سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲
تیتر20 بررسی کرد:
چندی پیش آمیکوطی مراسمی نسل جدید کامیون ۲۶۳۱ آمیکو را رونمایی و معرفی کرد. محصولی که نسل چهارم و به روز شده این کامیون به شمار می‌آید. با توجه به جایگاه این خودروی سنگین و فروش خوبی که دارد، این پرسش پیش می‌آید که چرا این خودروساز مدام در حال معرفی نسل جدید محصولات خود است و اصولا نقش ارتقای محصول آمیکو در پاسخ به نیاز بازار چیست؟
کد خبر: ۷۲۴۵۳

تیتر20  -  آمیکو را می توان  از معدود شرکت هایی دانست که در بسیاری از موارد جزء پیشتازان و فرهنگ سازان بازار خودرو به شمار می آیند. شرکتی که برای خود هدف و فلسفه ای داشته و در این سال های نشان داده است که فروش یک محصول پرطرفدار تنها هدف این گروه نیست.


هر چند در شرایط فعلی بازار و اقتصاد کشور، این رویه یک امر معمول به نظر بیاید. ولی آمیکو تا به امروز اجازه نداده است که فقط به تولید و فروش یک محصول بدون ارتقاء فنی و کیفی ادامه دهد .همچنین تا به امروز تولید هیچ یک از محصولات این شرکت به دلیل ناتوانی از پاس کردن استانداردها متوقف نشده است.


آنها یاد گرفته اند که بازار چه نیازی دارد و می دانند که در کجای بازار قرار دارند. بدون اصرار و تعارف با خود رقابت می کنند و سپس به رقبا فکر می کنند.


به همین دلیل آنها همیشه سعی می کنند که پیش از به وجود آمدن خلاء ، نیاز بازار را بررسی و با سنجش اوضاع نسبت به ارتقاء محصول اقدام کنند.


 نسل چهارم M2631D NEW هم با همین تفکر خلق و عرضه آن آغاز شد.اوایل مهرماه سال جاری بعد از مدت ها که این شرکت یکی از تازه ترین و جدیدترین کامیون های بازار خودروهای کار و تجاری را معرفی کرد. این خودرو را که مانند سایر محصولات ارس خودرو دیزل صفت جان سخت را یدک می کشد می توان حاصل 4 دهه فعالیت ، تولید و عرضه خودروهای کار و تجاری از سوی آمیکو به شمار آورد.


هر چند که معرفی و رونمایی این محصول در 12 مهرماه برگزار شد اما تولید آن تقریبا از یک ماه قبل شروع شده بود. این مساله هم در تجربه و شناخت آنان از بازار ریشه دارد.


درواقع آمیکو پس از تحقیقات و بررسی آنچه که باید انجام بدهد، ابتدا تولید آزمایشی را آغاز می کند تا کم و کسرها را شناسایی و برای رفع آنها اقدام کند.سپس دست به تولید انبوه می زند.


نسل چهارم کامیون ۲۶۳۱ هم که معرفی شده ، در واقع نسخه ارتقاء یافته کامیونی است که تولید آن از سال 1384 آغاز شده است. در این مدت شاید بسیاری از خودروهای در این کلاس آمده و رفته اند،اما 2631 همچنان ماندگار مانده است.


البته این شرکت نیز می توانست به فروش و تولید نسل سوم این کامیون هم اکتفا کند. ولی فلسفه و پاسخ به نیاز بازار این اجازه را به آنان نداد. 


ضمن اینکه این شرکت به طور کلی موجب شده است که رقبا و تولید کنندگان داخلی برای حفظ جایگاه یا سراغ محصولات جدید تر بروند یا اینکه آنها نیز به ارتقاء فنی و کیفی فکر کنند.


در واقع آمیکو را باید یکی از محرک های بخش تولید داخلی در حوزه خودروهای کاروتجاری سنگین به شمار آورد. خودروسازی که در زمینه این نوع خودروهای با محصولاتی که دارد توانسته است نیاز بخش های مختلف حمل و نقل از جابجایی کالا تا معادن را برطرف کند.


مشخصات فنی 
موتور کامیون M2631D NEW   سفارشی و توسط یکی از تولید کنندگان مطرح ، به نام  ویچای ساخته شده است. این پیشرانه با حجم ۱۱۵۹۶ سی سی توان تولید ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۲۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. گیربکس آن  FAST GEAR چهارده سرعته (۱۲ دنده جلو و ۲ دنده عقب) است. ضمن اینکه این پیشرانه موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۵ شده است. ظرفیت باک سوخت این کامیون نیز ۵۵۰ لیتر است که در مسافت های طولانی خیال راننده را راحت می کند.


اکسل ۲۶۳۱ ساخت یک شرکت مطرح دیگر به نام HANDE است. اکسل های وسط و عقب آن ۶ و اکسل جلویی ۸ تن است. 


وزن خالصش هم بدون اتاق بار، ۹ هزار ۴۶۰ کیلوگرم، حداکثر وزن مجاز فنی محور اول ۸ تن و حداکثر بار مجاز فنی برای محور دوم و سوم ۱۶ تن و حداکثر بار مجاز فنی ترکیبی در این کامیون ۲۶ تن اعلام شده است. 


از قابلیت و جذابیت های دیگر این خودرو نیز می توان به شاسی تقویت شده آن اشاره کرد که عمر و دوام و قدرت را تضمین می کند. شاسی این کامیون دولایه از نوع نردبانی‌ست. طراحی اتاق نیز در چین انجام شده است. سیستم تعلیق آن هم در جلو فنر پارابولیک+میل موج گیر، کمک فنر تلسکوپی، و برای عقب فنر تخت فولادی چندلایه است.


حداکثر سرعت این کامیون ۹۰ کیلومتر بر ساعت (محدود شده) است. ترمز اصلی در این محصول KNORR و مجهز به ترمز ضد قفل ABS، سیستم پایداری الکترونیکی ESC، ترمز اضطراری پیشرفته AEBS و ترمز کمکی EVB است.


امکانات M2631D NEW
کامیون M2631D NEW یا همان نسل چهارم ۲۶۳۱ از تجهیزات و امکاناتی مانند شامل صندلی راننده پنوماتیک قابل تنظیم، صندلی کمک راننده دارای سنسور وزن،
دیاگ اتوماتیک در صفحه کیلومترشمار، مانیتور شناور، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کروز کنترل، بخاری درجا و جای خواب ، چراغ روز و چراغ اتوماتیک برخوردار است.


با این حال به نظر می رسد اصلی ترین مساله قابل توجه در این به روزرسانی و معرفی نسل های جدید را نباید فقط در مسائل فنی دنبال کرد.بلکه مساله اصلی نقشی است که آمیکو ایفا می کند. از یک سو مدام به مشتریان یادآوری می کند که همیشه دنبال بهترین ها است و از سوی دیگر نشان می دهد که به عنوان یک بازیگر قدر،می تواند نقش تعیین کننده ای در سمت و سوی بازار ایفا کند.

ارسال نظرات
موضوعات روز