چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 15
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۰

تیتر20 - مهدیس فرقانی - برخی از سازنده ها و همچنین یکسری از طراحان سازه ها در بازار مسکن با ارائه کارهای قوی از لحاظ رعایت و اجرای استانداردها و لاکچری بودن واحدهای مسکونی ، کارنامه درخشانی را به عنوان " معرفی توانایی خود در بازار ساخت واحدهای لوکس و سوپر لوکس مسکن " در منطقه یک تهران به جا گذاشته اند و این کارنامه موفق در حرفه کاری این دسته از فعالان بازار مسکن باعت شده است تا خریداران و سرمایه گذاران بدون هیچ شک و شبه ای ، خرید و مشارکت با آنها را بپذیرند.
بررسی ها در بازار ساخت و ساز واحدهای مسکونی لوکس و یا لاکچری در منطقه یک تهران از طریق بنگاه های املاک نشان می دهد که سازندهای معروف و کارنامه دار علاوه بر سرمایه گذاری به صورت انفرادی در بازار ساخت و ساز گاهی هم با یک یا تعدادی سرمایه گذار در حوزه ساخت و ساز همکاری می کنند.
نکته جالبی که درباره مشارکت این دسته از سازنده ها با سرمایه گذاران دیگر می توان اشاره کرد ، این مساله است که آنها با هر شخص سرمایه گذاری اقدام به مشارکت نمی کنند چراکه آنها فقط با سرمایه گذارانی که معتبر و شناخته شده هستند همکاری می کنند که تعداد آنها بسیار محدود است.
یکی از سازنده های بنام و به اصطلاح " کاردرست " بازار مسکن منطقه یک تهران ، " دکتر کاووسی " است که از 10 سال پیش تا به الان پروژه های مطرحی را به بازار واحدهای لوکس ارائه کرده است.
وی بطور معمول در سال 2 تا 3 پروژه را در بازار ساخت و ساز در دست می گیرد و برای هر پروژه از تعدادی مهندس ( 4نفر ) به منظور حضور ثابت برای زمان اجرای پروژه از ابتدا تا انتها ، تعیین می کنند تا با برنامه ریزی این چنینی بتواند بر تعداد پروژه ای که بطور همزمان در حال اجرا هستند نظارت کنند و مجبور نباشند تا تمام وقت خود را تنها هزینه اجرای یک پروژه کند.
شاید عده ای تصور کنند اجرای یک پروژه نیازی به سرکشی تمام وقت در ساعت های کاری نداشته باشد اما " وسواس و اهمیت " این دسته از سازنده ها باعث بخشی از موفقیت آنها در حرفه کاری شان شده است پس این موضوع از نظر آنها امری مهم تلقی می شود.
استفاده از مصالح درجه یک و با کیفیت و کارائی لاکچری واحدهای مسکونی از جزیئات کارنامه این سازنده است.
یک بنگاهدار درباره سرمایه گذاری کاووسی ، برای ساخت یک پروژه آپارتمان مسکونی 10 طبقه گفت : هر واحد 600 متر مربع است و قیمت قطعی فروش هر متر مربع 20 میلیون تومان تعیین شده است با این حساب 120 میلیارد تومان ، سرمایه ای است که با فروش واحدهای این آپارتمان 10 طبقه ای نصیب این سازنده می شود.
از طرف دیگر " مهندس شکیبا " هم سازنده معروف دیگری در منطقه یک تهران است که سالانه یک یا دو پروژه ساخت را انتخاب می کند.
کارنامه کاری وی نشان می دهد که این سازنده تمایل به ساخت برج های مسکونی بیش از 11 طبقه را دارد و ناگفته نماند که وی برخی اوقات با شرکای خود فعالیتش را در بازار ساخت و ساز از سر می گیرد.
20 میلیون تومان ، قیمت پیشنهادی پیش فروش هر متر مربع از تعداد محدودی واحد مسکونی یک برج در محله نیاوران است که توسط سازنده آن یعنی " مهندس شکیبا " اعلام شده است.
در کنار سازنده های بنام همانطور که در ابتدای گزارش اشاره شد ، تعدادی از طراحان که طراحی نمای داخلی و بیرونی سازه ها را بر عهده می گیرند ، هستند که آنها هم در حوزه فعالیت خود افراد شناسنامه داری در بازار مسکن هستند همچون " فرزاد دلیری ".
" فرزاد دلیری " طراحی توانا در اجرای نماهای کلاسیک است که همیشه در سازه های خود نشانه ای از هنر خود به جا می گذارد.
مجزا بودن سالن نشیمن و پذیرایی با در نظر گرفتن تعدادی پله ( یکدست نبودن این دو سالن ) ، طراحی یک ضلع دیوار سالن نشیمن با آجر سفید رنگ و استفاده از چند ردیف سنگ و نمای رومی برای نمای بیرونی سازه جزو شناسه کاری این طراح بشمار می آید.
یکی از مشاوران املاک در منطقه یک تهران درباره نحوه محاسبه دستمزد توسط این طراح برای طراحی یک ملک ، اظهار کرد : متراژ ملک ، موقعیت محلی ملک و سازنده آن تعیین کننده دستمزد خواهد بود.
برای مثال: وی برای طراحی نمای داخلی و بیرونی یک ملک 1500 متری در محله ای از شمال تهران ، 500 میلیون تومان دستمزد تعیین کرده است و به نقل از مشاور املاکی این طراح ، متری 200 هزار تا 500 هزار تومان بازه تعیین قیمت برای محاسبه دستمزد در نظر می گیرد.
ممکن است گزینه " سازنده " که برای " فرزاد دلیری " گزینه ای تاثیرگذار در محاسبه دستمزد است ، تعجب برانگیز باشد اما جالب است بدانید این دسته از طراحان حاضر به همکاری با هر مالکی که سازنده ملک شان گمنام ( در بازار ساخت و ساز حرفه ای نیستند یا شناسه کاری ندارند ) هستند ، نمی شوند.
توجیه دیگری که این دسته از طراحان برای سازنده ای که قرار است ملکی که آنها طراحی کرده اند را بسازد ، عنوان می کنند : تاثیر اسم و رسم سازنده بر " مدت زمان فروش " و همچنین بر " قیمت فروش " است زیرا در شناسه سازه هایی که علاوه بر طراح شان از سازنده های بنام ، اسم برده شود بدون فوت وقت و با بالاترین قیمت پیشنهادی ارزنده به فروش می رسند.
طراحان دیگری همچون " غلامپور " و " نیکبخت " ، فعالانی هستند که طراحی مدرن انجام می دهند نمونه ای از تکنیک همیشگی آنها استفاده از نرده های فرفوژه در تراس ها و درب های ورودی سازه ها است.
در این میان موضوع جالبی که برخی از فعالان بازار مسکن درباره طراحان موفق از جمله " غلامپور و نیکبخت " تاکید دارند ، این است که برخی از آنها فقط نقشه طراحی را در اختیار قرار نمی دهند بلکه مصالح ، اقلام و اجناس مورد نیاز برای اجرای طرح باید تحت نظر طراح مذکور خریده شود تا وی شروع اجرای پروژه طراحی را تایید کند چراکه آنها با مصالح نامرغوب و بی کیفیت هرگز سابقه خود را به خطر نمی اندازند.

 

ارسال نظرات
موضوعات روز