پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
پژو 508 یکی از سدانهای لوکس سایز متوسط بازار بوده که به لطف سیستم قوای محرکه جدید و پیشرفته و همچنین امکانات رفاهی فراوان، به گزینهای مناسب در بازار سدانهای نیمه لوکس تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۰۰۴۳
تیتر 20 - از گذشته تا به امروز برند پژو برای مردم ایران یک برند آشنا و قدیمی محسوب میشود، زیرا پژو یکی از با سابقهترینها در صنعت خودروی کشور بهشمار میرود. با این حال محصولات قدیمی و از رده خارج شده این برند هنوز هم در بازار ایران متقاضیان زیادی دارد. اما پس از توافقات برجام و انعقاد قرارداد همکاری میان ایرانخودرو و پژو فرانسه، شرکت ایکاپ اقدام به عرضه محصولات جدید و بروز این برند در ایران کرده که اولین محصول این قرارداد را میتوان پژو 2008 دانست که به تازگی روی خط تولید ایرانخودرو قرار گرفته است. اما شاید نقطه عطف این قرارداد را حضور سدان لوکس و مجلل پژو در ایران دانست، زیرا تاکنون تمام محصولات اقتصادی این برند در ایران مورد استفاده قرار می گرفت. پژو 508 یکی از سدانهای لوکس سایز متوسط بازار بوده که به لطف سیستم قوای محرکه جدید و پیشرفته و همچنین امکانات رفاهی فراوان، به گزینهای مناسب در بازار سدانهای نیمه لوکس تبدیل شده است.
چندی پیش شاهد پیش فروش این خودرو توسط ایرانخودرو بودیم که پس از گذشت زمانی کوتاه، اولین سری از این خودرو به مشتریان تحویل داده شد. حال با آمدن این خودرو به خیابان، مجددا شاهد پیش فروش شرایطی پژو 508 از سوی ایران خودرو هستیم که این موضوع نشان میدهد بازار از این محصول استقبال کرده و همچنان ظرفیت واردات این خودرو به کشور موجود است. از طرفی رقیب هموطن 508 یعنی رنو تلیسمان، توانسته ظرف مدت حدودا یک سال و نیم در بازار ایران جایگاه نسبتا ثابت و پایداری را برای خود بدست آورد. این دو خودرو از نظر امکانات رفاهی و کلاسبندی در یک سطح قرار میگیرند اما در برخی از جزئیات از جمله مشخصات فنی پیشرانه تفاوتهای اندکی با یکدیگر دارند.
اما نکته قابل توجه تفاوت قیمت چشمگیری است که میان این دو گزینه در بازار وجود دارد. رنو تلیسمان فول E3 در بازار آزاد این روزها قیمتی حدود 200 تا 212 میلیون تومان دارد، این درحالی است که پژو 508 فول آپن در بازار آزاد قیمتی حدود 170 تا 180 میلیون تومان دارد. همچنین با کمی جستجو در آگهیهای اینترنتی و نمایشگاههای سطح شهر، میتوان نمونههای کمکارکرد این خودرو را مشاهده کرد که با افت قیمت چند میلیون تومانی برای فروش گذاشته شدهاند. به عنوان مثال نسخه فول GT Line این خودرو با کارکرد 3500 کیلومتر، قیمتی حدود 167 میلیون تومان دارد. این درحالی است که رنو تلیسمان با مشخصات مشابه قیمتی حدود 197 میلیون تومان دارد. حال باید دید در ادامه با آمدن این خودرو روی خط تولید ایرانخودرو، تغییری در قیمتگذاری و همچنین شرایط پژو 508 در بازار ایجاد میشود یا خیر؟/خودروبانک