دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 20
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
تیتر20 سیستم بانک آفیسر بانک ملی را بررسی می کند؛
خدمات متنوع بانکداری دیجیتال امروزه بازوی پرقدرتی برای هر بانک در جذب مشتری و منابع ارزان قیمت به شمار می رود، چیزی که بانک ها امروزه به شدت به آن نیازمندند.
کد خبر: ۲۷۹۹۱
بانک ملی برای مشتریان ویژه مشاور می گیرد!

تیتر 20 - امروزه با پیشرفت های سریع و متنوع تکنولوژی و گشایش دروازه های بانکداری دیجیتال در صنعت بانکداری، سه اصل سرعت، دقت و امنیت، شاخص های تعیین کننده میزان موفقیت فعالان این صنعت هستند و هر بانکی که بتواند با تضمین دقت و امنیت در ارائه خدمات نوین بانکداری پیشتاز باشد، قطعا می تواند در این عرصه متمایز از دیگران جلوه کند.

خدمات متنوع بانکداری دیجیتال امروزه بازوی پرقدرتی برای هر بانک در جذب مشتری و منابع ارزان قیمت به شمار می رود، چیزی که بانک ها امروزه به شدت به آن نیازمندند.

گرچه در دوران نوسانات شدید اقتصادی سرمایه گذاری برای ارائه خدمات نوین الکترونیکی مثل راه رفتن بر لبه یک تیغ است و باید در خصوص شناسایی نیاز بازار و کیفیت سرویس دهی برای هر خدمت جدید، مطالعات دقیقی صورت بگیرد که البته به نظر می رسد با رشد سریع تکنولوژی های مالی و بانکی در دنیا، کشور ما هنوز راه درازی برای رسیدن به نمونه های موفق و پیشرفته در عرصه بانکداری جهانی دارد. 

چرا که امروزه دنیای مدرن از بانکداری الکترونیک نیز عبور کرده و اکنون وارد دنیای بانکداری دیجیتال به معنای واقعی خود شده است، چیزی که هنوز در کشور ما بیشتر در حد شعار باقی مانده است و باید در این موضع شتاب و جدیت بیشتری به خرج داد.

البته در این میان طی یکی دوسال گذشته برخی از بانکها این خطر و تغییر پارادایم را در مدل بانکداری خود جدی گرفتند و به نحو فعالانه ای وارد عرصه مطالعه و به روز رسانی سرویس ها و خدمات بانکداری مدرن شده اند. 

بانک ملی ایران نیز که یکی از بانکهای قدیمی و پرسابقه کشور هم هست طی این مدت با سرویس های جدیدی که نمونه ای در میان سایر بانک های ایرانی ندارند وارد این عرصه شده که از این میان می توان به سرویس بانک آفیسر بانک ملی اشاره کرد.

 با توجه به اینکه امروزه بهره مندی مشتریان بانک ها از خدمات بانکی بدون حضور در شعبه تبدیل به یک اولویت در انتخاب شده و ارائه سرویس های بیشتر و بسته های کامل تر برای بهره گیری از این نوع خدمات برای بانک ها تبدیل به یک ضرورت شده است، پیشگامی بانک ملی در ارائه سرویس ارزشمند بانک آفیسر که در شعب بانکهای بزرگ و معتبر در دنیا مرسوم است یک ویژگی ارزشمند بوده و قطعا مزیت غیرقابل انکاری در میان شبکه بانکی کشور محسوب می شود.

به گفته مسئولین بانک ملی، این طرح که آن را به عنوان انقلابی در نظام بانکی کشور می دانند، حاصل مطالعات کارشناسی بر روی بانک های بزرگ و معتبر جهان و برنامه نویسی های دقیق متخصصین شرکت داده ورزی سداد است، که رابط های بانک در «بانک آفیسر» را از میان کارمندان نخبه و توانمند خود انتخاب و پس از سپری کردن دوره های آموزشی و فنی لازم، این نیروها به منزله  «اکانت آفیسر» ویژه مشتری، رابط میان شعبه و مشتری شده و موظف اند تا تمام نیازهای مشتری را از مشاوره تا رسیدگی به امورات بانکی انجام دهند.
 
همچنین«اکانت آفیسر»  موظف است اطلاعات و کمک های لازم را به سرعت و با اطمینان کامل در اختیار مشتری بگذارد که این ارتباط از طریق پیامرسان «بله» انجام می شود و در پایان هر بار ارتباط میان مشتری و «اکانت آفیسر» ، مشتری می تواند به چگونگی خدمت رسانی این «اکانت آفیسر» امتیاز بدهد.

در سرویس بانک آفیسر در هر ساعت از شبانه‌روز، نیازهای بانکی مشتری از مشاوره گرفته تا رسیدگی به امور بانکی، بدون مراجعه حضوری به شعبه و فقط از طریق پیام‌رسان بله انجام می‌شود. بانک ملی با ارائه خدمت بانک آفیسر در شعب خود، به هر مشتری اکانت آفیسر ویژه‌ای اختصاص می‌دهد که با فعال شدن این اکانت خدمات نظیر افتتاح حساب، صدور و تحویل ابزار برداشت، واریز و برداشت، دریافت و وصول چک، درخواست تسهیلات، صدور چک تضمین‌شده و رمزدار ارائه می شود.

همان طور که اشاره شد همه این خدمات غیر حضوری و ارتباط با اکانت آفیسر ها بر بستر پیامرسان مالی بله صورت می گیرد و در واقع فاصله مشتری با شعبه به اندازه فاصله او با گوشی تلفن همراه خود خواهد بود.

البته در پایان ذکر این نکته ضروری است که با توجه به اینکه این سرویس در برخی شعب و صرفا به «مشتریان ویژه» بانک ارائه می شود، یکی از ضعف ها و اشکالات آن را می توان شفاف نبودن چگونگی شناسایی این مشتریان ویژه برای بهره مندی از سرویس بانک آفیسر برشمرد.

نکته دیگر اینکه در حال حاضر این سرویس تنها در شعب محدودی به مشتریان ارائه می شود که جا دارد بانک ملی طرحی برای فراگیری آن ارائه نماید.

بانک ملی برای مشتریان ویژه مشاور می گیرد!




ارسال نظرات
موضوعات روز