پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
با توجه به اینکه حداقل یک هزار واحد تولیدی پوشاک در ایران فعال است ظرفیت به نسبت خوبی برای برندسازی وجود دارد اما همچنان شاهد فروش پوشاک ایرانی با برچسب خارجی در بازار هستیم.
چین با ۱۶۵ میلیارد دلار، بنگلادش با ۳۸ میلیارد دلار، ویتنام با ۳۱ میلیارد دلار، ترکیه با ۱۹ میلیارد دلار و هند با ۱۵ میلیارد دلار در فهرست بزرگترین صادرکنندگان پوشاک دنیا در ۲۰۲۳ قرار دارند.
رئیس انجمن صنایع نساجی ایران گفت: واردات بیرویه، بازسازی و نوسازی صنایع و تخصیص ارز بخشی از چالشهای واحدهای نساجی است که انتظار داریم دولت جدید این موانع را از سر راه تولید بردارد.
مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت در سال گذشته ۴۵۲ میلیون دلار ماشین آلات در حوزه صنعت پوشاک و منسوجات وارد کشور شده که این رقم نسبت به سال قبل از آن رشد ۱۱ درصدی داشته است.
سخنگوی ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه مشاهدات میدانی نشان میدهد حدود ۱۰ درصد بازار پوشاک به کالای قاچاق اختصاص دارد، گفت: بخشی از لوازم خانگی کرهای موجود در بازار، تقلبی هستند و فروش کارتن خالی یخچال و فریزرهای کرهای حتی تا چند میلیون تومان در فروشگاههای اینترنتی هم ادعای تقلبی بودن کالاها را تایید میکند.
ستاد مقابله با قاچاق کالا و ارز لیست ۱۲۵ نشان تجاری پوشاک خارجی قاچاق محرز را اعلام کرد و از مالها (فروشگاهها و مراکز خرید) خواست که از عرضه کالاهای قاچاق جلوگیری کنند.
صنعت نساجی در دولت سیزدهم ۱۷ درصد رشد یافته است و بیشترین تمرکز آن بر روی تقویت صادرات با استفاده از نوآوری و فناوری در بازار رقابتی است. در حالی که این صنعت در دولت های گذشته مورد غفلت و تعطیلی واحدهای تولیدی واقع شده بود.
عضو هیات مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک با بیان اینکه افت تقاضا در بازار شب عید محسوس و حتی از دوره کرونا هم بدتر بوده، گفت که نبود نقدینگی در دست مردم و عوامل مخل در نظام عرضه از جمله قاچاق و حضور گسترده دستفروشان از جمله عوامل مهم کاهش تقاضای واحدهای صنفی در بازار شب عید بود، اما مهمترین عامل این است که پوشاک دیگر در اولویت بخشی از دهکهای جامعه نیست.