جمعه ۰۲ آذر ۱۴۰۳ - 2024 November 22
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۲
حمید کشاورز یکی از مالکان صنایع تولیدی کروزگفت:خودروسازان با وجود اعلام قطعه سازان نسبت مشکل تامین برخی قطعات همچنان به تولیدخودرو ادامه می دهد.
کد خبر: ۳۵۰۶۳
تیتر20 - حمید کشاورز یکی از مالکان صنایع تولیدی کروزدر نشست خبری ضمن بیان این مطلب درباره اینکه دلیل انباشت خودروهای  تولیدی ناقص در کف کارخانه ها چیست؟ گفت:خودروسازان با وجود اعلام قطعه سازان نسبت مشکل تامین برخی قطعات همچنان به تولیدخودرو  ادامه می دهد.


وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای کف کارخانه با کمبود قطعات مختلف از جمله باطری، کمربند ایمنی،پمپ هیدرولیک فرمان، ریل تنظیم کمربند، کاتالیست، صندلی، دستگیره سقف پژو ۲۰۶ و فندک روبرو هستند.

کشاورز افزود: تامین مواد اولیه از تولید سخت تر است و  از آغاز تحریم ها پیش بینی چنین اتفاقی می شد همانطور که در سال ٩١ هم این اتفاق درباره پژو ٢۰6 افتاد .

کشاورز همچنین با بیان اینکه بسیاری از اتفاقات در صنعت خودرو ارتباطی به تحریم ندارد تصریح کرد:بزرگترین مشکل ما  ثابت نگه داشتن دلار در طی سال های گذشته است و امروز شاهد باز شدن فنر ارز هستیم.

کشاورز اظهار داشت: در صنعت خودرو در تولید حدود ٢۰ درصد وابسته به کشورهای خارجی هستیم اما از نظر قیمتی تا ٧۰ درصد قطعات خودرو به ارز وابسته است.

وی در ادامه نیز گفت: مشکل عمده صنعت خودرو این روزها تامین اعتبارات ریالی، تخصیص ارز و رساندن پول به شرکای خارجی است.

کشاورز در مورد فروش سهام خودروسازان نیز با بیان اینکه آرزوی ما این است که مدیریت خودروسازان خصوصی شود، گفت: ایران خودرو در مجمع سال ۹۶ معادل ۷ میلیارد تومان سود مصوب کرد؛ یعنی بابت هر خودرو ۱۱ هزار تومان، شرکت سایپا نیز ضررده بود و سودی تعیین نشد. در آن زمان وضعیت اقتصاد مانند امروز نبود؛ به خصوص اینکه با تحریم، شرکت‌های خودروساز با چنین بنیه مالی دچار مشکل شدند. به هر حال ما به عنوان سهامدار خودروسازان به دنبال سود هستیم و دست هر واحدی که بتواند خودروسازان را از مدیریت دولتی خارج کند می‌بوسیم.

وی در بخش دیگری نیز با اشاره به اینکه قطعاتی که ما برای ایران خودرو و سایپا تولید می‌کنیم، تولیدکنندگان دیگری هم دارد اظهار کرد: اکنون این تولیدکنندگان با مشکل روبه رو شدند و ما باید به جای آنها اقدام به تامین قطعه کنیم.

یکی از مالکان گروه صنعتی کروز در ادامه با اشاره به اینکه کامپیوتر خودرو نسل ۵ این شرکت در حال آزمون است و در ماه‌های آینده آماده شده و به تولید انبوه می رسد، متذکر شد: با تولید این کامپیوترهای خودرو، دیگر نیاز به واردات کامپیوتر خودرو در کشور نخواهد بود.

به گفته کشاورز، تولید هر دستگاه ECU (کامپیوتر خودرو) برای اتومبیل های پرتیراژ داخلی حدود ۲۰ دلار صرفه جویی دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر کامپیوتر خودروهایی نظیر پراید، پژو ۴۰۵، پژو ۲۰۶، تیبا و سایر خودروهایی که درصد داخلی سازی بالایی دارند، در شرکت کروز تولید می شود.

کشاورز با توجه به اینکه بسیاری از پلتفرم های الکترونیکی خودروهای روز جهان هر روز در حال توسعه است و ما در این زمینه عقب افتادگی داریم، تاکید کرد: با وجود این مساله، چنانچه دانش فنی را قطعه سازان ایرانی در اختیار داشته باشند می‌توانند عمده قطعات الکترونیکی را با صرفه اقتصادی تولید کنند.

ارسال نظرات
موضوعات روز