شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 11
پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران    *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *    پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران     *     پایگاه خبری تیتر20 ؛ رسانه بنگاه های اقتصادی ایران      
۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
در پیگیری تیتر20 از روابط عمومی بانک دی؛
ادغام نهادهای بانکی منوط به مصوبه شورای پول و اعتبار و مجوز بانک مرکزی است که بر اساس استعلام صورت گرفته از بانک مرکزی در حال حاضر هیچ برنامه ای در خصوص ادغام بانک های غیرنظامی در دستور کار قرار ندارد.
کد خبر: ۳۵۵۱۷
خبر ادغام بانک دی و سرمایه در بانک شهر تکذیب شد

تیتر20 - در آخرین روز از هفته گذشته برخی خبرها حکایت از ادغام قریب الوقوع 3 بانک دی و بانک سرمایه در بانک شهرغیر نظامی به دلیل برخی موارد داشت. برخی رسانه ها اعلام کردند بنابر اطلاع و اظهار نظر برخی از منابع آگاه، با توجه به موارد پیش آمده در بانک سرمایه و همچنین بانک دی مقرر شده است این دو بانک در بانک شهر ادغام شوند.


این در حالی است که پیگیری خبرنگار پایگاه خبری تیتر 20 از روابط عمومی بانک دی صحت این خبر را تائید نمی کند و ایرج قزوینیان، رییس اداره روابط عمومی و تبلیغات این بانک، این خبر را اساسا تکذیب کرده و آن را شایعه سازی غیرحرفه ای از سوی برخی رسانه ها دانست. 

وی تاکید کرد: ادغام نهادهای بانکی منوط به مصوبه شورای پول و اعتبار و مجوز بانک مرکزی است که بر اساس استعلام صورت گرفته از بانک مرکزی در حال حاضر هیچ برنامه ای در خصوص ادغام بانک های غیرنظامی در دستور کار قرار ندارد.

قزوینیان با اشاره به انتشار اخبار کذب در برخی رسانه ها مبنی بر ادغام بانک ها، یادآور شد: بر اساس اعلام نظر رسمی وزارت امور اقتصادی و دارایی تنها موضوع ادغام بانک‌های نظامی در دستور کار قرار دارد و در خصوص بانک‌های غیر نظامی هیچ موضعی اتخاذ نشده است و انتشار اینگونه اخبار به جز تشویش اذهان عمومی و ایجاد نگرانی برای سپرده گذاران و سهامداران محترم نتیجه ای ندارد.

این اخبار در حالی در خصوص ادغام بانک ها مطرح می شود که کارشناسان پولی و بانکی همواره در خصوص تبعات تصمیم برای ادغام بانکها و نهادهای مالی در نبود شرایط لازم برای این موضوع هشدار می دهند. 

بسیاری از صاحب نظران حوزه بانکداری و اقتصاد معتقدند فرآیند فعلی که بیشتر نوعی تجمیع است نه ادغام، صرفا منجر به جمع شدن ضرر و زیان های یک یا چند بانک و واگذاری مسئولیت زیان به بانک هایی می شود که وضعیت بهتری دارند و این شیوه، بدون روشن بودن همه جوانب و شرایط و فقدان قوانین لازم، نتایج مثبتی در پی نداشته و صرفا منجر به تجربه تلخ موسسات مالی زیان ده و افزایش نقدینگی در اقتصاد و در نهایت پرداخت زیان بانکهای دچار بحران از جیب مردم خواهد شد.

ارسال نظرات
موضوعات روز