پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران * پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران
چری اگرچه در دور قبلی تحریمها ایران را ترک نکرد و توسعه محصول نیز داد، با این حال در تحریمهای جدید، رفتاری دیگر را در پیش گرفت.
کد خبر: ۳۳۷۴۴
تیتر20 - چری جزو اولین خودروسازان چینی است که به قصد توسعه بازار خود، در اواسط دهه ۸۰ راهی ایران شد و توانست خیلی زود محصولاتش را در سبد خرید ایرانیها قرار دهد.
قیمت پایین و مصرف سوخت مناسب و شرایط فروش متنوع، از اصلیترین دلایلی بهشمار میروند که جای پای چری را در ایران سفت و این شرکت را به بزرگترین عرضهکننده خودروهای چینی در کشور تبدیل کردند.
چری اگرچه در دور قبلی تحریمها ایران را ترک نکرد و توسعه محصول نیز داد، با این حال در تحریمهای جدید، رفتاری دیگر را در پیش گرفت. بنابر آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، چری در دیماه امسال حتی یک دستگاه خودرو را نیز در ایران مونتاژ نکرده است.
همچنین آمار تولید ۱۰ ماهه چری نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۴۰درصد کاهش را نشان میدهد. هرچند ظاهرا چری تمایل به رفتن از ایران ندارد، اما تحریمها کار این شرکت را برای ماندن سخت کرده است./دنیای اقتصاد