سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
تیتر20 بررسی کرد؛
هدیه کارت بانک ایران زمین، کارت های هدیه ای است که بدون شارژ اولیه هم در شعب این بانک و هم به صورت اینترنتی قابل تهیه است.
کد خبر: ۳۴۸۶۸
بانک ایران زمین کار را برای هدیه دهنده ها آسان کرد!/ کارت هدیه را بدون شارژ اولیه واینترنتی بخرید

تیتر20 - تا پیش از این رقابت در عرصه کارت های هدیه بانکی بر سر طرح این عبارت کلیشه ای بود که «کارت هدیه با مبلغ دلخواه»، ولی این صفت دلخواه، خیلی هم به دلخواه مشتری نبود. چرا که در شکل فعلی در عموم بانک ها اولا مشتری باید از طبقه بندی مبالغ موجود در بانک که عموما اعدادی بر مضرب 50 هزار تومان است رقمی را انتخاب کند، ضمن اینکه مجبور خواهد بود حتما در لحظه مراجعه به شعبه میزان مشخصی از مبلغ را برای کارت هدیه سفارش دهد و کارت شارژ شده با موجودی معینی را تحویل بگیرد، مبلغی که با توجه به شرایط مالی فرد در لحظه مراجعه به شعبه ممکن است چندان هم دلخواه و مورد نظر نباشد.

اما به تازگی بانک ایران زمین در زمینه کارت های هدیه ابداع تازه ای کرده که می تواند بازار کارت های هدیه در شبکه بانکی کشور را با توازن جدیدی به نفع این بانک تغییر دهد.

محمدحسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در خصوص تفاوت عمده کارت هدیه های جدید این بانک با کارت های هدیه ای که پیش از این در شبکه بانکی کشور وجود داشت می گوید: عموما کارت های هدیه ای که در شعب بانکی موجود است بر اساس درخواست مشتری بر اساس یک رقم ثابت که حداقل 20 هزار تومان و حداکثر تا سقف 500 هزار تومان است به صورت شارژ شده به مشتری تحویل می شود، اما در این سرویس جدید بانک ایران زمین که برای نخستین بار به طور مستقیم در شبکه بانکی کشور عرضه می شود، مشتری با مراجعه به هر یک از شعب بانک ایران زمین و انتخاب طرح دلخواه، صرفا با پرداخت مبلغ  6000 تومان بابت فیزیک کارت هدیه به صورت آنی کارت هدیه خود را تحویل می گیرد و در زمان مقتضی بر اساس نیاز و به مبلغ دلخواه تا سقف 500 هزار تومان به صورت اینترنتی شارژ می نماید.

وی تاکید دارد: ضمن اینکه بانک ایران زمین در خصوص تحقق اهداف مبتنی بر بانکداری دیجیتال، امکان ارائه این خدمت به صورت اینترنتی به مشتریان خود را نیز فراهم نموده است. 

یعنی افراد می توانند با مراجعه به سایت خرید هدیه کارت به نشانی giftcard.izbank.ir، و پرداخت 4500 تومان طرح مورد نظر خود را سفارش داده و در هر نقطه از کشور ظرف حداکثر 24 ساعت آن را تحویل بگیرند. با توجه به اینکه این سرویس به صورت متمرکز در مرکز نیست و در کل شعب پیاده سازی شده مشکلی برای تحویل به موقع این هدیه کارت ها در هیچ نقطه ای از کشور نیست.

چالش عدم درج مبلغ بر روی کارت های هدیه

البته با توجه به این که کارت هدیه جایگزین هدیه غیر نقدی است،گاهی به دلیل مشخص نبودن مبلغ کارت و یا درج نشدن این مبلغ بر روی کارت می تواند باعث سردرگمی هدیه گیرنده شده و در واقع دریافت کننده هدیه را به اندازه کافی خوشحال نکند.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در این خصوص معتقد است: درج یا عدم درج مبلغ بر روی کارتهای هدیه، یک موضوع کاملا سلیقه ای در بین افراد مختلف است. البته این امکان در حال حاضر برای کارت‌های هدیه عادی در صورت درخواست مشتری وجود دارد، ضمن اینکه در آینده در بسته بندی‌های هدیه کارتهای جدید این امکان می‌تواند در صورت تمایل مشتری ایجاد گردد. 

وی افزود: با توجه به اینکه محدودیت های زمانی کارت های هدیه قبلی در این طرح جدید وجود ندارد و امکان شارژ کارت در مبالغ متنوع فراهم است، ضمن اینکه روند پرشتاب زندگی در عصر دیجیتال این نیاز به تهیه کارت های هدیه در زمان های غیر اداری و به صورت اینترنتی را بیش از هر زمان دیگری بیشتر کرده است، قطعا این سرویس یکی از امکاناتی است که جای خالی آن تا پیش از این در شبکه بانکی احساس می شد و بر همین اساس تاکنون استقبال خوبی هم از آن شده است.

همچنین امکان ارائه کارت های هدیه به طور سازمانی با طرح های اختصاصی و ویژه، یکی دیگر از جنبه های رقابتی در هدیه کارت های بانک ایران زمین است. فراهم سازی این امکان که شرکت ها و سازمان های مختلف بتوانند به طور اختصاصی با مبالغ متنوع و متغیر و حتی نشان تجاری خود، از این کارت‌ها استفاده کنند، یکی دیگر از بخش هایی است که بانک ایران زمین در این طرح مورد توجه قرار داده است و یک امکان سازمانی منحصر به فرد است. ضمن اینکه برای عموم مشتریان امکان استفاده از طرح های اختصاصی سفارشی بر روی کارتهای هدیه فراهم است.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین در پایان تصریح کرد: این یکی از سرویس های معمول در بانکداری روز دنیا است و بانک ایران زمین نیز بر همین اساس و الگو این خدمت را پیاده سازی کرده است که در مرحله نخست در شعب امکان خرید حضوری این هدیه کارت‌ها فراهم شده و امیدواریم در گام بعدی و به زودی با هماهنگی بانک مرکزی و فراهم کردن سازوکار اداری و بانکی و تعیین تکلیف موضوع احراز هویت مشتری، بتوانیم این هدیه کارت ها را در مراکز فروش معتبر و در شعب غیربانکی نیز در دسترس متقاضیان قرار دهیم که این قطعا گام بزرگ و نوآورانه ای در بحث کارت های هدیه در کشور، خواهد بود.




ارسال نظرات
موضوعات روز