تیتر20 - برند کاله، در فهرست 50 برند برتر جهان قرار گرفت و در عین حال عرضه محصول ماست این برند، به طور رسمی در قفسه های یکی از معتبرترین سوپرمارکت های خاورمیانه، در دوبی شروع شد.
این برند ایرانی که در حال حاضر در کنار 50 برند غذایی برتر جهان قرار گرفته و در همان حال توانسته، به عنوان یکی از 10 برند برتر جهان اسلام نام خود را ثبت کند، در حالی به این مهم دست یافته است که با رقبایی بزرگ مانند «دنون»، «نستله»، «مگی»، «ام و ام»، «کلاگز»، «لییز»، «ریگلیز»، «کنور»، «نوتلا» و... رقابت می کند.
کاله که در تازه ترین فهرست جهانی برند های مواد غذایی دنیا، رتبه 48 را دارد در لیست سال گذشته حائز رتبه 50 بوده است.
بر اساس اعلام سایت خبری غذای استرالیا (Australian Food News) و بر اساس بازارسنجیهای شرکت بینالمللی تحقیقات بازار یورو مانیتور (Euromonitor)، برند کاله در کنار برندهایی شناختهشده جهان حضوری جدی را تجربه می کند و این مهم می تواند به افزایش اعتبار «ساخت ایران» به طور کلی منجر شود.
گروه صنایع غذایی سولیکو، فعالیت خود را در سال 1352 با اخذ نمایندگی شرکتهای خارجی آغاز و پس از آن در سال 1356 تولید فراوردههای گوشتی را در یک کارگاه کوچک همبرگرسازی در تهران آغاز کرد و سپس اقدام به توسعه صنعت غذای بستهبندیشده در ایران کرد.
این برند در حال حاضر، با تولید بیش از 3 هزار تن فراورده های غذایی نقش مهمی در تأمین سبد غذایی مصرفکننده ایرانی و کشورهای حوزه خلیجفارس، آسیای میانه و اروپای شرقی دارد.
بر این اساس، آغاز حضور ماست سون کاله در بزرگترین و معتبرترین فروشگاه های زنجیره ای بین المللی نظیر «کارفور» دوبی و اربیل کردستان عراق بیانگر آغاز دوره شکوفایی برای برند های ایرانی در دوران پس از تحریم و شکل گیری دوران جدید اقتصادی ایران است.