يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 12
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۰
"تیتر20" ویژگی های باشگاه مشتریان "بانک ایران زمین" را بررسی می کند؛
بانک ایران زمین از اسفندماه سال 94 با راه اندازی باشگاه مشتریان سعی کرده تجربه جدیدی در این حوزه و نیز لمس بانکداری دیجیتال به مشتریان خود عرضه نماید و علاوه بر امکاناتی که در داخل باشگاه برای مشتریان بانکی خود فراهم کرده نگاه ویژه ای نیز در راستای بازاریابی هرچه بیشتر به صاحبان کسب و کارهای ایترنتی در فضای وب داشته است.
کد خبر: ۲۶۵۹۵
باشگاه مشتریان بانک ایران زمین

تیتر 20 - در سالهای اخیر رقابت بر سر جذب مشتریان و در ادامه، حفظ آن‌ها به توسعه استراتژی‌های بازاریابی رابطه‌ای منجر شده است. 

شرکت‌هایی که برنامه‌ای برای توسعه کسب و کار خود دارند، ابزارهای مختلف بازاریابی را برای جذب و در ‌‌نهایت حفظ مشتریان به کار می‌بندند که یکی از این ابزار‌ها، باشگاه مشتریان است. 

رویکرد عمده در این پارادایم بازاریابی، عبارت است از جذب مشتریان و ایجاد وفاداری در آن‌ها به وسیله فراهم کردن ارزشهایی فرا‌تر از ارزشهای ذاتی کالا‌ها یا خدماتی که به آن‌ها عرضه می‌شود‌. 

باشگاه‌های مشتری از جمله ابزارهای جامع استراتژیک هستند که شرکت‌ها برای حفظ کردن مشتری از آن‌ها استفاده می‌کنند و هدف اصلی آن ها ، افزایش دانش سازمان درباره مشتری است و از زمانی که مشتری در باشگاه ثبت نام می‌کند، به دنبال هر تماسی که با او برقرار می‌شود، سازمان، اطلاعات مفصلی در مورد موقعیت شخصی اعضاء، علایق و ساختار تقاضای آن‌ها دریافت می‌کند. 

تعامل مشتری برای عضویت در باشگاه به این امر بستگی دارد که آیا باشگاه مزایای متمایزی به او ارائه می‌دهد یا نه.

در عرصه بانکداری دیجیتال، طی سال های اخیر بانک ها به ضرورت و اهمیت وفادارسازی مشتریان خود بیش از بیش وقوف توجه نموده اند و عمدتا با ایجاد باشگاه مشتریان سعی در سرمایه گذاری مطلوب و منطقی در این عرصه داشته اند که به عنوان یکی از نمونه های موفق در این زمینه می توان به باشگاه مشتریان بانک ایران زمین اشاره کرد.

بانک ایران زمین از اسفندماه سال 94 با راه اندازی باشگاه مشتریان سعی کرده تجربه جدیدی در این حوزه و نیز لمس بانکداری دیجیتال به مشتریان خود عرضه نماید و علاوه بر امکاناتی که در داخل باشگاه برای مشتریان بانکی خود فراهم کرده نگاه ویژه ای نیز در راستای بازاریابی هرچه بیشتر به صاحبان کسب و کارهای ایترنتی در فضای وب داشته است. 

یکی از رویکردهای مثبت طراحان این سرویس، ارائه وب‌سرویس‌های باز باشگاه مشتریان بانک ایران‌زمین است که این امکان را برای توسعه‌دهندگان فضای کسب‌وکار دیجیتال فراهم می کند تا امتیاز اعضای این باشگاه، خارج از محیط باشگاه نیز قابلیت هزینه شدن داشته باشد. 

به عبارتی این امکان وجود دارد که توسعه دهندگان کسب و کار دیجیتال، امتیاز مشتریان بانک ایران زمین را در محیط های نرم افزاری، اپلیکیشن و گیم خود بکار گیرند و بانک امتیازهای جمع آوری شده توسط توسعه دهنده را تسویه خواهد کرد.

 عدم دریافت کارمزد و تسویه حساب آسان و سریع که بانک ایران زمین بر آن تاکید دارد، می تواند یکی از گزینه های جذاب برای ارائه دهندگان سرویس و محصولات در فضای وب باشد.

این سرویس که در حال حاضر با عنوان «بسته های غیرنقدی» به مشتریان باشگاه ارائه می شود امکان استفاده از امکانات و بسته های ویژه ایی که شرکتها و فروشگاه های بزرگ آنلاین ارائه کرده اند، را برای مشتریان باشگاه فراهم می سازد.

مفهوم نو و جذاب دیگری که در حال حاضر در باشگاه مشتریان بانک ایران زمین خلق شده مفهوم «پوینت دیجیتالی» است و حتی امکان مبادله ی این پوینت ها در درگاه دیجیتال این بانک فراهم شده است. 

به گفته فرهاداینالوئی، معاونت فن‌آوری اطلاعات بانک ایران زمین فرض کنید که شما در باشگاه مشتریان ایران زمین حضور دارید و بر اساس این یک سری پوینت و امتیاز می گیرید.

 این امتیازات قاعدتاً بر اساس قوانین کشور ما و بر اساس قوانین بانک مرکزی امکان تبدیل شدن به پول نقد را ندارند اما بانک ایران زمین یک مفهومی را ایجاد کرده مثل درگاه دیجیتال که مشتریان باشگاه این امکان را دارند که محصولاتی را که خودشان دارند بین هم دیگر به اشتراک بگذارند و به هم دیگر بفروشند و در مقابل آن این پوینت های دیجیتالی را با هم مبادله کنند.

در پایان ذکر این نکته ضروری است که رویکرد بانک ایران زمین در این عرصه به عنوان یکی از بانک های خصوصی و نوپا در صنعت بانکداری کشور، رویکردی نو و مطلوب است که می تواند زمینه دستیابی هرچه بیشتر به مفهوم رضایتمندی مشتریان، ایجاد مشتریان وفادار و نیز ورود به عرصه هایی نو در بانکداری نوین را رقم بزند.

ارسال نظرات
موضوعات روز