاهش داده و فرآیندهای آن به گونه‌ای طراحی شده که وام‌گیرنده پس از ثبت درخواست و ارسال الکترونیکی مدارک، تنها با یک بار مراجعه به شعبه می‌توانند تسهیلات خود را دریافت کند. مشتریان حائز شرایط پس از ثبت نام در سامانه بانک مرکزی، در صورتی که بانک عامل آن‌ها تجارت باشد، می‌توانند از طریق اپلیکیشن باجت مراحل بعدی مانند ارائه درخواست، ارسال مدارک گیرنده تسهیلات، ضامن‌ها و... را انجام داده که این امر وام‌گیرندگان و ضامنین آن‌ها را از مراجعات مکرر به شعبه، چاپ و ارائه مدارک و مستندات بی‌نیاز می‌کند.

با توجه به قانون گذاری های صورت گرفته از سوی رگولاتور بانکی در مواردی نظیر امضای الکترونیک و سفته و برات الکترونیکی، می توان اپلیکشن باجت بانک تجارت را زمینه بسیار خوبی برای سهولت در پرداخت غیرحضوری تسهیلات دانست که این بستر می تواند در آینده نزدیک، برای انجام کلیه فرایندهای درخواست و دریافت این خدمت از سوی بانک تجارت نیز به کار گرفته شود که قطعا انقلاب بزرگی در صنعت بانکداری خواهد بود.

دریافت وام ازدواج در حداقل زمان ممکن، کاهش سفرهای شهری برای تحویل مدارک متقاضی و ضامنین به شعب بانکی و افزایش عدالت اجتماعی از طریق حذف نظرات سلیقه ای در پرداخت تسهیلات از دیگر ویژگی های کاربرد سامانه تسهیلات غیرحضوری بانک تجارت است.

البته امکانات دیگری نیز در زمینه بانکداری و پرداخت بانکی از جمله افتتاح حساب، صدور سفته، صدور کارت و پرداخت عوارض و قبوض نیز در این اپلیکیشن پیش بینی شده که طبق اعلام مسئولان بانک تجارت به زودی برای بهره مندی و استفاده در اختیار کاربران، قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
موضوعات روز