جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۸
مدیرعامل شرکت ملی پست از ورود قریب الوقوع اپراتورهای جدید پستی و تغییر رویکرد شرکت ملی پست از خدمات سنتی به الکترونیکی خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۸۲

تیتر20-  نشست خبری حسین مهری، معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست امروز به مناسبت فرارسیدن سالروز ملی شدن شرکت پست با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

مهری در ابتدا از حمایت‌های خبرنگاران از مجموعه پست و انتقادات و پیشنهادات این قشر قدردانی کرد و گفت: ۲۳ مرداد ماه ۹۶ مقارن است با نخستین سال روز ملی شدن شرکت پست جمهوری اسلامی ایران که این مهم پس از سال ها سهم این مجموعه را در دنیای ارتباطات ترسیم، حرکت بر مداری روشن را جهت ارائه خدمات پستی به هموطنان فراهم و انگیزه ای مضاعف را در مسیر خدمت رسانی ایجاد کرده است.

مدیر عامل شرکت ملی پست با اعلام رشد ۷ درصدی خدمات پستی، از ۱۹۱ میلیون محموله ارسالی در سال گذشته خبر داد که بیشترین این رشد مربوط به محموله های امانتی و بسته ای بوده است.

او در ادامه اهداف و برنامه های پست برای آینده را بیان کرد و گفت: استاندارسازی مکان و هوشمندسازی خدمات از برنامه های شرکت ملی پست برای ارائه خدمات پستی با کیفیت و ارزان در آینده است.   همچنین شرکت ملی پست برای ارائه خدمات به مناطق روستایی و دور افتاده که شرکت های خصوصی مایل به انجام آن نیستند آمادگی کامل دارد.

ورود قریب الوقوع اپراتورهای جدید پستی و لزوم تدوین قوانین حاکمیتی و فراهم سازی مقدمات اجرایی شدن، همکاری‌ها در زمینه ارائه خدمات پستی، تغییر رویکرد  شرکت ملی پست از خدمات سنتی به الکترونیکی بر اساس نیازهای روز جامعه و فناوریهای موجود و بر اساس رویکرد جهانی از جمله مواردی بود که مهری درباره آن‌ها صحبت کرد.

او درباره اپراتورهای خصوصی خدمات‌رسانی پستی در حوزه کسب و کارهای اینترنتی با بیان این که این اپراتورها رقیب شرکت ملی پست محسوب می‌شوند، گفت: طبیعی است این سامانه رقیب ما خواهد بود که ما برای رقابت با این اپراتورها باید کیفیت خدمات خود را افزایش و قیمت را کاهش دهیم. شرکت ملی پست در سال آینده خدمات پستی اپراتوری خود را گسترش خواهد داد که در آن صورت اپراتورهای خصوصی باید نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین درباره آخرین خبرها از پرواز پهبادهای نامه‌رسان شرکت ملی پست، عنوان کرد: این پهبادها طراحی و ساخته شده‌اند، به طوری که تا سقف پنج کیلوگرم وزن را می‌توانند حمل کنند. این طرح در اصفهان عرضه شده و قرار است به زودی در محور کیش به بندرعباس نیز فعالیت خود را آغاز کند، اما در تهران به دلیل محدودیت‌های ویژه هنوز نتوانسته‌ایم مجوزهای لازم را برای پرواز این پهبادها دریافت کنیم.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات  درباره پست موبایلی نیز توضیح داد: مذاکرات خوبی با سازمان تجارت الکترونیکی داشتیم و در حال تکمیل آیین نامه‌های مرتبط با این فناوری هستیم تا برای هر کدام از ارگان‌ها وظایف مشخصی تعریف شود تا اختلالی در کار یکدیگر به وجود نیاید.

وی درباره فناوری جدید پوز همراه نامه‌رسان نیز توضیح داد: پوز همراه نامه‌رسان به صورت پایلوت و آزمایشی در تهران و در منطقه ۱۳ در حال خدمات‌رسانی است تا ایرادهای آن را برطرف و در نهایت در کل کشور این خدمت گسترش یابد. در حوزه خدمات تحویل کالا شرکت ملی پست در سال گذشته ۱۶۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خدمات رسانی کرده است که این حجم می‌تواند تهدیداتی را نیز به همراه داشته باشد که موبایل پست می‌تواند این تهدیدات را برطرف کند.

مهری همچنین درباره‌ی تفاهم شرکت ملی پست با اتاق اصناف برای خدمات‌رسانی به اصناف مختلف در کشور عنوان کرد: شرکت ملی پست آماده‌سازی و ارسال کلیه محموله‌های اصناف را برعهده دارد. همچنین در حوزه توسعه تجارت الکترونیکی قرار است از طریق سامانه خدمات رسانی EPOST نیازهای پستی اصناف را نیز در حوزه الکترونیکی انجام دهیم. این سامانه در حال آماده سازی است و می‌خواهیم با مشارکت اصناف در نهایت و از طریق این سامانه قیمت تمام شده ارائه‌ی خدمات را کاهش دهیم.

معاون وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان این که شرکت ملی پست از آخرین خدمات فناوری اطلاعاتی برای به‌روزسازی خدمات خود استفاده می‌کند، بیان کرد: ۱۰۰ درصد نامه‌رسانان شرکت ملی پست مجهز به "اسمارت فون" هستند که قابلیت کنترل و ردیابی را دارند. اکنون ۱۰۰ خط ارسال را در کشور به ۲۰۰ خط افزایش داده‌ایم، همچنین در حوزه خطوط بین‌المللی به زودی خطوط خود را به ۱۲۰ خط افزایش خواهیم داد که در این راستا با ایرلاین‌های جدیدی در حال مذاکره هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست از بهبود شاخص توسعه خدمات پستی جمهوری اسلامی در دنیا خبر داد و گفت: اتحادیه جهانی پست با چهار شاخص مختلف خدمات پستی ۱۷۰ کشور دنیا را مورد ارزیابی قرار داد که در این بین ایران رتبه پنجاهم را به خود اختصاص داد که رتبه قابل توجهی است. همچنین در منطقه بعد از ترکیه جایگاه دوم را در خدمات رسانی پستی به دست آورد.

مهری با بیان این که دو اپراتور پستی در زمینه توسعه تجارت الکترونیکی در کشور در حال ایجاد است، گفت که شرکت ملی پست سعی دارد در سه حوزه مالی، الکترونیکی و فیزیکی خدمات خود را ارائه و گسترش دهد که در حوزه تجارت الکترویکی مدیریت و انتقال وجوه به عهده شرکت پست خواهد بود.

وی در پایان از اقدامات شرکت ملی پست در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی نام برد و گفت: طبق مصوباتی که در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مصوب شده است، شرکت ملی پست در راستای استاندارد نشانی، سیماک یا سامانه یکپارچه مدیریت املاک و پست لجستیک و تجارت الکترونیکی را در دستور کار دارد که بسیار می‌تواند در کاهش هزینه‌های پستی موثر باشد./ایسنا
ارسال نظرات
موضوعات روز