پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
افرادی که به کارهای روتین اداری و کارمندی مشغول هستند، برای پیشرفت در شرکت همیشه با موانعی روبهرو خواهند شد.
کد خبر: ۱۲۱۰۷
تیتر 20 - هیچکس صرفا کارمند سنتی به این معنا که از ساعت 8 صبح تا 5 بعداظهر درگیر کارهای روزمره شود به دنیا نیامده و از طرفی هم هیچ فردی از ابتدا کارآفرین نبوده است. درحالیکه بسیاری از اشخاص، امنیت کار کردن برای دیگران را ترجیح میدهند، عدهای خطر راهاندازی کسب و کار را به جان میخرند و برای ساختن آیندهای درخشان لحظه شماری میکنند. اما آیا واقعا کارآفرینی یک انتخاب هوشمندانه است؟ به شرط اینکه با شخصیت افراد هماهنگی داشته باشد بدون شک انتخاب صحیحی است. در ادامه به برخی از دلایلی اشاره میشود که تعیین می کنند شخصیت شما بیشتر مناسب حرفه کارآفرینی است یا کارمندی!
خواستار شغلی با کارآیی نامحدود هستید
زمانی که بهعنوان کارمند در سازمانی مشغول هستید فقط افرادی که در راس امور قرار دارند درباره نحوه مدیریت شرکت تصمیمگیری میکنند و شما به احتمال زیاد فقط انجام یکسری از کارهای روزمره را بهعهده دارید و در واقع هیچ گونه دخالت و نقشی روی کل کسبوکار مربوطه ندارید. عدهای از مردم امنیت و شفافیت کارمندی را ترجیح میدهند، اما برای آن دسته که بیشتر طرز فکر و روحیه کارآفرینی دارند انجام کار روزمره و غیرقابل تغییر و پیشبینی به نارضایتی شغلی و افسردگی منجر خواهد شد. کارآفرین، استراتژی شرکت در زمان راهاندازی کسبوکار را تعیین میکند. تنها تصورات افراد است که موجب محدودیت در وظایف شغلی میشود و چالشهای موجود باعث موفقیت و پیشرفت افرادی میشود که ذاتا استعداد کارآفرینی دارند.
معتقدید «نابرده رنج گنج میسر نمیشود»
مورد توجه و قدردانی قرار گرفتن بسیار مهم است. متاسفانه، تنها عده کمی از افراد با کارآیی بالا در سازمانها واقعا احساس ارزش میکنند. در فضای پر رقابت و بیرحمی که در محل کار حاکم است، کارمندان گاهی اوقات برای جلب توجه، تشویق و تحسین از سوی دیگران با یکدیگر رقابت میکنند. هر گونه موفقیتی که به دست میآورید به تلاش سخت و توانایی شما در انتخاب صحیح اعضای هیات بستگی دارد تا تصورات شما را عملی سازند. هیچ شخصی نمیتواند با کم اهمیت جلوه دادن موفقیتهای مدیر به موفقیتی دست پیدا کند. درحالیکه بسیاری از استارت آپها حداقل در ابتدای کار با چالشهایی روبهرو هستند، اما در نهایت نسبت بهکار دفتری، درآمد قابل ملاحظهای خواهند داشت. اگر دارای نظرات خوب و سازندهای باشید یا محصولات شما نیاز واقعی مشتریان را برآورده کند، قطعا بازار عالی و پر رونقی را از آن خود خواهید کرد.
اما افرادی که به کارهای روتین اداری و کارمندی مشغول هستند، برای پیشرفت در شرکت همیشه با موانعی روبهرو خواهند شد؛ از قبیل رقابت از سوی همکاران، داشتن سقف حقوق و دستمزد یا حتی عدم تفکر خلاقانه از سوی مدیریت شرکت. به راستی، برخی از مدیران ارشد بر این باور هستند که اگر رتبه کارکنان سختکوش و موفق را ارتقا ندهند، سود بیشتری خواهند کرد. در هر حال اگر صاحب کسبوکاری هستید، بهترینها نصیبتان میشود. پس بهتر است برای افرادی که نقش عمدهای در تحقق رویاهای شما داشتهاند مزایای مناسبی را در نظر بگیرید. مدیران باهوش برای کارمندان متعهدی که در زمینههای مختلف کارآیی عالی دارند ترفیع در نظر میگیرند. کارمندانی که در هر جنبه از کسب و کار و شرایط دشوار، حاضر به انجام کارها و قبول مسوولیتها هستند و نیز افرادی که خود را در معرض خطر قرار میدهند، قطعا از نتایج عالی تلاشهای خود لذت خواهند برد.
پاسخگوی سختگیرترین مدیر باشید
هیچ شخصی دوست ندارد دائم پاسخگوی مدیرش باشد، بهخصوص اگر فکر میکنید ارتباط برقرار کردن با مدیرتان کار سختی است. اما نباید موجب ناراحتی او شوید. باور کنید توانایی انجام کارهای بهتر را دارید و شاید برخلاف وجود محدودیتهای موجود، درک عالی نسبت به مسائل مختلف داشته باشید. هیچ فردی مهارت لازم برای انجام تمام جنبههای کسبوکار را ندارد. پس کمک گرفتن از افرادی که بتوانند ضعفهای شما را برطرف کنند بسیار ضروری است. تصور کنید نابغهای در عرصه پیشرفت، بازاریابی و فروش محصولات هستید اما مهارت لازم و رفتار انعطافپذیر مثبت جهت برقراری ارتباط با مردم و همچنین مدیریت گروه را ندارید. برای برقراری تعادل بین خواستههای عالی تیم و بهکار بردن تدبیری که موجب نیروی کار منسجم و با انگیزه شود قطعا به هوش هیجانی واقعی نیاز است. آگاهی از کاستیها و کمک گرفتن از افراد توانا برای اصلاح کمبودها و دوام موفقیت، بسیار حائز اهمیت است.
از هر شکست مطالب فراوانی میآموزید
تنها 18 درصد از استارتآپها برای بار اول موفق میشوند. شانس موفقیت با هر دفعه تلاش جدید به مقدار کمی افزایش مییابد. دنیای کارآفرینی قطعا فضایی برای خودنمایی افراد بیکفایت نیست. به گفته تروور گرزت، موسس و مدیرعامل شرکت گلدکو (Goldco Precious Metals) که به سرعت در حال رشد است، «کارآفرینی به هیچ عنوان کار آسانی نیست و قطعا هر فردی از عهده انجام آن بر نمیآید، اما اگر برای دستیابی به اهداف و موفقیت، دارای دید لازم و مهمتر از همه نظم و انضباط باشید در واقع هیچ محدودیتی برای رشد و پیشرفت وجود ندارد.»
در ادامه به بررسی برخی ویژگیهای کارآفرین موفق میپردازیم:
اخلاق کار خستگیناپذیر
باید از تمام دوستان و همکاران خود سختتر کار کنید و حاضر باشید برای رسیدن به اهداف خود از اوقات فراغت و حتی زمانی که باید در کنار خانواده باشید، چشمپوشی کنید. برای مشتریان اصلا اهمیتی ندارد که بهتازگی کسبوکار خود را آغاز کردهاید، فقط محصولاتی که به آنها نیاز دارند برایشان فوقالعاده مهم است. در سالهایی که نمیتوانید کارمندان بخش پشتیبانی استخدام کنید، مدیریت هر بخش را خود به تنهایی و تا دیر هنگام به عهده بگیرید. انتظار روزهای خوب و پر باری را داشته باشید که برای کسب و کارتان رقم زده شده است.
مدیریت معتبر
روشهای مدیریت فراوان و مختلفی وجود دارد. سعی نکنید روشی که به نظر صحیح نیست را انجام دهید حتی درونگراترین افراد هم باید قادر باشند به بهترین روش در مورد مزایا و محاسن کالا و خدمات تبلیغات کنند. تمام اعتقادات خود را در خدمت خلاقیت و ارزشهایی که به مشتریان ارائه میدهید، قرار دهید.
یکپارچگی بدون چون و چرا
سرخوردگی و بیانگیزگی اجتماعی یکی از بزرگترین چالشها برای کسبوکار موفق هستند. عدهای از مشتریان براساس تجارب تلخ گذشته میدانند که باید به هر معاملهای با احتیاط نزدیک شوند. اگر قصد دارید مشتریان دائمی داشته باشید با آنها صادقانه رفتار کنید. دقیقا همانند صداقتی که انتظار دارید در روابط کسبوکارتان وجود داشته باشد. مشتریان را به خرید محصولات گرانتری که مناسبشان نیست، تشویق نکنید. صداقت حاکم در روابط و محیط کار نشاندهنده احترامی است که برای مشتری، کارمند، تامینکنندگان، شرکا و خودتان قائل میشوید. در نهایت اگر کارها را سرسری انجام دهید و بیشتر به فکر منافع باشید تا کیفیت کار، نام تجاری خود را زیر سوال میبرید.
احساس یکدلی
ابتدا به حرفهای کارمندی که با مشکل روبهرو شده گوش دهید، سپس در پی یافتن راهحل و برطرف کردن مشکلات برآیید. بسیاری از تجار هر مشتری را به چشم یک معامله مینگرند. بدانید هر مشتری که به شما اعتماد میکند تنها یک مشتری نیست بلکه میتواند شما را به دوستان، خانواده و همکاران خود توصیه و معرفی کند. البته عکس این قضیه هم در مورد تبلیغات منفی، صحت دارد. شبکههای اجتماعی هم بیشتر از گذشته، برای مشتریان ناراضی امکان دسترسیهای طولانیتر را فراهم میکنند. در حقیقت کارآفرین واقعی، شخصیت خاصی دارد: فردی خیالپرداز، سرسخت و خستگیناپذیر است که برای خلق آنچه در فکر و قلبش میگذرد، تلاش میکند. پس بار دیگر این سوال مطرح میشود که شخصیت شما شبیه کدام فرد است. کارآفرین یا کارمند؟ واقعا انتخاب سختی است اما میتواند به نوعی تغییری در زندگیتان باشد که همیشه در جستوجوی آن بودهاید./دنیای اقتصاد