يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
تیتر۲۰ گزارش می دهد؛
صنعت پخش در سال های اخیر تحت تاثیر ضعف عملکرد فروشگاه های زنجیره، قوانین و مقررات دستوری و... با چالش های جدی مواجه شده و شرکت به پخش به عنوان لیدر این صنعت سیاست های جدیدی تدوین کرده که باید سکاندار جدیدش به آن جامه عمل بپوشاند.
کد خبر: ۶۳۷۰۹
چالش های مدیریت شرکت لیدر صنعت پخش / نوآوری ابزار
تیتر ۲۰ -  سیامک ربیعی کمتر از دو ماه است که سکاندار شرکت به پخش شده است .شرکتی که  از سال 1381 ضمن تبدیل شدن به شرکت سهامی عام در قالب یک شرکت مادر مشغول به فعالیت شده و هم اکنون بیش از 1700 نفر نیروی متخصص دارد به همین دلیل مدیریت آن کار بسیار ساده ای نیست زیرا "به پخش" جزو لیدرهای حوزه خود محسوب می شود و رقابت در این بازار بسیار سخته شده است.

در حال حاضر شرکت های توزیع برای اینکه سهم بازار خود را افزایش دهند به سمت نوآوری رفته اند، در همین راستا سال گذشته استارتاپ "صرفه مارکت" و "به‌پخش مارکت" برای تحویل سریع کالا به مصرف‌کنندگان شرکت پخش توسعه داده شده و همچنین با هدف بهره‌وری بیشتر در حوزۀ حمل‌ونقل کالا و افزایش سطح درآمد رانندگان، اپلیکیشنی در زمینه حمل و نقل جاده ای طراحی و اجرا کرده است.

در حال حاضر یکی از مشکلات صنعت پخش کشور نبود متولی واحد، تصدی گری شدید سازمان های دولتی و قیمت گذاری دستوری و عدم توجه به مارجین های واقعی کلی زنجیره و مشکلات مالیاتی است.

 به همین دلیل چالش های مدیرعامل جدید شرکت به پخش بیشتر برون سازمانی است و اصلاح آن تا حدودی غیر ممکن بوده، به همین دلیل بیشتر باید روی ارائه برنامه های همسو با سیاست های کلان اقتصادی، افزایش بهره وری، توسعه زنجیره ارزش و... تمرکز کند.

با توجه به اینکه صنعت پخش ، نقش مهمی در نظام تنظیم بازار و توزیع کالا دارد و حتی می‌تواند در مقابله با قاچاق نقش پر رنگی داشته باشد. از این رو دولت هم نمی تواند مطالبات صنعت پخش را نادیده بگیرد. از طرف دیگر شرکت به‌پخش با در اختیار داشتن 28 مرکز پخش در 600 شهر با بیش از 60 هزار عامل فروش در انواع فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تعاونی، نقش مهمی در توزیع محصولات انواع برند های مطرح داخلی و خارجی ایفا می کند از این رو مدیرعامل این شرکت می تواند در قالب تشکل ها و... مطالبات صنعت را هم پیگیری کند.

 شرکت‌‌‌ به پخش در کشور در میان صنایع قدیمی و باسابقه قرار دارد و دلیل تشکیل آنها رفع نیاز واحدهای تولیدی بوده است، در واقع شرکت‌ به پخش به دلیل گستردگی فعالیتش از قدیم قسمتی از زنجیره ارزش شرکت‌‌‌های تولیدی قلمداد می شده  و حالا به دنبال تقویت یک هویت مستقلی است که در سال های اخیر ایجاد کرده به همین دلیل در حال ایجاد زیرساخت های شبکه سرد رفته است.

در حال حاضر مدیرعامل جدید شرکت به پخش برای افزایش بهره‌‌‌وری باید روی تفکیک بخش توزیع از تولید تمرکز کند و برای سود و منافع بیشتر این حلقه تمرکز کند. این روند موجب می شود تا علاوه بر بهره‌‌‌وری بالای شرکت‌‌‌ها همگام با فناوری های روز حرکت کند و در قالب یک نظام مدون و یکپارچه برنامه ریزی کند.

در سال های اخیر سند جامع نظام توزیع کشور برای کلیه سبد توزیع کشور اعم از کالاهای تند مصرف، کالاهای پرمصرف کم‌دوام و سایر کالاها تدوین شده، بنابراین شرکت به پخش باید با همکاری شرکت های دانش بنیان علاوه بر اینکه کیفیت توزیع را بالا ببرد، بتوانیم هزینه‌ها را کاهش دهد و به همان نسبت، سود ایجاد کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز