جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰
یکی از این تحولات ناگزیز تغییر شکل زندگی ماست. زندگی شتابان ماشینی و کارمندی که باعث می شود شکل سنتی خانواده با آن مراسم، غذاها، پوشش، رفتارها و عملکردهای سنتی اش کم کم فراموش شود.
کد خبر: ۱۹۹۸۰
قرمه سبزی هم در سبد غذایی گلها قرار گرفت!

تیتر20 - اگر قرار باشد بشر امروزی پا به پای تحولات سریع و شتابان مدرنیزم پیش برود و چشم بسته تسلیم سیل خروشان تحولات باشد، خیلی چیزها را از دست خواهد داد. چیزهایی که به زندگی فردی، تاریخ، فرهنگ و گاهی اوقات به سلایق و علایق و وابستگی ها و خاطراتش مربوط می شود.
ما ایرانی ها هم در جریان تحولات مربوط به مدرنیزم قرار گرفته ایم؛ چه درخصوص زندگی فردی و چه زندگی اجتماعی و عملکردهای روزمره خود.
یکی از این تحولات ناگزیز تغییر شکل زندگی ماست. زندگی شتابان ماشینی و کارمندی که باعث می شود شکل سنتی خانواده با آن مراسم، غذاها، پوشش، رفتارها و عملکردهای سنتی اش کم کم فراموش شود.
یکی از این دسته مسائل، غذاهای سنتی ما ایرانی هاست که در کوران حوادث در حال کم رنگ شدن و جایگزین شدن توسط پیتزا و کنسرو و اسپاگتی و امثال آن است. مگر این که شرکت های صنایع غذایی و برند های فعال در این حوزه کاری کنند که طعم سنتی قرمه سبزی و آبگوشت بزباش و فسنجان ترش و شیرین مادر بزرگ ها از یادمان نرود.
به نظر می رسد در این راستا صنایع غذایی گل ها اولین قدم را برداشته است. 
این شرکت با تولید و ارائه محصول سنتی قرمه سبزی در سری محصولات غذایی کنسروی خود به ما کارمندان  همیشه مشغول این اجازه را داده است که با کمترین زمانی که مثلا هنگام ظهر در اختیار داریم، هنوز طعم خوش قرمه سبزی مان را در اختیار داشته باشیم. 
البته کسانی که عملکرد و محصولات و تاریخ این برند را دنبال می کنند در جریان هستند که صنایع غذایی گلها علاوه بر تلاشی که برای آسان کردن آشپزی ایرانی ها در پیش گرفته سعی می کند دو رویکرد؛ «سالم سازی خوراک ها» و «احیای فرهنگ خوراک های ایرانی» را هم به خوبی دنبال کند.
در همین راستا، کنسرو خورشت قورمه سبزی به تازگی در سبد محصولات این برند قرار گرفته است که احتمالا برای خیلی ها دوست داشتنی خواهد بود. 
علاقه مندان می توانند قرمه سبزی تازه وارد اما «کهنه کار» گلها را امتحان کنند و نظرشان را از طریق شبکه های اجتماعی و سایت این شرکت به اطلاع متولیانش برسانند. 
گفتنی است که مجتمع صنایع غذایی گلها در سال 1318 به صورت سنتی فعالیت خود را آغاز نمود و از آن زمان تاکنون در چندین مرحله متحول شده و با صنعتی سازی خطوط تولید و سیستم مدیریتی خود همواره یکی از عمده ترین برند های این رشته در ایران بوده است. 

ارسال نظرات
موضوعات روز