تیتر20 – آقای ماشین باز - مسابقات اتومبیلرانی در رشته سرعت به پایان رسید اما حرف و حدیث های آن هنوز ادامه دارد.این مسابقه که تحت عنوان جام رانا برگزار شد و بازتاب خبری خوبی را نیز به همراه داشت با ابهاماتی روبه رو بود.ایران خودرودر یک عمل پسندیده در این مسابقه به عنوان اسپانسر به پیست اتومبیلرانی آمده بود و اتفاقا در یک اقدام جالب 10خودروی رانا را نیز در اختیار رانندگان قرار داد تا مسابقه ای با این خودروها انجام گیرد.رقابتی که از همان روز قبل از مسابقه حرف و حدیث هایی به همراه داشت.
روز جمعه پیست آزادی بر خلاف همیشه چندان شلوغ و پر هیاهو نبود چراکه بسیاری از خودروها در آن حضور نداشته و به طبع کلاس های زیادی برگزار نشد.و اینطور می توان گفت که همه کلاس ها اختصاصی بوده و از کلاس های جی تی در آن خبری نبود.کلاس اختصاصی پراید استاندارد و پژو206استاندارد و بی پی در این روز به رقابت پرداختند اما کلاس اختصاصی رانا از جذابیت ویژه ای برخوردار بود چراکه در این کلاس برخی از قهرمانان و البته پیشکسوتان کلاس آزاد شرکت داشتند. در ابتدا اینگونه مقرر شده بود که همه شرکت کنندگان در این کلاس می بایست از پیشکسوتان باشند اما در روز مسابقه شاهد حضور برخی از افرادی بودیم که پیشکسوت نبوده و یا حتی چندان با سابقه نیز نبودند.
حاشیه های مسابقات
سه روز قبل از مسابقه:خودروهای رانا توسط رانندگان ایران خودرو به پیست اتومبیلرانی اورده شد.خودروها در پیت استاپ پارک شدند.
دو روز قبل از مسابقه:مکانیک های ایران خودرو به پیست اتومبیلرانی آمده و کمک فنرهای همه راناها را تعویض کرده و کمک فنر اسپرت نصب کردند. در این روز خودروها برای تمرین تحویل رانندگان شد.
روز تایم گیری:خودرو ها قرعه کشی شد و هر راننده یک سوییچ انتخاب کرد تا در این بین شانس همه رانندگان یکسان باشد.آغاز حاشیه ها نیز در همین روز بود روز تایم گیری مشخص شد که پیشکسوت ها تایم های ضعیف تری حتی به نسبت کم سابقه تر ها دارند از این رو برخی از این رانندگان از مسابقه انصراف دادند و پیشکسوتان دیگری جایگزین آنها شدند.چراکه این افراد ادعا داشتند که خودروها با هم برابر نبوده و برخی از خودروها توان بیشتری دارند.
روز مسابقه :روز مسابقه اما داستان به گونه ای بود که هر کسی این فکر را در ذهن می پروراند که شاید یک جای کار ایراد دارد چراکه خودروی نفر اول با فاصله زیادی از دیگر رقبا در حرکت بود فاصله ای که شاید یک فرد آماتور با یک راننده حرفه ای داشته باشد و البته برای خودروهایی که همگی در یک سطح قرار داشتند و البته رانندگانی که سابقه درخشانی دارند کمی دور از ذهن به نظر می رسید.همه این حرف و حدیث ها و اتفاقات سبب شد تا اعتراضاتی صورت گیرد از این رو مقرر شد تا روز یکشنبه ساعت 2بعد ازظهر رانندگان در پیست اتومبیلرانی حضور یابند و تایم گیری تنها با یک خودرو دوباره تکرار شود تا هر گونه ابهامی برطرف شود.
انتخاب رانندگان
اما تنها مسابقه نبود که حاشیه داشت انتخاب رانندگان نیز حاشیه های زیاد ی را به همراه داشت .گفته می شود لیست رانندگان را نادر جعفری(نفر اول در این رقابت) تحویل داده بود و در حقیقت وی رانندگان را انتخاب کرده است .این لیست هم حرف و حدیث های زیادی را به همراه داشت چراکه سه نفر از افراد حاضر در این لیست از پیشکسوتان اتومبیلرانی نبوده این در حالیست که تعداد پیشکسوتان اتومبیلرانی کم نبوده و همگی نیزبه خوبی در شرایط رانندگی قرار دارند.شاید بهتر بود که به واقع همگی شرکت کنندگان از پیشکسوتان باشند تا کمی حرمت ها نیز حفظ شود و البته جذابیت رقابت نیز بیشتر باشد.به جرات می توان گفت که تماشاچیان و علاقه مندان به رشته اتومبیلرانی بیش از هر چیزی انتظار این را داشته تا قهرمانان سال های قبل اتومبیلرانی را در کنار هم ببینند تا اینکه رانندگان جوان تر و البته کم سابقه تر در این رقابت حضور داشته باشند.
لازم به ذکر است که نتیجه تایم گیری و رقابت امروز بعد ازظهر نیز اعلام خواهد شد.