پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
صنعت خودروسازی یکی از محرکهای اصلی رشد اقتصادی چین بوده است که از سال ۲۰۱۵، این کشور بزرگترین تولیدکننده خودرو جهان بوده و تقریبا ۲۵ درصد از کل تولید خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است.
کد خبر: ۲۴۸۲۸
تیتر20 - صنعت خودروسازی یکی از محرکهای اصلی رشد اقتصادی چین بوده است که از سال ۲۰۱۵، این کشور بزرگترین تولیدکننده خودرو جهان بوده و تقریبا ۲۵ درصد از کل تولید خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است. بهدلیل جمعیت فراوان این کشور، بخش اعظمی از افراد توانایی رانندگی و خرید خودرو دارند که باعث شده تا در سال گذشته، ۲۴.۷۲ میلیون اتومبیل سواری در چین فروخته شود. اما کدام خودروسازان بزرگترین سهم را در این بازار را دارند؟
مقام اول: فولکس واگن (۳.۱۴ میلیون فروش در سال ۲۰۱۷)
این کمپانی در چین طرفداران فراوانی دارد و از دهه ۱۹۸۰، فولکس واگن به صورت بسیار جدی به سرمایهگذاری مشترک در چین پرداخته است. بنظر میرسد مشکلات فولکسواگن در چین اهمیتی ندارد و آنها همچنان علارغم مشکلات جهانی این برند، بهخرید خودروهای فولکسواگن علاقه دارند.
مقام دوم: هوندا (۱.۴۲ میلیون فروش در سال ۲۰۱۷)
فروش خودروهای هوندا در چین سالانه به میزان ۱۸.۵ درصد رشد داشته. طول نخواهد کشید تا چین به عنوان قویترین بازار هوندا، جایگزین ایالات متحده شود چرا که در سال ۲۰۱۷، در حدود ۱.۴۲ تا ۱.۴۹ میلیون دلار فروش بهنفع آمریکا بوده است.
جایگاه سوم: جیلی (۱.۲۵ میلیون فروش در سال ۲۰۱۷)
گروه خودروسازی جیلی را عمدتا به عنوان مالک ولوو و لوتوس میشناسند که در بریتانیا فعالیت فراوانی دارد اما خانه، اتومبیلهای Geely در کشور چین است که توانست فروش خود را تا ۶۱ درصد افزایش دهد.
جایگاه چهارم: بیوک (۱.۲۲ میلیون فروش در سال ۲۰۱۷)
بیوک از سال ۱۹۹۰ بهوسیله جنرال موتورز وارد چین شد و خودروهای مارک اوپل این شرکت فروش بالایی را بهخود اختصاص دادند.
رتبه ۵: تویوتا (۱.۱۴ میلیون فروش در سال ۲۰۱۷)
فروش کراساوورها در چین بسیار زیاد است و این مقدار در سال ۲۰۱۷ در حدود ۱۳ درصد رشد داشته است. بهنظر میرسد خودروهای شاسیبلند تویوتا تنها خودروهایی هستند که توانایی رقابت با سدانهای محبوب در چین را دارند. فروش خودروهای تویوتا در سال ۲۰۱۶، حدود ۶ درصد رشد داشته که همین عامل چین را به بازاری مطمئن برای این کمپانی تبدیل کرده است.
رتبه ۶: نیسان (۱.۱۲ میلیون فروش در سال ۲۰۱۷)
اکثر خودروهایی که باعث شدند این برندها، بعنوان پرفروشهای چین مطرح شوند، در کارخانه های محلی تولید میشوند و نیسان نیز محصولات خود را با همکاری دانگفنگ تولید میکند.
رتبه هفتم: چانگان (۱،۰۶ میلیون فروش در سال ۲۰۱۷)
سال ۲۰۱۷ برای چانگان چندان خوب نبود، زیرا این کمپانی ۸ درصد کاهش فروش داشته است. چانگان خودروهای جدید خود را با هدف بهتر شدن اوضاع و کسب سهمیه بخشی از بازار اروپا عرضه میکند.
رتبه هشتم: بااوجون (۱،۰۲ میلیون فروش در سال ۲۰۱۷)
این کمپانی زیرمجموعه سایکموتور چین محسوب میشود که با همکاری جنرالموتورز تاسیس شده و با تولید شاسیبلندهای جذاب توانست فروش خود را تا ۳۴ درصد افزایش دهد.
مقام نهم: هاوال(۸۴۴.۹۵۵ فروش در سال ۲۰۱۷)
Haval، تولیدکننده خودروهای SUV و زیرمجموعه گریتوال است که در سال ۲۰۱۷ کاهش ۹ درصدی فروش را تجربه کرد. هاوال بدنبال رقابت با جیپ و لندروور در جهان است اما رقابت با این خودروسازان کار سادهای نیست.
مقام دهم: فورد (۸۳۹،۸۱۵ فروش در سال ۲۰۱۷)
فروش فورد تقریبا ۱۲ درصد رشد داشته است. خودروهای این برند بیشتر بعنوان محصولات مناسب اسکورت شناخته میشوند و شاسیبلندهای این برند بیشتر محبوب افراد خاص هستند./چرخان