پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
در میان سهم هر يك از شركت هاي PSP از تعداد تراكنش هاي كارتخوان هاي فروشگاهي به تفكيك استانهاي كشور در ارديبهشت ماه 1397 شرکت «به پرداخت ملت» وابسته به بانک ملت هم در بخش بیشترین تعداد و هم در بخش بالاترین میزان تراکنش از نظر مبلغ، در رتبه نخست بین تمامی شرکتهای رقیب ایستاده است.
کد خبر: ۲۶۵۸۷
تیتر 20- كارتخوان فروشگاهي به سبب تعدد ابزار و نيز تعداد و مبلغ تراکنش ها اهمیت ویژه ای نسبت به سایر ابزارهای پذیرش در شبكه پرداخت الكترونيك كارتي دارد.
به همين علت عموما در گزارش هایی که شاپرک منتشر می کند به طور ويژه عملكرد كارتخوان فروشگاهي شركتهاي ارائه دهنده خدمات پرداخت بررسي ميشود.
تحلیل داده ها و اطلاعت آماری در گزارش جدید شاپرک نشان می دهد که در میان سهم هر يك از شركت هاي PSP از تعداد تراكنش هاي كارتخوان هاي فروشگاهي به تفكيك استانهاي كشور در ارديبهشت ماه 1397 شرکت «به پرداخت ملت» وابسته به بانک ملت هم در بخش بیشترین تعداد و هم در بخش بالاترین میزان تراکنش از نظر مبلغ، در رتبه نخست بین تمامی شرکتهای رقیب ایستاده است.
بر اساس این اطلاعات، در مجموع شركتهاي به پرداخت ملت، پرداخت الكترونيك سامان و آسان پرداخت پرشين بيشترين سهم از تعداد تراكنش هاي كارتخوان فروشگاهي را در اكثر استان هاي كشور داشته اند و شركت به پرداخت ملت تقريبا در تمام استانها، با اختلاف نسبت به ساير شركتها بیشترین سهم را از تراكنشهاي كارتخوان فروشگاهي داراست.
در گزارش جدید شاپرک در ارديبهشت ماه این سه شركت مجددا به رقمي بالاتر از يك در شاخص اثربخشي دست يافته اند. دارا بودن عدد بالاتر از يك در شاخص اثربخشي به اين معناست كه جذب تراكنش هاي اين شركتها بر روي كارتخوانها، بيشتر از سهم تعداد كارتخوانهايشان از كل كارتخوانهاي كشور بوده است. به عبارت ديگر نحوه توزيع كارتخوانهاي فروشگاهي اين شركتها به گونه اي بوده كه در جذب بيشتر تراكنشها به نسبت ساير شركتها موفق تر عمل نموده اند.
در بخش بانک های پذیرنده نیز بانك ملت با سهم 59/27 درصدي از تعداد تراكنشها و سهم 08/24 درصدي از مبلغ تراكنشها، همچنان با اختلاف زياد، بالاترين سهم از پذيرش تراكنشهاي بازار را به خود اختصاص داده و در جايگاه نخست در بين تمامی بانكهاي پذيرنده قرار گرفته است.
همچنین ، بالاترين سهم تعدادي از تراكنشهاي ابزار كارتخوان فروشگاهي پس از بانک ملت به بانكهاي ملي ايران،كشاورزي و صادرات در رتبه های دوم تا چهارم تعلق دارد.
بالاترين سهم مبلغي نیز از تراكنشهاي ابزار كارتخوان فروشگاهي به ترتیب به بانكهاي ملت، صادرات ايران، ملي و كشاورزي اختصاص داشته است.