چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
مهر تایید سهامداران بر عملکرد درخشان فولاد اکسین خوزستان؛
روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403، مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ با حضور سهام‌داران، هیات مدیره و مدیرعامل این شرکت در محل هلدینگ سرمایه‌گذاری صبا انرژی برگزار شد.
کد خبر: ۶۹۷۴۷

تیتر۲۰- علی محمدی، مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در این مجمع بیان کرد: فولاد اکسین با هدف تکمیل حلقه گمشده زنجیره تامین صنایع نیازمند به ورق‌های عریض فولادی و آلیاژی همچون نفت، گاز، پتروشیمی، کشتی‌سازی،ماشین‌سازی و...، فعالیت خود را با بهره‌گیری از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا و ظرفیت اسمی تولید یک میلیون و پنجاه هزار تن انواع ورق‌ در سال 1388 آغاز به کارکرد.  

وی با اشاره به اینکه تحقق ظرفیت اسمی تولید مجموعه در گرو تامین اسلب‌های عریض است(اسلب ضخامت 300) ، افزود: در حال حاضر تنها تامین‌کننده اسلب مورد نیاز ما در داخل کشور شرکت فولاد مبارکه اصفهان است و اگر بتوانیم اسلب را به میزان کافی تامین کنیم، به تولید یک میلیون و پنجاه هزار تن محصول دست پیدا خواهیم کرد. 

به گفته مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان، سهام‌داران عمده فولاد اکسین شامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران 39.5 درصد، شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری 30 درصد و شرکت صدر تامین 30 درصد است. 

رشد 47 درصدی سود فولاد اکسین در سال 1402  

محمدی در ادامه به عملکرد شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال 1402 اشاره کرد و گفت: میزان سود فولاد اکسین با رشد حدود 47 درصدی، از حدود 3.4 همت در سال 1401 به حدود پنج همت در سال گذشته رسید که از جمله عوامل موثر بر آن می‌توان به افزایش 18 درصدی میزان تولید در سال 1402و افزایش 66 درصدی درآمد های شرکت، کاهش میزان توقفات، و افزایش میزان فروش مالکیتی اشاره کرد. در واقع اکثر فروش شرکت در سال گذشته به صورت مالکیتی و با راهبری شرکت سرمایه‌گذاری صبا انرژی صورت پذیرفته که تاثیر بسزایی در رشد سودآوری مجموعه در سال گذشته داشته است. 

وی عنوان کرد: مجموع فروش تناژی این شرکت در سال 1402 برابر با 717 هزار تن بود که نسبت به سال قبل از آن 21 درصد رشد داشته است. در سال گذشته با توسعه بازارهای صادراتی خود، موفق به افزایش 14 درصدی و 75 هزار تنی قراردادهای صادراتی شدیم و به این ترتیب برای اولین بار عنوان صادرکننده نمونه ملی کشور را کسب کردیم. 

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان ادامه داد: فولاد اکسین در سال 1402، موفق به کاهش 45 درصدی توقفات تولید و افزایش 62 درصدی تامین مواد اولیه شد که این مهم تاثیر قابل‌توجهی بر عملکرد و بهره‌وری تولید داشته است. در حالی که ما تولید 656 هزار و 274 هزار تن محصول را در سال گذشته هدف‌گذاری کرده بودیم اما خوشبختانه با همکاری فولادمردان اکسین و تمامی بخش‌های هلدینگ، موفق به تولید 727 هزار و 986 تن محصول شدیم که این میزان با رشد حدود 18 درصدی نسبت به سال 1401 همراه بوده است. 

به گفته محمدی، حدود 90 درصد محصولات تولیدی شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال گذشته به محصولات آلیاژی و «API» اختصاص یافت و این مسئله به معنای عبور شرکت از ظرفیت اسمی در حوزه محصولات آلیاژی و «API» است. 

وی با بیان اینکه تناژ فروش تجمعی محصولات فولاد اکسین در سال 1401 حدود 592 هزار تن بود که این میزان با رشد حدود 21 درصدی، به 717 هزار تن در سال 1402 رسید، وی اظهار داشت: در سال گذشته، ما برای اولین بار در تاریخ شرکت، به عنوان صادرکننده نمونه ملی کشور برگزیده شدیم؛ این در حالی بود که ارز حاصل از صادرات شرکت به طور کامل در سامانه نیما عرضه و به این ترتیب توانستیم کمک قابل توجهی را به تامین منابع ارزی کشور داشته باشیم. 

رکورد فروش 794 هزار تن محصول در سال 1402 

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان در ادامه با اشاره به بازارهای صادراتی فولاد اکسین در سه قاره آسیا، آفریقا و اروپا، به ثبت رکود فروش در سال گذشته به میزان 794 هزار تن (109 درصد برنامه) اشاره کرد و افزود: موجودی انبار محصول فولاد اکسین در مرداد ماه 1402 در حدود 150 هزار تن بود که این میزان در پایان سال گذشته با کاهش حدود 61 درصدی، به حدود 93 هزار تن رسید؛ این بدین معناست که فولاد اکسین در تعامل مناسبی با مشتریان قرار دارد و تحویل محصول به آن‌ها در زمان مقرر صورت می‌پذیرد. همچنین در سال 1401، میزان خرید مواد اولیه مجموعه 612 هزار تن بود که این میزان در سال گذشته با رشد حدود 62 درصدی، به 990 هزار تن رسید.

محمدی اضافه کرد: در سال 1402 موفق به تولید دو محصول جدید، جابه‌جایی 780 هزار تن اسلب از انبار جانبی به انبار اصلی، جانمایی 818 هزار تن اسلب در انبارهای مواد اولیه و تامین 89 درصد از اسلب مورد نیاز خط تولید در بخش برش اسلب شدیم که تمامی این موارد، حاکی از افزایش رکورد تولید و ثبت عملکرد موفق در انبار محصولات در سال پیش بوده است. 

وی در پایان ضمن تشکر و قدردانی از حمایت سهام‌داران فولاد اکسین خوزستان در سال 1402، به جایگاه نخست این شرکت در میان سایر فولادسازان استان خوزستان در حوزه رشد تولید و سودآوری در سال گذشته اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که این موفقیت‌ها در سال جهش تولید نیز ادامه پیدا کند. 

لازم به ذکر است که پس از استماع گزارش هیئت مدیره و گزارش حسابرس و بازرس قانونی شرکت، در پایان مجموع عمومی عادی سالیانه شرکت فولاد اکسین خوزستان منتهی به 29 اسفند ماه 1402، ۹۰ درصد از سود انباشته میان سهام‌داران تقسیم شد.

ارسال نظرات
موضوعات روز