دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۶
تیتر ۲۰ گزارش می‌دهد: 
نورد گرم یکی از مهمترین طرح‌های فولاد هرمزگان است که در راستای ورود به پایین دست زنجیره در دستور کار این مجموعه قرار گرفت.  
کد خبر: ۶۷۰۹۵

تیتر20- فولاد هرمزگان با اجرای طرح های مهم و همچنین توسعه های مختلف در کنار رکورد زنی های پی در پی در تلاش است تا قطب فولادی کشور را در این منطقه بنا کند. 


اما لازمه این موضوع حرکت به سمت توسعه زنجیره ارزش فولاد و اجرای طرح هایی در پایین دست است. این موضوع چند دستاورد به همراه دارد.


بدون شک توسعه زنجیره و حرکت به سمت محصولاتی در پایین دست با ارزش افزوده بالاتر می تواند سودهی این مجموعه را افزایش دهد. 


این اتفاق با توجه به موقعیت جغرافیایی فولاد هرمزگان می تواند نه تنها ارز آوری این مجموعه را افزایش دهد بلکه می تواند نقش مهمی در افزایش صادراتی فولاد کشور داشته باشد. اما در دستاوردی دیگر، اجرای این طرح ها در پایین دست منجر به اشتغالزایی در منطقه می شود. 


در بین طرح هایی که در دستور کار فولاد هرمزگان قرار دارد، یکی از آنها می تواند جزو طرح های مهم این مجموعه باشد.


نورد گرم یکی از مهمترین طرح های فولاد هرمزگان است که در راستای ورود به پایین دست زنجیره در دستور کار این مجموعه قرار گرفت.

 
مجوزهای این پروژه گرفته شده است و مراحل انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد آن نیز در حال طی شدن است و در چند ماه آینده مناقصه آن برگزار و پیمانکار آن انتخاب خواهد شد. تا قبل از پایان امسال، پروژه نورد گرم فولاد هرمزگان کلید می‌خورد اما ظرفیت این پروژه هنوز مشخص نشده است. 


این موضوع به معنای ورود فولاد هرمزگان به تولید محصولات خاص است. از سویی دیگر این مجموعه با اجرای این طرح از تولید تک محصولی خارج می شود.


 بی شک تیم مدیریتی فولاد هرمزگان می دانند که سیاست تولید تک محصولی دیگر در بازار به ویژه بازارهای جهانی سیاست موفقی نیست به همین دلیل باید به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر رفت و سبد محصولات را توسعه داد.


عطا اله معروفخانی مدیر عامل فولاد هرمزگان چندی پیش با اشاره به مهم ‌ترین طرح در دست اقدام این مجموعه یعنی نورد گرم، بیان کرد: در حال حاضر در استان هرمزگان واحد فولادی در پایین‌ دست وجود ندارد و قصد داریم به نخستین تولیدکننده فولادی تبدیل شویم که در پایین‌ دست فولاد فعالیت دارد.


با اجرای این طرح، فولاد هرمزگان به سمت تولید ورق های خاص فولادی می رود که با توجه به ارزش افزوده بالایی که دارد منجر به فروش بیشتر و سوددهی این مجموعه خواهد شد.


 درواقع سرمایه گذاری فولاد هرمزگان در زنجیره ارزش فولاد و حرکت به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر، نشان می دهد این مجموعه در مسیر توسعه درستی قرار گرفته است که منجر به افزایش درآمد و اشتغالزایی می شود. 


چنین نگاهی می تواند سهم صادراتی فولاد هرمزگان را هم افزایش دهد و در ادامه این سوددهی جایگاه نماد «هرمز» را هم بیش از پیش ارتقا دهد.


 درواقع سود چند جانبه ای در انتظار فولاد هرمزگان است که با اجرای طرح های توسعه ای راهی این مجموعه می شود. این برنامه ریزی نشان می دهد، تولیدکنندگان فولاد باید به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتری حرکت کنند زیرا اشتهای بازار تغییر کرده است و برد از آن مجموعه هایی است که مانند فولاد هرمزگان از سیاست تک محصولی خارج می شوند. 

 

ارسال نظرات
موضوعات روز