پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
ماشين برليانس C3 موتور ضعيفتري از ساندرو رنو دارد و به لحاظ كيفيتي، امنيتي، هندلينگ، گيربكس و دوام پايينتر است در مقابل اين ماشين طراحي داخلي زيبايي دارد و براي كساني كه ماشين تجملاتي تري مي خواهند مناسب است.
کد خبر: ۱۴۹۱۳
تیتر20 - پارس خودرو از شركتهاي خودروساز ايراني و قديمي، سالهاست در حوزه فروش و مونتاژ تعدادي از محصولات شرکتهای خودروسازی نیسان، رنو و برلیانس آتو چین فعالیت میکند، اين شركت اين بار خودرويي جديد را به بازار عرضه كرده است.
شركت پارس خودرو رونمايي محصول جديد خود را چندی پیش با حضور مديرعامل و مديران ارشد گروه خودروسازي سايپا كه سهامدار اصلي شركت محسوب مي شود انجام داد.
قرار است مرحله اول پيش فروش برليانس كراس از ساعت ۱۱ روز يك شنبه ۲۲ مرداد ماه (فردا) از طريق فروش اينترنتي و همچنين نمايندگي هاي مجاز سايپا آغاز خواهد شد و تا تكميل ظرفيت ادامه خواهد داشت. قيمت اين خودرو 57/5 ميليون تومان است و قيمتي نزديك به برليانس H320 و ساندرو رنو دارد.
برليانس C3 مي تواند در بازار داخلی کشور به عنوان یک رقیب براي ساندرو استپ وی و یا خودروی دانگ فنگ H30 کراس محسوب شود
پارس خودرو در قيمت گذاري ها هوشمندانه عمل كرد
امين آزاد، كارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار تيتر 20 راجع به ماشين تازه وارد پارس خودرو اظهار داشت: اين ماشين شباهت زيادي به مدل H320 برليانس دارد و به نوعي كراس اوور همان مدل است و از نظر موتور هم كاملا مشابه هستند. اما برليانس C3 با توجه به قيمتي كه برايش در نظر گرفته شده با ماشين ساندرو رنو هم رقابت مي كند.
در اين بين، دو نگاه براي خريدار وجود دارد. خريداري كه به ظاهر و لوكس بودن اتاق داخلي توجه دارد و خريداري كه كيفيت را اولويت قرار مي دهد.
ماشين برليانس C3 موتور ضعيفتري از ساندرو رنو دارد و به لحاظ كيفيتي، امنيتي، هندلينگ، گيربكس و دوام پايينتر است در مقابل اين ماشين طراحي داخلي زيبايي دارد و براي كساني كه ماشين تجملاتي تري مي خواهند مناسب است.
آزاد در ادامه به موضوع مهمي اشاره كرد و گفت: پارس خودرو در يك اقدام هوشمندانه در تنظيم قيمت ساندرو رنو ، اين ماشين را ٧ ميليون گرانتر از قيمت واقعي عرضه كرد و با فشار قيمت اين دو ماشين را نزديك به هم نگه داشت. پارس خودرو سعی کرد تا با اين سياست اعمال شده بازار را بين دو محصول تقسيم كند و سود بيشتري داشته باشد.
پيش بيني اين كارشناس خودرو از واكنش بازار به عرضه برليانس C3 به اين شرح است: ميزان عرضه اين ماشين هنوز مشخص نيست اما تقريبا با سياست تعداد برليانس H320 همخواني دارد. اين نكته هم مهم است كه اگر محصولات جديد ساندرو رنو هم در ايران عرضه مي شد كسي سراغ ماشين هاي برليانس نمي رفت .
اين در حاليست كه ساندروها با طراحي ٢٠٠٦ در ايران عرضه مي شود و با برليانس C3 طراحي ٢٠١٥ در يك سطح قيمتي قرار دارند.
در برلیانس C3 چه خواهيم ديد؟
اين ماشين طولي به اندازه 4210 میلیمتر و عرض 1790 میلیمتر و ارتفاع 1521 میلیمتر دارد و میتواند به عنوان نسخه اصلاح شده خودروی H320 هاچ بک به حساب آيد که البته تفاوتهاي خاص خود را دارد كه البته رینگهای بزرگتر و فلاپهای پلاستیکی در حاشیه گلگیرهای جلو و عقب دارد و باعث شده تفاوتهای آن با نسخه هاچ بک برلیانس H320 بیشتر دیده شود.
برجسته ترين ویژگی این خودرو طراحی "روف راک" است که به ترکیب 2 رنگ سقف خودرو انتصاب داده مي شود و اين مورد از طرف شرکتهای توليدكننده بر روی ماشینهای کراس اوور به صورت پیش فرض مورد استفاده قرار میگیرد، كه اين بار تنوع رنگ "مشکی"، "نقرهای" و "سفید" بر روی برلیاس C3 انجام شده است. در داخل کابین برلیانس C3 هم، کنسول مرکزی در مدلهای فول آپشن و غربیلک فرمان 3 ستون است.
مولد قدرت خودرو C3 پيشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر با حداکثر قدرت 103 اسب بخار در دور 5800 و همچنین گشتاور 138 نیوتن متر در دور موتور 3800 است.
اين خودرو در معکوس کشیدنهای سریع، بسیار راحتتر از جعبه دندههای انتقال متداول CVT عمل مي كند.
خودرو C3 فرمان تقویت شده برقی، تهویه مطبوع خودکار، سانروف، سنسور دنده عقب، تنظیم صندلی راننده در 8 جهت، تنظیم الکتریکی آینهها، مه شکن جلو، بازشدن خودکار دربها هنگام تصادف، بلوتوث بهبود یافته، 2 کیسه هوای ایمنی، رینگهای 16 اینچی و همچنین سیستم ترمز دیسکی بر روی چرخهای جلو و عقب با قابلیت خنک شوندگی دارد.
اين خودرو كه تك ديفرانسيل است و ارتفاع چنداني ندارد کراس اوور محسوب ميشود و قابلیت آفرودی ندارد. البته اين ماشين با استانداردهاي يك ماشين كراس آور هم برابري نمي كند اما چون كمي ارتفاع بيشتري از ماشين هاي معمولي دارد و پهناي بيشتري داري حس ماشين شاسي بلند را به سرنشين مي دهد و برای مسیرهای خارج از جاده کمی خیال راننده را راحت نگه مي دارد.