پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
یک فعال صنفی حوزه بازار سیمکارتهای تلفن همراه با اشاره به تب تند افزایش قیمت سیمکارتهای رند در بازار گفت که در برخی از موارد برخی از مشتریان حتی قبل از مراجعه به بازار با شمارهای که مدنظر دارند تماس میگیرند و نسبت به خرید آن شماره اظهار تمایل میکنند.
کد خبر: ۲۱۰۶۲
تیتر 20 - افشار فروتن - فعال صنفی حوزه بازار گوشی و سیمکارت - با بیان این که در ابتدا همه قیمتهای سیمکارتهای تلفن همراه یکسان بود، اضافه کرد: اما این بازار متقاضیان بود که قیمتها را تغییر داد. با توجه به این که هر شمارهای منحصر به فرد است و هیچ مشابهی ندارد، بنابراین تنها سلیقه و تقاضای مصرف کننده است که عامل نهایی تعیین قیمت است.
وی با بیان این که قیمت گران یک سیمکارت هیچ مزیت کارکردی بیشتری ندارد، ادامه داد: قطع ارائه سیمکارتهای با کدهای قدیمیتر باعث شد تا تقاضا برای استفاده از این سیمکارتها بیشتر و قیمت آنها گرانتر شود. تقاضا نیز متاثر از مباحث تجملاتی و حتی بورسی سیمکارتهای تلفن همراه است.
این فعال صنفی بازار سیمکارت با بیان اینکه بعد از دورهای، اپراتورهای تلفن همراه نیز به این تب بازار دامن زدند، گفت: زمانی که برای اولینبار یکی از اپراتورهای اصلی ارائه دهنده سیمکارت به برگزاری مزایده برای فروش سیمکارتهای اصطلاحا "رند" خود اقدام کرد، افزایش قیمت سیمکارتهای رند شکلی رسمی به خود گرفت و تثبیت شد.
فروتن با توضیح شیوههای مختلف متقاضیان برای پیدا کردن شمارههای مدنظر خود، اظهار کرد: در برخی از موارد متقاضیان برای تهیه شماره مورد نظر خود به بازار مراجعه میکنند اما در برخی از موارد مشتریان حتی قبل از مراجعه به بازار با شمارهای که مدنظر دارند، تماس میگیرند و نسبت به خرید آن شماره اظهار تمایل میکنند.
وی در نهایت با مقایسه بازار سیمکارت در ایران و دیگر کشورها، اظهار کرد: سیمکارت در کشورهای دیگر صرفا یک جنبه کارکردی دارد در حالی که در کشور ما حالا تبدیل به یک بازار شده است که محصولات لوکس جدای از جنبه کارکردی آنها مدنظر است./ایسنا