جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
نگاه ویژه بانک تجارت به مشتریان حقیقی/ گسترش خدمات آنلاین بانکی در اپلیکیشن باجت
تیتر20 - بانک تجارت به عنوان بانکی چابک در ارائه راه‌حل‌های مالی و بانکی برای کسب و کارها، همواره در تلاش است با شناسایی نیازهای مالی و اعتباری شرکت‌های حقوقی، راهکارهای متمایزی را برای پاسخگویی به این نیازها ارائه کند که با عنایت به این امر و تغییر مدل کسب و کار بانک از بانکداری سنتی و خدمت محور به بانکداری جامع و مشتری محور تبدیل شده است.

حوزه بانکداری تجاری بانک تجارت با هدف تسریع در فرایند طراحی و ارائه خدمات و محصولات متناسب با شرایط و نیازهای کسب و کارهای کوچک و متوسط(SME)ها و کسب و کارهای بزرگ شکل گرفته است.

ارائه خدمات آنلاین به افراد حقیقی و حقوقی با اپلیکیشن باجت
اما برخلاف تصور برخی عموم خدمات این بانک، تنها مختص فعالیت های مالی تجار نبوده بلکه دامنه گسترده تری برای رضایتمندی افراد حقیقی نیز ایجاد شده است.

بانک تجارت علاوه بر پاسخ به نیازهای ضروری ، به پرداخت تسهیلات تکلیفی همچون تسهیلات ازدواج و فرزندآوری تا ایجاد حساب آنلاین وکالتی برای خرید خودرو و ارائه سفته الکترونیکی و... اقدام کرده است که بستر بسیاری از این امور در بانکداری دیجیتال اجرا می شود و در راستای تامین خدمات افراد حقیقی است.

بانک تجارت همواره بانکی پیشرو در زمینه بانکداری دیجیتال بوده که خدمات نوینی در این حوزه به مشتریان خود ارائه کرده است. اما جدیدترین عضو خانواده دیجیتال بانک تجارت، اپلیکیشن باجت است که این محصول حدود 6 ماه پیش راه اندازی شد. از این رو فرصت ارائه خدمات نوین بانکی به تمام مشتریان حقیقی و نیز فعالان تجاری در فضایی آنلاین و کاملا غیرحضوری از طریق این اپلیکیشن فراهم شد.

در واقع اپلیکیشن باجت یک راهکاری جدید برای خریدها بوده که بدون نیاز به اتلاف وقت و یا انجام امور اضافی، اعتبار خرید ارائه می شود که پس از خرید انجام شده ، مبالغ دریافتی به صورت اقساطی و بدون کارمزد به بانک پرداخت می شود که این سیستم شبیه به وام است با این تفاوت که فرایند دیجیتالی شده و همه چیز به آسانی و بدون نیاز به حضور در شعبه بانک انجام خواهد شد.

برای دریافت وام و تسهیلات در باجت نیازی به حضور در بانک نبوده و تنها کافیست که با ایجاد یک حساب ، مراحل احراز هویت تکمیل شود، در این بخش چند نوع تسهیلات اعم از وام ازدواج، خرید اعتباری و وام بانکی ارائه می شود و تمام مراحل دریافت پول، معرفی ضامن و موارد این چنینی را کاملا غیرحضوری و آنلاین است.

سرویس خرید اعتباری BNPL
در واقع این اپ بر بستر بانکداری دیجیتال خدمات نوینی به مشتریان بانک تجارت در دو بخش سرویس BNPL و تسهیلات آنلاین ازدواج ارائه کرده است. سرویس‌های الان خرید کن، بعدا پرداخت کن که به شکل BNPL در زبان انگلیسی نوشته می‌شود یکی از جدید ترین سرویس‌های پرداختی در کل دنیا است که در حال ترویج بوده و بسیاری از کشورها به عنوان یک راهکار نو برای خرید از آن استفاده می‌کنند، اپلیکیشن باجت جز اولین ارائه دهندگان این سرویس در ایران است و به شکل تخصصی به این موضوع می‌پردازد.

 درسرویس BNPL باجت هم برای افراد حقوقی و هم برای حقیقی ها اعتبارسنجی صورت می گیرد. همچنین شرکت ها و سازمان ها برای تخصیص اعتبار می توانند حقوق کارمندان خود را از این طریق پرداخت کنند تا میزان اعتبار افزایش یابد.

محصول اعتبار خرید ماهانه تجارت BNPL به عنوان یک اعتبار خرد ارزان قیمت در اختیار مشتریان تجارت قرار می گیرد. این محصول در فاز اول برای کارکنان سازمانها و در قالب بسته ویژه کارکنان (کارنو) طراحی و ارائه شده و به نوعی مساعده‌ای است که برای تامین مخارج ماهانه جاری و بدون نیاز به طی مراحل طولانی تامین مالی از طریق تسهیلات در اختیار مشتری قرار می گیرد. بزرگترین مزیت این محصول نداشتن هیچ گونه سود و کارمزد ( در صورت پرداخت به موقع بدهی) است. همچنین برای دریافت این اعتبار نیازی به معرفی ضامن نیست.

دریافت وام ازدواج آنلاین در باجت
همچنین از طریق این پلتفرم امکان دریافت وام ازدواج غیرحضوری برای تمامی مشتریان فراهم شده به طوریکه پس از تکمیل احراز هویت و اعتبارسنجی، بر اساس میزان اعتبار هر فرد، تعداد ضامن های لازم برای این تسهیلات مشخص می شود که پس از معرفی ضامن در اپ باجت، پیامکی برای آن فرد ضامن ارسال خواهد شد. 

در واقع تمامی روند دریافت تسهیلات ازدواج در باجت ، از ثبت نام تا معرفی ضامن به صورت کاملا غیرحضوری انجام می شود. شایان ذکر است که مدیرعامل بانک تجارت طی مصاحبه ای در روزهای پایانی سال 1401 عنوان کرد که ارائه تسهیلات فرزندآوری نیز در بستر این اپلیکیشن به زودی انجام خواهد شد که با تحقق چنین مساله ای، حمایت این بانک از مشتریان غیرتجاری و حقیقی گسترش خواهد یافت.
ارسال نظرات
موضوعات روز