پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
با توجه به تغييرات رخ داده در حوزه تکنولوژي و بکارگيري بيش از اندازه آن در برخي از امور، متاسفانه امروزه شاهد آن هستيم که روابط عموميها در برخي از سازمانها به دنبال استفاده بيش از اندازه و غيراصولي از اين ابزارها هستند.
کد خبر: ۳۳۰۰۵
تیتر20 - سعيد معادي مشاور مديرعامل و مدير امور روابطعمومي و حوزه مديريت بانک توسعه تعاون در گفتوگو با ستاد خبري چهاردهمين همايش روابطعمومي الکترونيک با بيان اين مطلب افزود: با توجه به تحولات ذکر شده، فعالان حوزه روابطعمومي با ايجاد رقابت به دنبال افزايش سهم خود در استفاده از ابزارها و تکنولوژيهاي نوظهور هستند و در اين بين متاسفانه شاهد آن هستيم که پديدهاي با عنوان لوکسگرايي در روابطعمومي در حال گسترس است.
معادي در ادامه با بيان اينکه در اين فضا روابطعموميها نيازمند بهرهمندي از ديد و محتواي عميق در طراحي نقشه راه خود هستند، ادامه داد: در روابطعمومي امروزي سرعت تغيير در سخت افزارها و ابزارها بسيار بيشتر از سرعت تغيير در ديدگاهها و نقطهنظرات بوده و اين امر موجب آن شده تا روابطعموميها علاوه بر اينکه اسير سرعت فضاي مجازي شوند، دقت و قدرت فکر کردن صحيح در برخي از امور را از دست بدهند.
مدير امور روابطعمومي و حوزه مديريت بانک توسعه تعاون ادامه داد: روابطعموميها نياز دارند تا اين سرعت را با هدف خود همسو و در يک راستا قرار دهند تا اين موضوع منجر به توليد پيام بدون محتوا نشود.
وي در ادامه با اشاره به اصل تناسب و سنخيت در رويکرد و کارکرد روابطعمومي که ميتواند با بهرهگيري از مولفه کارآيي و اثربخشي منتج به بهرهوري شود گفت: رويکرد روابطعمومي به ابزار نوين و نسل جديد رسانههاي اجتماعي اگر تلفيقي از کارايي و اثربخشي نباشد نميتواند بهرهوري را به دنبال داشته باشد و در اين بين رفتار و اقبال مردم و مشتريان به بازار رسانه، ميزان اعتماد و ياعدم اعتماد، رشد کمي و کيفي اين موضوع و يا مواردي از اين دست ميتوانند به عنوان يک شاخص براي اندازهگيري اين مهم و معيار موفقيت و عدم موفقيت تلقي شوند.
معادي در ادامه به رعايت اصل فاعليت و قابليت توسط روابطعمومي اشاره کرد و افزود: انجام هر فکر، تصميم، هر عمل و اجرا، مستلزم ايجاد ظرفيت و قابليت مرتبط با آن ميباشد و روابطعمومي به عنوان يک نهاد مدني جريانساز و يک رسانه اثرگذار ميبايستي با استفاده از قدرت ارتباطات، اطلاعات و سواد رسانهاي عهدهدار انجام اين امر خطير باشد.
وي ادامه داد: اين موضوع به معناي ايجاد قابليت همزمان و ظرفيتسازي تواماني در مجموعه روابطعمومي و مخاطبان است تا از اين طريق رشد و توسعه به صورت منطقي و هدفمند صورت بگيرد، چرا که در عصر رقابت در شبکههاي اجتماعي و ظهور و بروز رسانههاي مختلف، ماندگاري و مانايي روابطعمومي به تلاش براي ارتقاء و رشد هر دو گروه روابطعمومي و مخاطب وابسته است و دليل آن نيز در اين موضوع نهفته است که در صفحه ارتباط و بازار تبادل اطلاعات جايگاه بازيگران و نقش آفرينان بطور دائم در حال جابهجايي و تغيير است.
معادي در ادامه با اشاره به موضوع اخلاق عمومي و حرفهاي در روابطعمومي گفت: فعالان روابطعمومي ميبايست علاوه بر آشنايي با علومي همچون فلسفه، جامعهشناسي، روانشناسي و ادبيات، ضمن ايفاي نقش راهبري خود نسبت به فرهنگسازي در جامعه و سازمان اهتمام بورزند.
وي در پايان و در خصوص لزوم آموزش مداوم و مستمر کارکنان و فعالان روابطعمومي در بخشهاي مختلف گفت: تغييرات مداوم جوامع، انسانها و تکنولوژيهاي نوين لزوم آموزش فعالان بخشهاي مختلف کشور را به امري اجتنابناپذير تبديل کرده و در اين بين مديران روابطعمومي نيز ميبايست اين موضوع مهم و اثرگذار را به عنوان يکي از امور کليدي همواره مدنظر قرار دهند./پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه دایمی کنفرانس روابط عمومی