پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
پگاه، همان نام آشنا روی پاکتهای شیر و ماست، امروز در میانهی راه مانده است؛ شرکتی بزرگ با وعدههای توسعه و خصوصیسازی، اما گرفتار بوروکراسی، فرسودگی و صورتهای مالی که ماههاست بهروزرسانی نشدهاند.
عضو هیاتمدیره انجمن واردکنندگان برنج با انتقاد از آمار اشتباه معاونت وزارت جهاد کشاورزی درباره تولید برنج در سال زراعی ۱۴۰۳ گفت: تولید واقعی حدود ۲ میلیون تن بوده، در حالی که آمار رسمی ۲.۷ میلیون تن اعلام شد؛ این اختلاف باعث ایجاد کسری ۱.۴ میلیون تنی و افزایش قیمت برنج ایرانی تا ۳۵۰ هزار تومان شد و بازار واردات را ملتهب کرد.
برنج، قلب تپندهی سفرهی ایرانیهاست؛ از تهدیگ طلایی گرفته تا برنج سفید عطرآگینی که با خورشهای رنگارنگ سرو میشود، این دانهی سفید بخش جداییناپذیر از زندگی ما است. اما در میان موج گستردهی برندها، تبلیغات و واردات مختلف، گاهی تشخیص برنج اصیل و خوشپخت از نوع بیکیفیت، کار سادهای نیست.
خبر «ثبت گل محمدی به نام عربستان در فهرست جهانی یونسکو» در حالی این روزها در فضای مجازی توجه زیادی را جلب کرده که این پرونده با عنوان «گل رز طائف» حدود یک سال پیش در فهرست میراث ناملموس جهانی به ثبت رسیده است.
دبیر انجمن صنعت بستهبندی گوشت و مواد پروتئینی کشور اعلام کرد: قیمت مغز ران و گوشت مخلوط در فروشگاههای زنجیرهای با کاهش چشمگیر، از ۷۹۵ هزار تومان به ۷۱۰ هزار تومان خواهد رسید.
قیمت فلافل در تهران با افزایش قابل توجه مواجه شده است، بهطوری که هر ساندویچ فلافل از مرز ۸۰ هزار تومان گذشته و در برخی محلهها تا ۱۵۰ هزار تومان نیز میرسد. این افزایش قیمت باعث شده که فلافل، که پیشتر یک غذای ارزان و پرطرفدار بود، بهنوعی به کالای لاکچری در پایتخت تبدیل شود.
یک مسئول صنفی با تاکید بر اینکه برنجکار تمایلی به فروش ندارد، گفت: سال گذشته در حالی که کشاورز با قیمت پایین محصول را به فروش رساند با افزایش نرخ این محصول پرمصرف، سود آن نصیب دلالان شد.