يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 19
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۶
«تیتر ۲۰» بررسی می‌کند: 
شرکت آهن و فولاد ارفع چندی پیش در نشستی از مدیران سابق و پیشکسوتان این مجموعه در کنار مدیران فعلی دعوت به عمل آورد تا با قرار دادن نظران این دو طیف به نقشه راهی دست پیدا کند که نتیجه نهایی آن رشد بهره وری و افزایش کمی و کیفی تولید باشد.
کد خبر: ۶۸۳۷۱

تیتر 20- تغییرات مدیریتی در بنگاه های اقتصادی می تواند بر نوع سیاست ها و حتی نقشه راهی که پیش تر طراحی شده بود، اثر گذار باشد. این موضوع در برخی از واحدهای فولادی به خوبی قابل رویت است. پروژه هایی که در یک دوره مدیریتی بر زمین مانده اما با روی کار آمدن مدیر جدید پروژه ها در مسیر دیگری قرار گرفته به مرحله بهره برداری می رسند.  البته این بخش مثبت موضوع خواهد بود گاهی تغییرات پشت سر هم در بنگاه های اقتصادی می تواند روند اجرای پروژه های  توسعه ای را به تعویق انداخته و هزینه های اجرایی را افزایش دهد. 


اما شاید یکی از بهترین راهکارها برای ادامه دار شدن مسیر توسعه، ارتباط میان مدیران جدید با مدیران ادوار گذشته است. شرکت آهن و فولاد ارفع به مناسبت ماه رمضان از تعدادی مدیران پیشکسوت و مدیران سابق این مجموعه در نشستی دعوت به عمل آورد تا آخرین وضعیت شرکت را بر بوته نقد و بررسی قرار دهد.


چنین نشستی می تواند دستاوردهای بسیاری برای مجموعه آهن و فولاد ارفع به همراه داشته باشد. دیدار با مدیران سابق این مجموعه می تواند به شناسایی چالش های موجود و یافتن راهکاری کارشناسی شده کمک کند.  درواقع این دیدار می تواند به شناسایی باگ هایی کمک کند که  از نگاه مدیران فعلی جا مانده و از زاویه دیگری به آن پرداخته شده است. 


درواقع فولاد ارفع با برگزاری چنین نشستی در گام اول به دنبال جمع آوری تجربیاتی است که روزی دراین مجموعه مدیریت کرده اند. آشنایی این افراد با بدنه اجرایی این مجموعه می تواند سرعت پیشرفت در آهن و فولاد ارفع افزایش دهد. 


از سویی دیگر کنار هم قرار دادن نگاه مدیران جدید و قدیمی می تواند به شکل گیری روش جدیدی از مدیریت منجر شود که در نهایت بر میزان بهره وری اثر گذار است. 


شاید برگزاری چنین نشست هایی به شناسایی راهکارهایی ختم شود که در نهایت بر توسعه صنعت فولاد اثر گذار باشد. صنعت فولاد کشور امروز با وجود چالش هایی که پیش رو دارد و با توجه به شرایط تحریمی، بیش از هر زمان دیگری نیازمند اتفاق نظر بین مدیران اجرایی هستند و در این بین نیز باید از تجربیات مدیرانی که پیش تر در این صنعت فعالیت داشتند استفاده کند. 


این الگو می تواند در سایر شرکت های فولادی نیز اجرایی و مدیران سابق را در کنار مدیران جدید قرار دهد. هرچند امروز بخش معدن و صنایع معدنی نیازمند گذر از نگاه سنتی گذشته است اما نباید فراموش کرد تجربه مدیران سابق و پیشکسوتان می تواند به گذری درست از این مسیر کمک کند که حال این الگو در مجموعه آهن و فولاد ارفع در حال اجرایی شدن است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز