پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 02
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
هر آنچه باید در مورد کراس اوور جدید ایران خودرو بدانید
پژو2008 به‌عنوان اولین کراس اوور شرکت پژو در ایران شناخته خواهد شد. پژو ۲۰۰۸ را می‌توان اولین محصول مونتاژ داخلی بعد از برجام دانست که حاصل قرارداد ایران‌خودرو و پژو است.
کد خبر: ۱۳۷۹۱
پژو2008

تیتر20 - شرکت ايران‌خودرو  با بيش از نيم قرن سابقه جايگاه ويژه اي در ميان مردم دارد. برنامه ايران خودرو دستیابی به جایگاه یک شرکت تراز جهانی و حرکت به سوي جهانی شدن است.
 اين شركت كه هميشه در تلاش بوده تا براي ارتقاي كيفيت و همتا كردن محصولات با تكنولوژي روز با كمپاني هاي خارجي در تعامل باشد اينبار هم برای توليد محصولي جديد ، كشور فرانسه را انتخاب كرده است. 
ايران خودرو از همكاري با آلمان براي اتوبوسهاي ال‌پي شروع كرد و با  شرکت روتس انگلیس به منظور تولید پیکان توليد مشترك داشت.
تا در برهه اي  از زمان مشاركت خود با پژو فرانسه را آغاز كرد، اين كمپاني از ديرباز در كنار ايران خودرو بوده ، هرچند كه در اين مسير بي وفايي هايي هم در دوران تحريم به ايران كرد اما دوباره با هدف افزایش کیفیت و تنوع محصولات پيمان همكاري بستند و اين درحاليست كه پژو طوفانی تر از گذشته به بازار خودرویی ایران بازگشته و می خواهد سهم ويژه اي در بازار ايران داشته باشد و در حال حاضر هم ماشين پژو 2008 را معرفي كرده اند. 

پژو2008
در حال حاضر پژو با عرضه‌ی مدل 2008 باعث جلب‌توجه خریداران خودروهای کوچک شد. این خودرو که بر پایه‌ی 208 هاچ بک بنا شده، گزینه‌ای متفاوت را به راننده‌های سوپرمینی‌ها پیشنهاد می‌دهد. 
پژو 2008 به عنوان اولین محصول مونتاژ شده در شرکت سرمایه‌گذاری مشترک ایران‌خودرو و پژو یا همان شرکت ایکاپ است. 
این خودرو به‌عنوان اولین کراس اوور شرکت پژو در ایران شناخته خواهد شد. پژو ۲۰۰۸ را می‌توان اولین محصول مونتاژ داخلی بعد از برجام دانست که حاصل قرارداد ایران‌خودرو و پژو است.
شرکت ایکاپ به تولید و مونتاژ خودروهای تولید مشترک ایران خودرو و پژو در ایران خواهد پرداخت. بر اساس توافق انجام‌شده و شرایطی که وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده است، خودروهایی در این کارخانه تولید می‌شوند که کمتر از ۳ سال از طراحی و تولید آن‌ها در بازار روز جهان گذشته باشد.
ایکاپ در فاز اول به تولید و داخلی سازی سه خودروی پژو 2008، پژو 301 و پژو 208 می‌پردازد تا در عرض سه سال این خودرو به ۸۰ درصد ساخت ایران برسد. در کنار این سه خودرو مونتاژ پژو ۵۰۸ در ایران قطعی شده است و احتمالا خودروی پژو ۵۰۰۸ در ایران مونتاژ شود.

پژو 2008 بخريم يا خير؟
پژو 2008 که به ماشین پسا برجامی ایران خودرو معروف است و در ایکاپ توليد مي شوند از قوی ترین موتور عرضه شده بر روی پژو 2008 بهره می برد و با وجود اینکه نمونه های مونتاژی این ماشین از حذف بعضی از آپشن ها رنج میبرند اما هنوز هم پژو 2008 از نظر آپشن ماشین تقریبا خوبی است . 

پژو2008
بخش ظاهری یک خودرو تا حد زیادی سلیقگی است و از آنجایی‌که بازار خودروهای شاسی بلند و کراس اوور که به نوعی مدل جمع و جورتر و شهری SUVها محسوب می‌شود، این روزها بسیار داغ بوده و در کشور ما نیز طرفداران ویژه‌ای دارد، پس نمونه‌های مختلفی را می‌توان در سطح شهر مشاهده کرد و درباره ظاهر آن‌ها نیز نظر داد. 
در حالت کلی، چهره 2008 تا حد زیادی مدرن به نظر می‌رسد پژو 2008 در کلاس کراس اوور های جمع و جور قرار دارد اما از نظر فنی از یک پیشرانه 1.6 لیتری توربوشارژر بهره می برد که قدرت 165 اسب بخار را برای این ماشین به وجود میاورد و گشتاور 240 نیوتن متری ماشین هم در ترکیب با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک پژو 2008 بازده خوبی برای این ماشین به وجود آورده اند . در ساخت پژو 2008 از تکنولوژی خوبی استفاده کرده اند که به طور مثال میتوان پلتفرم PF1 یا تکنولوژی I-COCKPIT در شکل گیری کابین ماشین را نام برد که مزایای زیادی به وجود آورده اند . 

مقایسه پژو2008 با رقبایش در ایران
این خودرو دارای استاندارد های روز جهانی و اروپا است . پژو 2008 هایی که در بازار ایران عرضه می شوند جدیدترین نمونه این ماشین هستند که تغییراتی از جمله فیس لیفت را تجربه کرده است تا به موفقیت های بیشتری دست پیدا کند . از نظر ظاهری پژو 2008 ماشین جذاب و مدرنی است و با توجه به کلاس ماشین طراحی جالب و خوبی دارد که هم به خوبی امضاء پژو در سبک طراحی 2008 را نشان می دهد و هم باعث شده است تا طیف زیادی از مردم با دیدن پژو 2008 به این ماشین حس خوبی پیدا کنند . 
در داخل کابین به خوبی هماهنگی طراحی کابین ماشین با ظاهر پژو 2008 احساس می شود و این نکته مثبت حس خوبی از قرارگیری در کابین این ماشین به شما می دهد چون علاوه بر طراحی اسپرت و جذاب و کاربردی با توجه به قیمت ماشین کیفیت ساخت پژو 2008 مناسب است ، آپشن های خوب و تقریبا کاملی به کار رفته است و از همه مهم تر کیفیت متریال به کار رفته در ساخت اجزاء و ادوات کابین ماشین خوب است و شما را راضی نگه میدارد . 
در بخش فنی پژو 2008  با قوی ترین پیشرانه به ایران آمده است تا بتواند خود را در برابر رقبایش اثبات کند و موفق هم میتواند عمل کند زیرا قدرت بیشتری دارد ، مصرف سوخت پژو 2008 کاملا اقتصادی است و از همه مهم تر قابلیت های حرکتی پژو 2008 با توجه به موتور و گیربکس خوب این ماشین از رقبایش برتر است . 

شهريور امسال منتظر خودروي پسابرجامي باشيم!
در صورتي كه عوامل موثر بر قيمت تمام شده به ويژه نرخ ارز نسبت به شرايط كنوني ثابت بماند و تغيير نكند، در آغاز تحویل، پژو2008 با  98 میلیون و 900هزارتومان به دست مصرف کننده می‌رسد. 
با توجه به حجم بالای در‌خواست برای ثبت نام در طرح پیش فروش این محصول برخي مشکلات در زمان ثبت نام، به دلیل حجم بالای تقاضا و ترافیک در اینترنت و درگاه بانک ها در زمان ثبت نام وجود دارد. اين عدد كه احتمال افزايش قيمتش تا 120 ميليون وجود دارد جاي گله براي مشتري نمي گذارد اين درحاليست كه محصولات مشابه این محصول در بازار ایران با قدرت موتور به مراتب ضعیف تر با قیمت بالای 130میلیون تومان به فروش می رسد.

از سود مي گذرند تا بازار را نگه دارند!
فربد زاوه كارشناس خودرو در اين خصوص به خبرنگار تيتر 20 عنوان كرد: با توجه به اينكه ماشين هاي كراس اوور كوچك در سطح جهاني تازه وارد هستند و اين امر به مراتب در ايران جديدتر است، محصول پژو 2008 به عنوان اولين ماشين با اين ويژگي در ايران، بازار بزرگي ندارد. اين ماشين با مزيتي روبه روست كه  وارداتي ها از آن محروم هستند و آن اين امر است كه بخش عمده متقاضيان آن افرادي است كه به هر دليلي منعيت خريد خودرو وارداتي دارند و اين تنها گزينه براي آنها محسوب مي شود. 
اين كارشناس افزود : تنها رقيب همتاي اين ماشين از لحاظ آپشنهاي موجود، گراند ويتاراست كه ده سال در بازار بوده و يك ماشين قديمي محسوب مي شود به همين خاطر اين ماشين در بازار موفق خواهد بود. 
زاوه درخصوص رقباي وارداتي اين خودرو گفت: تمامي رقباي همتاي اين محصول با قيمت حداقلي 120 ميليون تومان به بالا هستند . اين ماشين هم بايد قيمت 115 تا 125 ميليون داشته باشد و در رده همين ماشين ها قرار خواهد گرفت . 
اعلام قيمت 98 ميليون و نهصد رقمي است كه ايران خودرو را مجبور به چشم پوشي از مبلغ سود زيادي مي كند و تنها به دليل فشارهاي رسانه اي شاهد اين كاهش هستيم.
وي در خصوص تيراژ اين محصول به خبرنگار تيتر 20 گفت: طبق شنيده ها اين محصول در مرحله اوليه 10 هزار تا تيراژ خواهد داشت و افزايش آن به بازار بستگي دارد اما در بهترين حالت هم بيشتر از 15 هزار تا در دوره هاي بعدي نخواهد بود مگر اينكه وزارت صنعت همچنان واردات را محدود نگه دارد يا تصميم به منع ورود داشته باشد. 
وي در آخر عنوان كرد: طبق برنامه ها بناست فروش داخلي اين محصول به 40 درصد برسد اما داخلي سازي آن با توجه به اين ميزان تيراژ به صرفه و عاقلانه نيست. 

ارسال نظرات
موضوعات روز