چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰
به گفته معاون علمی و فناوری رئیس جمهور امروز موضوع دانش‌بنیان از نان شب واجب‌تر است، وی همچنین اقتصاد دانش‌بنیان را تنها راه رسیدن به بهره‌وری برای تحقق رشد تولید و مهار تورم دانست.
کد خبر: ۶۶۹۷۷

تیتر۲۰- روح الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در همایش رشد تولید و مهار تورم با الگو و نقشه راه حکمرانی دانش‌بنیان شدن صنایع بزرگ با بهره گیری از فرصت‌های تولید محصول با برند تجاری ملی در کشور جهت رقابت در سطح منطقه گفت: در ایران افزایش تولید عموما با تورم گره خورده است اما امروز از ما خواسته شده افزایش تولید بدون افزایش تورم رقم بخورد.

وی افزود: افزایش تولید و مهار تورم به صورت توامان تنها با بهره‌وری ممکن است، بنابراین باید بهره‌وری را افزایش داد و در این راستا باید فناوری‌ها و تکنیک‌ها و رویکردها ر اصلاح کرد.

دهقانی ادامه داد: بهره‌وری یک موضوع قیاسی است و آنچه این قیاس را ایجاد می‌کند اینست که چه میزان فناوری به میزان واقعی ایجاد می‌شود.  بهره‌وری در همه عرصه‌های تامین، تولید و نیروی انسانی و غیره اتفاق باید اتفاق بیفتد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: نگاه ما امروز به دانش‌بنیان همچون مهم‌تر از نان شب است و امروز گندم، درمان و دارو بر دانش‌بنیان متمرکز شده است. بپذیریم که بزرگ‌ترین مصیبت امروز ما نداشتن فناوری در حوزه‌های گوناگون است در حالی که فناوری تنها به انواع تکنیکی و فنون مهندسی محدود نمی‌شود.

وی ادامه داد: 85 درصد اقتصاد این کشور دولتی است و در همین حال بخش خصوصی است که تمام تلاش خود را برای به روزرسانی و بهره‌ور بودن انجام می‌دهد، اما بخش دولتی این گونه نیست. نظام پاداش و تشویق مجموعه‌های دولتی نخستین جایی است که باید بهره‌وری در آن آغاز شود.

دهقانی در ادامه به افزایش سهم تحقیق و توسعه در بخش دولتی اشاره کرد و گفت: قانون جهش تولید دانش‌بنیان یک قانون فاخر و ابزار مترقی است و اقتصاد دانش‌بنیان تنها راه ورود به بهره‌وری است.

وی در ادامه گفت: پس از افزایش تولید باید وارد رقابت شویم که مبنای آن تنها فناوری و نوآوری و به عبارت دیگر نوآوری فناورانه است. لازم است که از هم اکنون برای فناوری‌های نوظهور دنیا باید سرمایه گذاری کنیم./ایلنا

ارسال نظرات
موضوعات روز