جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 17
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۵:۴۳
نیم نگاهی به گزارش های شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد
تعداد مراجعات به نمایندگی های واردکنندگان،فوق العاده پایین تر از نمایندگی های مثلا ایساکو است و بنابراین آنها (واردکنندگان) تمرکز و قدرت مانور بیشتری برای ارائه خدمات دارند.
کد خبر: ۸۹۹۹

تیتر20 - در شرایطی خدمات پس از فروش خودروهای وارداتی در ایران معمولا سطح رضایتمندی بالاتری در مقایسه با خدمات ارائه شده به خودروهای داخلی دارد، که به نظر می رسد مقایسه این دو با یکدیگر، خارج از دایره انصاف است.
در گزارش هایی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر شش ماه یکبار اعلام می کند، معمولا شرکت های واردکننده حائز امتیازات بهتری در عرصه خدمات پس از فروش نسبت به ایساکو می شوند. این در شرایطی است که باید دو نکته را در باب این مقایسه، لحاظ کرد.
نکته اول اینکه شرکت های واردکننده به هیچ وجه گستردگی خودروسازان داخلی را ندارند و مشتریان آنها بسیار بسیار کمتر است. با این حساب، تعداد مراجعات به نمایندگی های واردکنندگان،فوق العاده پایین تر از نمایندگی های مثلا ایساکو است و بنابراین  آنها (واردکنندگان) تمرکز و قدرت مانور بیشتری برای ارائه خدمات دارند. این موضوع در بحث تامین قطعات نیز خود را نشان می دهد، چه آنکه فراوانی قطعات موردنیاز در نمایندگی های ایساکو، اصلا قابل قیاس با نمایندگی های واردکنندگان نیست.
نکته دوم اینجا اما به سطح کیفی خودروهای داخلی و وارداتی برمی گردد. خودروهای داخلی معمولا از سطح کیفی خیلی بالایی برخوردار نیستند و دچار خرابی زودهنگام می شوند. این خرابی های زودهنگام سبب می شود خودروهای داخلی در فواصل زمانی کوتاه مدت راهی نمایندگی ها شده و در نتیجه سطح کیفی ارائه خدمات به مشتریان (به دلیل مراجعات زیاد) افت کند.
این در شرایطی است که خودروهای وارداتی از کیفیت بالایی بهره می برند و کم پیش می آید که در ماه ها و حتی سال های اولیه عرضه به مشتریان، راهی نمایندگی ها شده و محتاج دریافت خدمات شوند. با این حساب، نمایندگی های خدمات پس از فروش، چندان کار سختی نداشته و می توانند با تمرکز و دقت کافی، خدمات لازم را به مشتریان ارائه دهند.
البته با تمام اینها نمی توان منکر ضعف های موجود در خدمات پس از فروش شرکت های داخلی و نقاط قوت وارداتی ها شد، با این حال مقایسه مطلق آنها نیز چندان منصفانه نیست.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز